Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 For all del, har hatt en og annen kollega hvor jeg har tenkt hvordan havnet du her 😳😬 for å beskrive det best mulig, men de fleste er helt vanlige folk på godt og vondt. Men aldri opplevd at leder har brukt det både internt og utad. Startet i ny jobb for snart et år siden. Vært flere interne møter, men også tilfeldige samtaler med kunder, hvor leder er litt sånn. Ja du vet, han «Arne», eller sånn som Arne var, eller pga Arne så … Det er ikke bare Arne, det er også Per og Kari. Jada, fiktive navn så klart. Ingen av kollegaer eller kunder har noe dårlig å si om Arne, Per eller Kari, mer sånn, nei vi kom greit overens vi og sier ikke noe mer. Ser gjerne ned i gulvet når arbeidsgiver kommer med disse kommentaren. Er dette et rødt flagg? Husker jeg jobbet et sted hvor en ansatt ble tatt for underslag, jeg var tilfeldigvis på jobb den dagen og fikk det med meg. Den gangen opplevde jeg helt motsatt. Ingen som gikk ut med noe, bare en beskjed at en ansatt har sluttet. Ferdig. Hvis noen spekulerte var det kun tilbake, vi har hatt en samtale, ble enige og den ansatte har sluttet. Liker ikke helt denne baksnakkingen fra leder om folk som ikke er der.. Lurer på om det kanskje er riktig å finne en annen plass, gå litt stille ut den døren her.    Anonymkode: b2fc8...fc9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Som regel er det en leder som ikke klarer selvrefleksjon, som ikke ser egne feil, som slår ut klørne og piggene ved minste kritikk. Anonymkode: e5fe0...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/#findComment-150147574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som regel er det en leder som ikke klarer selvrefleksjon, som ikke ser egne feil, som slår ut klørne og piggene ved minste kritikk. Anonymkode: e5fe0...03e Tenker i de baner. Hvordan komme seg ut av det her uten å havne på «den lista»? Har opplevd en del allerede som er kritikkverdig i jobbsammenheng uten å gjøre mer enn å stille spørsmålet om hvordan det ligger an med… , men tenker jeg ikke tar noe oppgjør med det og slutter i stillhet? Burde jeg ta vare på noe av dette for egen del? Tilfelle jeg blir beskyldt for alle disse tingene når jeg ikke er en del av teamet? Anonymkode: b2fc8...fc9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/#findComment-150147597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Tenker i de baner. Hvordan komme seg ut av det her uten å havne på «den lista»? Har opplevd en del allerede som er kritikkverdig i jobbsammenheng uten å gjøre mer enn å stille spørsmålet om hvordan det ligger an med… , men tenker jeg ikke tar noe oppgjør med det og slutter i stillhet? Burde jeg ta vare på noe av dette for egen del? Tilfelle jeg blir beskyldt for alle disse tingene når jeg ikke er en del av teamet? Anonymkode: b2fc8...fc9 Ros. Slike folk tvinnes rundt lillefingeren med litt ros. Det er imponerende hvor lett det er å styre slike med ros. Det er slik Putin, Kim il Jung og flere andre diktatorer, manipulerte Trump. De roste og smigret han. Han var som gele i deres hender. Ikke si noe som kan oppfattes som kritikk. Som eksempelvis, "jeg har fått en stilling der jeg tjener bedre", eller, "jeg har fått en stilling som passer meg bedre". Si i stedet, "min mor er blitt alvorlig syk og trenger min hjelp, derfor må jeg flytte. Jeg kommer til å tjene mindre i den nye jobben min og jeg tviler på at jeg vil finne en sjef som er like god å arbeide for som du er, du har vært en drøm (ahem, mareritt er en drøm, men ikke si det da) å jobbe for". Eller noe slikt. Da vil hun bite fra seg når noen kommer med kritikk eller baksnakking av deg. Anonymkode: e5fe0...03e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/#findComment-150147612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ros. Slike folk tvinnes rundt lillefingeren med litt ros. Det er imponerende hvor lett det er å styre slike med ros. Det er slik Putin, Kim il Jung og flere andre diktatorer, manipulerte Trump. De roste og smigret han. Han var som gele i deres hender. Ikke si noe som kan oppfattes som kritikk. Som eksempelvis, "jeg har fått en stilling der jeg tjener bedre", eller, "jeg har fått en stilling som passer meg bedre". Si i stedet, "min mor er blitt alvorlig syk og trenger min hjelp, derfor må jeg flytte. Jeg kommer til å tjene mindre i den nye jobben min og jeg tviler på at jeg vil finne en sjef som er like god å arbeide for som du er, du har vært en drøm (ahem, mareritt er en drøm, men ikke si det da) å jobbe for". Eller noe slikt. Da vil hun bite fra seg når noen kommer med kritikk eller baksnakking av deg. Anonymkode: e5fe0...03e 🤔 Skjønner. Skal prøve det. Bare tenke litt hvordan 😬 takk for litt innsikt. Anonymkode: b2fc8...fc9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/#findComment-150147645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 Anonym bruker skrev (15 timer siden): For all del, har hatt en og annen kollega hvor jeg har tenkt hvordan havnet du her 😳😬 for å beskrive det best mulig, men de fleste er helt vanlige folk på godt og vondt. Men aldri opplevd at leder har brukt det både internt og utad. Startet i ny jobb for snart et år siden. Vært flere interne møter, men også tilfeldige samtaler med kunder, hvor leder er litt sånn. Ja du vet, han «Arne», eller sånn som Arne var, eller pga Arne så … Det er ikke bare Arne, det er også Per og Kari. Jada, fiktive navn så klart. Ingen av kollegaer eller kunder har noe dårlig å si om Arne, Per eller Kari, mer sånn, nei vi kom greit overens vi og sier ikke noe mer. Ser gjerne ned i gulvet når arbeidsgiver kommer med disse kommentaren. Er dette et rødt flagg? Husker jeg jobbet et sted hvor en ansatt ble tatt for underslag, jeg var tilfeldigvis på jobb den dagen og fikk det med meg. Den gangen opplevde jeg helt motsatt. Ingen som gikk ut med noe, bare en beskjed at en ansatt har sluttet. Ferdig. Hvis noen spekulerte var det kun tilbake, vi har hatt en samtale, ble enige og den ansatte har sluttet. Liker ikke helt denne baksnakkingen fra leder om folk som ikke er der.. Lurer på om det kanskje er riktig å finne en annen plass, gå litt stille ut den døren her.    Anonymkode: b2fc8...fc9 Jeg tenker det ikke er noe godt tegn, men hvis det ikke går ut over deg, du teives i jobben og med kolleger. så hadde jeg blitt. Anonymkode: 6ac40...7ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450385-ville-du-blitt-skeptisk-om-arbeidsgiver-snakker-ned-tidligere-ansatte/#findComment-150147813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå