Gå til innhold

Lyst eller fornuft?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I utgangspunktet tenker jeg at du bør avstå, men det kommer litt an på hva det er.
Er det noe som kun skjer en gang, noe som er viktig for andre at du deltar på, det ikke er ofte du bruker penger du egentlig ikke har råd til kan man følge lysten.

Det er stor forskjell på en tur ut med venninner for å ta et glass vin, det skjer igjen, og for eksempel feiring av ens beste venn sin runde dag for å si det sånn.

Anonymkode: 9dac7...a22

Har du ikke råd, så er det vel ikke et spørsmål? 

Men en kan være litt kreativ, kanskje du får råd hvis du selger noe, jobber ekstra, sparer inn et annet sted, ønsker gaver til bursdag eller jul som gjør det mulig? 

Anonymkode: 39704...247

Hva betyr det at du egentlig ikke har råd? Får du ikke nok penger til mat og nødvendige ting om du er med, eller blir det bare litt trangere en liten stund?

Det kommer også an på hva det er, om det er verd å suge på labben for. 

Så summa summarum så må du avgjøre dette selv. 

Anonymkode: 73a3e...5e1

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har 1235 kr på brukskonto. Får lønn 1. Ikke mye lønn da. Det hadde vært mellom 3-500 kr som hadde gått til dette. Hav hadde du gjort selv?  Gøy å ha god råd ja. 

Anonymkode: 552f7...5e7

Heldig er dem som kan gjøre det dem vil og ønsker når de vil. Trøsten får være at det blir vel ikke kjekt og at de gjerne ikke vil ha meg med. Får holde meg hjemme. Takk for svar! 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Heldig er dem som kan gjøre det dem vil og ønsker når de vil. Trøsten får være at det blir vel ikke kjekt og at de gjerne ikke vil ha meg med. Får holde meg hjemme. Takk for svar! 

Vel, du har jp fått ørten gode tips og råd for å bedre økonomien din, du har ikke fulgt et eneste ett av de. Men det er selvfølgelig en grei unnskyldning som passer inn i det evinnelige stakkars meg martyrmantraet ditt.

Anonymkode: 1e31c...3ac

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Vel, du har jp fått ørten gode tips og råd for å bedre økonomien din, du har ikke fulgt et eneste ett av de. Men det er selvfølgelig en grei unnskyldning som passer inn i det evinnelige stakkars meg martyrmantraet ditt.

Anonymkode: 1e31c...3ac

Jeg har gjort alt jeg kan for å få jobb. Hva er det su mener jeg ikke har gjort her? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor gjør du dette mot deg selv? Igjen og igjen og igjen og igjen?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor vil du bruke penger du ikke har på folk du ikke vil være sammen med?

Jeg vil være sammen med dem. Det gjør det ikke lett å sitte her hjemme alene når alt håp er ute. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vil være sammen med dem. Det gjør det ikke lett å sitte her hjemme alene når alt håp er ute. 

Du vil jo ikke det? Du sier at de blir glade hvis du ikke kommer. Eller er det igjen bare du som tillegger vennene dine meninger de aldri har gitt utrykk for?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det koster penger. Så må bli hjemme jeg da. Nå er det for sent uansett. 

Det koster ikke penger å være ute. Løp deg en tur, ta deg en tur på biblioteket, ra med deg pose og plukk søppel langs en tursti, spill Pokrmon go, ta en tur i kirken eller sjekk om det finnes gratiskonsert i nærheten. Spør venner om de vil være med om du har lyst til å være sosial.

Anonymkode: f647e...0e5

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hva gjør jeg? Sier sannheten og er lei meg? 

Det du driver med er selvskading. Du bruker ikke barberblad og skjærer deg på armen med, som er en fysisk skade. Men du gnåler og sutrer om det samme omigjen og omigjen. Folk blir lei og svarer ufint, som skjer hver gang. Likevel stopper du ikke, og da blir det selvskading av den psykiske sorten. 

Anonymkode: 4788e...579

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Du vil jo ikke det? Du sier at de blir glade hvis du ikke kommer. Eller er det igjen bare du som tillegger vennene dine meninger de aldri har gitt utrykk for?

Jeg fikk ikke være med uansett så sånnsett ikke viktig. De har det kjekt og ikke jeg. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det koster ikke penger å være ute. Løp deg en tur, ta deg en tur på biblioteket, ra med deg pose og plukk søppel langs en tursti, spill Pokrmon go, ta en tur i kirken eller sjekk om det finnes gratiskonsert i nærheten. Spør venner om de vil være med om du har lyst til å være sosial.

Anonymkode: f647e...0e5

Ikke disse tingene du nevner her gjerne, Takk for tips. Problemet er at det meste koster. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...