Gå til innhold

Lyst eller fornuft?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Her er det en feil. Jeg liker å kose meg og ha det kjekt. Det er det jeg vil. Og være med. Ikke sitte hjemme å drikke alene og tenke på hvor kjekt de har det uten meg. 

Jeg har kjøpt alkoholen selv, men var ikke nå. Det blir en slags trøst.  

Anonymkode: 552f7...5e7

Det var et valg du selv tok, ingen tvang deg til å sitte hjemme og drikke alene. Det er helt tydelig at du nærer på negativiteten din, du vil egentlig ikke ha det anderledes, for det er skummelt . Du er så vant til å syte, klage og skylde på andre, at det er blitt en rustning.

Anonymkode: 1e31c...3ac

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var et valg du selv tok, ingen tvang deg til å sitte hjemme og drikke alene. Det er helt tydelig at du nærer på negativiteten din, du vil egentlig ikke ha det anderledes, for det er skummelt . Du er så vant til å syte, klage og skylde på andre, at det er blitt en rustning.

Nei, ingen tvang meg. Men burde ikke være med så ble hjemme da. Og koste meg ikke. Og tenkte på dem. Jeg ville hatt det kjekt. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Her er det en feil. Jeg liker å kose meg og ha det kjekt. Det er det jeg vil. Og være med. Ikke sitte hjemme å drikke alene og tenke på hvor kjekt de har det uten meg. 

Jeg har kjøpt alkoholen selv, men var ikke nå. Det blir en slags trøst.  

Alle liker å kose seg og ha det kjekt. Men du legger alt ansvaret for at du skal ha det bra på andre. Helt uten at de engang vet at du tenker så stygt om dem. 

Du snakker som et barn! Du har valgt å bruke penger på alkohol heller enn å spare dem til en anledning som dette. Om det var i går eller for en mnd siden spiller ingen rolle, du har tatt valget om å prioritere alkohol selv om du verken har råd til det eller godt av det. 

Ser du ikke hvor sykt det er at du sitter hjemme og gremmes over at VENNENE dine har det kjekt? Du er lei deg for at de har det gøy, helst ville du visst at de også skulle holdt seg hjemme og grått over at du ikke kunne være med. Kanskje de faktisk er lei seg over at du velger alkohol over dem, gang på gang? 

Anonymkode: 73a3e...5e1

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei, ingen tvang meg. Men burde ikke være med så ble hjemme da. Og koste meg ikke. Og tenkte på dem. Jeg ville hatt det kjekt. 

Vel at du ble hjemme var ditt valg, at du ikke koste deg var ditt valg.

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Alle liker å kose seg og ha det kjekt. Men du legger alt ansvaret for at du skal ha det bra på andre. Helt uten at de engang vet at du tenker så stygt om dem. 

Du snakker som et barn! Du har valgt å bruke penger på alkohol heller enn å spare dem til en anledning som dette. Om det var i går eller for en mnd siden spiller ingen rolle, du har tatt valget om å prioritere alkohol selv om du verken har råd til det eller godt av det. 

Ser du ikke hvor sykt det er at du sitter hjemme og gremmes over at VENNENE dine har det kjekt? Du er lei deg for at de har det gøy, helst ville du visst at de også skulle holdt seg hjemme og grått over at du ikke kunne være med. Kanskje de faktisk er lei seg over at du velger alkohol over dem, gang på gang? 

Det er ikke kos å sitte hjemme alene gang på gang når andre kose seg. 

Jeg tok meg råd til å kjøpe den alkoholen til en anledning når jeg hadde penger. 

Jeg hadde kunne lånt av meg selv, men det måtte betales tilbake og. 

De koste seg helt sikkert uten meg i går.Nå er det søndag! 

Alt i livet koster penger. Det å finne på noe med andre uten går nesten ikke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tok meg råd til å kjøpe den alkoholen til en anledning når jeg hadde penger. 

Selvsagt koste de seg sikkert. Ønsker du ikke det for dem?

Du må se litt lenger enn nesa rekker. Når du har penger må du legge av til dårligere tider, så har du litt å ta av ved anledninger som dette. Hvis du legger av 100-200 kr pr mnd i stede for å kjøpe alkohol så hadde du hatt penger å ta av denne helgen. Du kan kun skylde deg selv. Igjen. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt koste de seg sikkert. Ønsker du ikke det for dem?

Du må se litt lenger enn nesa rekker. Når du har penger må du legge av til dårligere tider, så har du litt å ta av ved anledninger som dette. Hvis du legger av 100-200 kr pr mnd i stede for å kjøpe alkohol så hadde du hatt penger å ta av denne helgen. Du kan kun skylde deg selv. Igjen. 

Jo, det gjør jeg og det hadde de helt sikkert og. Men ville vært med. 

Jeg ser poenget ditt og det du sier at jeg har valgt alkohol. Jeg har prøvd å legge meg opp litt penger, men så blir det litt hva og når jeg kan bruke dem for jeg har en ekstremt usikker tid foran meg nå. 

Jo, det gjør jeg og det hadde de helt sikkert og. Men ville vært med. 

Jeg ser poenget ditt og det du sier at jeg har valgt alkohol. Jeg har prøvd å legge meg opp litt penger, men så blir det litt hva og når jeg kan bruke dem for jeg har en ekstremt usikker tid foran meg nå. 

Hører du ikke at du snakker som et barn? Du kan bare ikke legge din velferd i hendene på andre på denne måten. 

Hva mener du med siste setning? Hva har det med at du prioriteter alkohol over venner?

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men som vi har prøvd å påpeke, så valgte du altså alkoholen igjen i stedet for å spare dem. Du vet du har dårlig råd og du sier du sjeldent har råd til å finne på noe. Da er det veldig spesielt at du prioriterer pengene på alkohol når du har penger til overs i stedet for å legge dem av til en sosial situasjon. Dette er jo enda en måte du ødelegger for deg selv med.

Anonymkode: 2b694...68f

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Men hvorfor ta deg råd til alkohol, når den ikke gjør deg noe godt? Den gjør deg ikke glad, du koser deg ikke med den, du blir bare lei deg og enda mer nedstemt av å drikke.  Det har du jo sagt mange ganger tidligere. Har du et alkoholproblem kanskje? Hvis ikke, så burde det være enkelt å prioritere noe annet enn alkohol.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Men som vi har prøvd å påpeke, så valgte du altså alkoholen igjen i stedet for å spare dem. Du vet du har dårlig råd og du sier du sjeldent har råd til å finne på noe. Da er det veldig spesielt at du prioriterer pengene på alkohol når du har penger til overs i stedet for å legge dem av til en sosial situasjon. Dette er jo enda en måte du ødelegger for deg selv med.

Det er sant og helt sikkert feil prioritet. Kan ikke forsvare det heller. For det gjør ikke godt alene og du blir redusert dagen der på. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor ta deg råd til alkohol, når den ikke gjør deg noe godt? Den gjør deg ikke glad, du koser deg ikke med den, du blir bare lei deg og enda mer nedstemt av å drikke.  Det har du jo sagt mange ganger tidligere. Har du et alkoholproblem kanskje? Hvis ikke, så burde det være enkelt å prioritere noe annet enn alkohol.

Jeg mener jeg ikke har det og skal forsøke å spare dem. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men innrømmer at jeg av og til velger å drikke når jeg er lei meg: 

Hver gang du får lyst til å drikke, setter du heller pengene på en egen konto øremerket fornøyelse. Og vips, så har du penger når det dukker opp noe sosialt å bli med på 🙂

Anonymkode: e9f81...89b

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hver gang du får lyst til å drikke, setter du heller pengene på en egen konto øremerket fornøyelse. Og vips, så har du penger når det dukker opp noe sosialt å bli med på 🙂

Anonymkode: e9f81...89b

Får forsøke på det! 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Får forsøke på det! 

Tull. 

Dette er det samme som skjer hver søndag. Etter en helg med gråt og tenners gnissel, iblandet angrep på andre, så sier du det samme hver søndag. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Får forsøke på det! 

Du kommer ikke til å følge det noe mer enn andre råd og tips du har fått for å få det bedre. Det kommer til å være samme visa igjen neste gang du lager en ny tråd.

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Du kommer ikke til å følge det noe mer enn andre råd og tips du har fått for å få det bedre. Det kommer til å være samme visa igjen neste gang du lager en ny tråd.

Jeg skjønner at du skriver det. 

Til å ikke ha noen venner blir du jammen meg ofte invitert med på ting. Jeg har ikke blitt invitert ut en eneste gang i år, men jeg er ikke i nærheten av å klage og syte så mye som du gjør. Mistenker at du er et troll som gjør dette for oppmerksomheten. 

Anonymkode: 1158c...052

Til å ikke ha noen venner blir du jammen meg ofte invitert med på ting. Jeg har ikke blitt invitert ut en eneste gang i år, men jeg er ikke i nærheten av å klage og syte så mye som du gjør. Mistenker at du er et troll som gjør dette for oppmerksomheten. 

Du tar feil. Jeg troller ikke. Nå er vi i oktober og har hatt et møte i desember i fjor. Et i sommer, og et familiebesøk forrige helg og kunne vært med nå. Er det mye? 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vil og si at du takler ting mye bedre enn meg! 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du tar feil. Jeg troller ikke. Nå er vi i oktober og har hatt et møte i desember i fjor. Et i sommer, og et familiebesøk forrige helg og kunne vært med nå. Er det mye? 

Grunnen til at noen tror at du blir oftere bedt på ting enn du selv mener er rett er jo at du gjør så enormt mye ut av hver minste ting venner og familie foretar seg. Når du har bursdag begynner du flere måneder før å berede grunnen slik at du kan klare å lage deg noen misforståelser og vonde tanker. Det samme når du blir bedt med på ting, da lager du uendelig med tråder hvor den ene negative tanken slår ihjel den neste. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan gikk familiebesøket? Jeg regner med bra? Ellers hadde vi vel fått høre det.

Det gikk forbausende bra. Gruet meg veldig og var spent på om det ble noe. Jeg klarte å unngå dem best mulig og de var opptatt med besøket. Satt med sønnen min og en annen hyggelig familiemedlem. Og foreldre i nærheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...