Gå til innhold

Hvem tror du vinner det amerikanske valget? Trump eller Harris?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trump. Ganske enkelt fordi han tar standpunkt. Harris er hele tiden veik og livredd for å ta avstand fra ting som kan resultere i at hun mister velgere. Harris standpunkt er "jeg er ikke Trump". Trumps standpunkt er "sette opp en mur mot Mexico, gjøre det uhyre vanskelig for innvandrere å komme inn til landet, lavere skatter, isolasjonspolitikk der USA skal klare seg uten å måtte importere så mye fra utlandet, knuse gjenger og innføre enda hardere straff". Jeg er uenig med han, men han er tydelig på hva han mener. Folk liker tydelighet mer enn de liker "jeg er ikke Trump". Dette kommer Trump til å vinne stort på. Kanskje er det fordi Harris er kvinne at hun ikke tør være tydelig på ting og ta tøffe standpunkt. Men altså, Gro er kvinne og hun var beinhard og tøff da hun var statsminister. Hun var meget tydelig. Det var Kristin Halvorsen også. Det vinner stemmer. Valget vil bli tett. Da er det viktig å vinne de stemmene som avgjør valget. Det kommer Trump til å gjøre.

Anonymkode: f489b...a34

Jeg er faktisk livredd og frykter fire nye år med Trump. Amerika er i full fart mot undergangen og Trump er på ingen måte en leder som kan gjøre ting bedre. Politisk er jeg ikke så negativ til republikanerne selv om jeg nok hadde vært demokrat selv, men presidentvalget er personfokusert og Trump er farlig. 

Anonymkode: 3a115...d27

Annonse

Trump.

Jeg hadde stemt alt annet enn han, neste uansett hva annet som var å velge i, men sånn tenker ikke amerikanerne.

Blir spennende, og skummelt, å se hva han får til av faenskap i verden de neste 4 årene.

Anonymkode: 689d7...25a

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er faktisk livredd og frykter fire nye år med Trump. Amerika er i full fart mot undergangen og Trump er på ingen måte en leder som kan gjøre ting bedre. Politisk er jeg ikke så negativ til republikanerne selv om jeg nok hadde vært demokrat selv, men presidentvalget er personfokusert og Trump er farlig. 

Anonymkode: 3a115...d27

Hva er du redd for men 4 nye Trump år?

Anonymkode: 02b03...dc9

Jeg tror Trump. Vet ikke hva jeg håper, liker overhodet ikke Trump, men tror søren meg det fort kan ende med borgerkrig om han taper igjen. Et svekket USA er ikke å foretrekke i den urolige tiden som er nå og av en eller annen grunn klarer han å prate med alle de andre raritetene som styrer rundt omkring, på sin merkverdige måte. 

Anonymkode: d7956...d5a

Jeg tror nok at Trump vinner. Jeg så et innslag på CNN i dag om hvilke saker som var viktig for amerikanerne. Økonomi stod høyest, på fjerde plass kom ulovlig migrasjon, nede på niende plass kom abort. Harris startet sin valgkamp med fokus på abort, men dette traff nok ikke helt. Dessverre så har hun også hatt ansvaret for grensen mot Mexico de siste fire årene og ikke klart å gjøre en god nok jobb der. 

Det gjorde det nok ikke bedre at Biden valgte å tviholde på sitt kandidatur så lenge han gjorde og at hun er kvinne. 

Anonymkode: ba91e...9d6

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror Trump. Vet ikke hva jeg håper, liker overhodet ikke Trump, men tror søren meg det fort kan ende med borgerkrig om han taper igjen. Et svekket USA er ikke å foretrekke i den urolige tiden som er nå og av en eller annen grunn klarer han å prate med alle de andre raritetene som styrer rundt omkring, på sin merkverdige måte. 

Anonymkode: d7956...d5a

Det er et godt poeng, for han vil ikke akseptere et tap og han har uansett ca halvparten av befolkningen på sin side... Vi så jo på bråket da han tapte forrige gang, det blir ikke mindre bråk om han taper igjen. Det blir en indre uro som kan gjøre landet enda farligere enn det allerede er.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er et godt poeng, for han vil ikke akseptere et tap og han har uansett ca halvparten av befolkningen på sin side... Vi så jo på bråket da han tapte forrige gang, det blir ikke mindre bråk om han taper igjen. Det blir en indre uro som kan gjøre landet enda farligere enn det allerede er.

Jeg er redd uro kommer til å bryte ut fra den tapende siden uansett hvem det måtte bli. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Trump, Trump, er vår mann!

Trump, Trump, før oss fram!

Trump kommer til å vinne. Det ser amerikanerne alt nå. Trump ❤️ 

Anonymkode: 1aa71...b36

Hvorfor?

Anonymkode: fc681...db8

Jeg tok en valgomat om jeg var mest enig med Republikanerne eller Demokratene - til min overraskelse og sjokk kom jeg ut med kun ørlite høyere prosentandel for Demokratene. Jeg forakter alt jeg forbinder Republikanerne med som strenge regler/forbud mot abort, pro-life som kun gjelder mens babyen er i magen, når den først er født så gir staten faen i den hvis det ikke er hvit middelklasse, fri flyt av skytevåpen, avhumanisering av flyktninger, bibelen i den ene hånden og riflen i den andre, rasisme osv. Men så var det tydeligvis ting jeg er enig i også. 

Men det spiller ingen rolle, så lenge Trump er deres kandidat så hadde jeg aldri stemt rødt uansett. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg er redd uro kommer til å bryte ut fra den tapende siden uansett hvem det måtte bli. 

Antifa har allerede prøvd å drepe Trump. Flere ganger! Det eneste som kan redde landet er om Trump blir president.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Antifa har allerede prøvd å drepe Trump. Flere ganger! Det eneste som kan redde landet er om Trump blir president.

Det eneste som kan redde USA er att noen lykkes med å ta livet av Trump.

Anonymkode: adfb7...daa

Anonym bruker skrev (På 20.10.2024 den 13.31):

Hva er du redd for men 4 nye Trump år?

Anonymkode: 02b03...dc9

Det lurer jeg også på. Slik var det før forrige gang han ble valgt også. Det gikk helt fint med Trump.

Det er venstrevridd media som gjør hva de kan for å skremme fram sosialismen. Trump er handlekraftig og bøllete, typisk amerikansk. Jeg ønsker at USA skal være amerikansk på godt og vondt, det blir det med Trump.

Jeg er enig med Musk at hvis Trump ikke vinner blir dette USA's siste valg. Da vil sosialismen spise opp alt det amerikanske særpreget hvor alle kan være seg selv og finne på mye merkelig. Det fargerike mangfoldet, hvor alt det fantastiske kommer fra (og mye elendig også selvsagt), vil bli kvelt.

Klart at sosialistene vinner til slutt. Når de går til valg på å liksom være Robin Hood, ved å ta fra de rike og gi til de fattige. Alle elsker det, men i virkeligheten blir det bare et politisk tyrrani som i EU og Norge. Det er politikerne som får uendelig mye mer kontroll og makt over enkeltmenneskene. Det blir resultatet. Og da forsvinner USA slik vi kjenner det. Den store romantiske drømmen om noe større enn alt annet vil bli drept av demokratene, som er USA's svar på sosialismen.

Jeg er ganske sikker på at Trump taper. Media mobber det fram. Litt velfortjent kanskje, når republikanerne ikke har en bedre kandidat. Elon Musk burde stilt til valg. Han hadde fått 80% av stemmene, og ville blitt verdens smarteste og mest handlekraftige president. Han kunne styrt USA med meldinger på X.

Anonymkode: 2ba5c...d5e

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg ønsker inderlig Harris, men er redd det blir Trump. Dessverre, for USA og hele verden. 

Anonymkode: 809b0...680

Du må slutte å følge nyhetene på NRK.

Anonymkode: 2ba5c...d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...