Gå til innhold

Folk som går ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Jeg har selv vært overvektig så jeg vet alt om denne følelsen av å få «ny kropp».

Jeg har to nære venninner som har gått ned MYE. Det er veldig bra. 
Men, nå begynner de å bli liiiiitt slitsomme. Jeg får snapper og meldinger på messenger med bilder av de nesten hver dag, og det er det eneste de sender. Da de var overvektig sendte de ALDRI bilder av seg selv.
Bilde tatt i speilet i heisen på jobb, dagens antrekk.
Fra prøverom, sjekk den buksa, fin eller ikke?.
Fra speilet i gangen, ut på trening.

De poserer og vrir seg og skyter frem pupper og rumpe, de lager trutmunn og gjør seg til. Jeg skjønner de er fornøyd med seg selv og kroppen. Men det er det eneste jeg får nå. Jeg skryter og sier de ser fine ut, men slik selvsentrert greie, hvor mye er for mye?

Jeg vil ikke være hu kjipe venninna men er det lov å bli lei slik «vise seg frem» bilder?

Vi er alle langt over 40 så dette blir litt umodent for meg. 
Er åpen for at jeg er gammel altså. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 9732c...682

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450416-folk-som-g%C3%A5r-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres veldig rart ut i mine ører.

Jeg har selv gått ned 25 kg, og poster overhodet ikke bilder av meg selv. Jeg synes det er pinlig jeg, at jeg har vært så overvektig, vil overhodet ikke ha fokus på kroppen.

Anonymkode: 7be3a...7c2

Jeg kommenterer konsekvent ikke på slikt. De jeg har sett holde på slik, de har vist seg å ikke være stabile hverken i psyke eller vekt. Og når de holder på som de gjør så er det ofte et slags manisk oppmerksomhets- og bekreftelsesbehov som de forsøker å få utenfra, siden de fremdeles ikke er fornøyde med seg selv (utad, ja, men ikke innad).

Jeg skryter heller ved personlig møte, hvis vi f.eks. går en tur sammen, over det de har gjort for helsen sin.

Anonymkode: 579e7...18d

Annonse

Jeg syns slikt igrunn blir ekkelt. Men jeg vet også at folk trenger ulike ting for å holde motivasjonen oppe. Jeg jobbet med en som sleit med vekta og han postet middagen sin hver dag. Selv om den var usunn. Når jeg fikk høre hvorfor han gjorde det så ble det litt annet. Han hadde en avtale med en på jobb som ga han skryt når han hadde sunn middag og litt krass tilbakemld når den ikke var så sunn. Det var hans motivasjon til å prøve å endre vanene sine. Postet han ikke bilde endag ventet det kjeft. Når jeg fikk vite dette la jeg inn noen svar innimellom, kom jeg over en enkel og sunn oppskrift ga jeg han den osv eller jeg spurte han om ting var godt. Det ble litt inspirasjon for meg å finne på middag også. Noe som er utrolig kjedelig i perioder. 

Men så lenge jeg ikke vet hvorfor de poster slikt hele tiden får jeg en avsmak. Jeg har selv gått ned mange kilo så jeg vet litt om slikt, men det å presse det på andre syns jeg lite om. 

Anonymkode: 6beac...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...