Gå til innhold

Hva tenker dere om voksne personer som bygger Lego og legger puslespill?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tenker at de har mye mindre travle liv enn meg.

Anonymkode: c8fd5...c3b

Da tror jeg det vil være lurt av deg å roe ned litt. Hvis du aldri har tid eller ork til å gjøre noe som gir deg ro og glede så er du på en farlig vei. 

Anonymkode: 7c385...953

Fortsetter under...

Jeg tenker at de har funnet seg gode hobbyer!

Jeg var hekta på puslespill under coronaen, brukte litt for mye penger på det kanskje.... 😉 Men veldig avslappende, og så gikk tiden så utrolig fort når jeg holdt på med det!

Anonymkode: 6ae24...ad2

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg gjør det en det, syns det er veldig beroligende og hjelper meg til å roe ned etter veldig stressende dager.
Har fått høre at det er alt for barnslig for en godt voksen dame å drive med..

Anonymkode: 806a4...a6b

Lego er utrolig stort og utbredt i hele verden, og i alle aldere.

Min gutt med adhd, kobler helt av når han bygger. Og når du er inne i dette, ser du at folk fra hele verden er oppslukt i det.

Eneste minus er at det er en litt dyr hobby, og det tar plass.

En fantastisk hobby

Anonymkode: fbf00...432

Det er jo så gøy. Hadde vel gått amokk ofte i en legobutikk om jeg hadde hatt penger til det. Synd det er så dyrt. Men folk med egene legorom syns jeg er litt ekstremt. 

Har endt opp med å puzzle med vennepar en kveld også. Vi skulle se på film sammen, men endte opp på spisebordet der vi hadde ett puzzlespill liggende. Det ble vin, puzzling og skravling. En veldig hyggelig kveld. 
Her har mine myndige unger også gjort det samme. En kveld på byen ble puzzling her istede med noe gøy i glasset. Hvem som starter på ett pizzlespill her bryr vi oss ikke om, den som vil puzzler når det ligger fremme. (Og ja, vi klarer fint å siifra om ingen får røre ting vi holder på med. Liten som stor)

Anonymkode: d95d0...764

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Så bra! Fordi det er barneting? Har min venninne fortalt meg.

Anonymkode: 26de4...ba5

Så alle de som fargelegger har traumer? Alle som maler? 

Anonymkode: 99d44...f22

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke nødvendigvis sant. Jeg har lederjobb, enebolig, eneomsorg for to barn, studerer deltid og trener. Men det er viktig for meg å prioritere stresshåndtering og i perioder betyr det at jeg legger puslespill, andre ganger bygger jeg Lego, og akkurat nå har jeg et strikkeprosjekt. Det er viktig for meg å tømme hodet, ellers klarer jeg ikke stå i dette. Men dagene er travle, helt klart 😅

Anonymkode: 3c632...52f

Helt enig. Vi er to voksne i travle lederjobber, med tre barn. Alle fem i familien trener, vi har både hus, hytte, båt og diverse kjøretøy. Som skal vedlikeholdes, ryddes og ordnes. Det er travle dager, og å få kabalen til å gå opp er krevende. 
Likevel prioriterer vi høyt aktiviteter som gir ro og avkobling. Om det er kunstprosjekter som tegning og maling, håndarbeid som å sy, strikke og hekle, oppussing av gamle møbler, små byggeprosjekter, lego, pusling+++
Å finne hobbyer og prosjekter man koser seg  og kobler av med, og prioritere disse, er helt avgjørende for å ivareta god psykisk helse og balanse mens livet stormer rundt en🥰

Anonymkode: 7233d...e4f

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg gjør det en det, syns det er veldig beroligende og hjelper meg til å roe ned etter veldig stressende dager.
Har fått høre at det er alt for barnslig for en godt voksen dame å drive med..

Fint at folk kan sitte med dette framfor og sitte med tryne nedi mobilen. 

Anonymkode: d75f4...aab

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg har vanskelig med å tro at du sier ei venninne av deg som er psykolog sier det.
Jeg var utbrendt for noen år siden.
Fikk beskjed om å gjøre noe som fikk meg til å slappe av, stresse ned og stoppe tankekjøret.
Jeg begynte å pusle puslespill og bygge Lego.
Det fikk meg til å stresse ned og stoppe tankekjøret siden hodet ble opptatt med hva jeg holdt på meg.
Min psykolog sa at det er en veldig god terapi. 

Den såkalte venninnen var ikke psykolog, men psykiater (lege med spesialisering)

Anonymkode: 04814...4f0

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Den såkalte venninnen var ikke psykolog, men psykiater (lege med spesialisering)

Anonymkode: 04814...4f0

Tviler på at en psykiater ville si det også av samme årsak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...