Gå til innhold

Hjelp holdbarhet tørrfor, kjøpte to 12 kg sekker pga tilbud, mannen bærte de ut i boden fra bilen, sa at han måtte være forsiktig for hvis det blir hull blir holdbarheten redusert,

Anbefalte innlegg

Når jeg kom ut i Boden i går for å hente mat til kaninene så jeg at tørrforsekkene (til hund) hadde veltet over noe som hadde noen skarpe kanter så det hadde blitt to små hull på hver sekk på størrelse med en vanlig strikkepinne i omkrets som om man har stukket hull med en strikkepinne. Har fortsatt fôr nok inne i lukket dunkt for en måned. Har hørt at tørrforet er holdbart i ca en måned etter åpning. Jeg har teipet igjen hullene, tror dere  at det går greit eller må jeg kaste det?  og hvordan ser man eventuelt om det har blitt dårlig? det står i ute bod, har lest at det holder seg bedre ved lavere temperaturer. Har også hørt at man kan fryse det ned, men har ikke plass til 24 kg hundefor i fryseren.

Takknemlig for svar, erfaringer. kjedelig å kaste fôr til over 2000 kr. 

Anonymkode: 34590...682

Fortsetter under...

Jeg ville tatt det i mindre poser og fryst det. Bommet litt plass i fryseren til mamma og søsteren min, og benyttet muligheten til å rydde litt i min. Vet det ligger ting på bunnen der som burde vært kastet 🙈

Men holdbarheten på 1 mnd gjelder i hovedsak smak, ikke at det blir dårlig. Du kan fint gi det ihvertfall i 2-3 mnd, om hunden vil ha det. Oppbevar det så kjølig som mulig, og gjerne i en lufttett dunk.

Anonymkode: f74fb...d07

Googlet nå og fikk opp dette:

Royal Canin sier foret skal brukes opp i løpet av 3 mnd etter at sekken er åpnet, men da skal det oppbevares i originalembalasje og lukkes med en klemme.

Anonymkode: f74fb...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...