Gå til innhold

Er dette greit mtp miljø?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ett sengesett på nett. Vasket det og da jeg skulle legge det på for første gang oppdaget jeg at to av trykknappene var ødelagt. Tok bilde og sendte til kundeservice. Jeg fikk tilbud om å få 50 % av prisen tilbakebetalt, men jeg ønsker ikke et billigere sengesett, men et som er i orden. Da fikk jeg til svar at hvis jeg klippet det helt nye sengesettet i to og sendte bilde så skulle jeg få et nytt! Altså ødelegge et helt godt brukende produkt for at butikken skal ordne opp og gi meg det jeg har betalt for. Jeg svarte at jeg ikke kommer til å ødelegge og kaste et produkt som man kan bruke, men som ikke er i den stand man forventer av et nytt produkt man har betalt for. 
 

Hva tenker andre? Er jeg urimelig eller er nettbutikkens praksis forkastelig i dagens bruk og kast samfunn? At jeg kan returnere varen var de ikke interessert i, noe som jo er bra siden de da sikkert hadde kastet det selv. 

Anonymkode: 4f852...e56

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450380-er-dette-greit-mtp-milj%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en rar løsning fra butikken sin side, men vet ikke helt hva du forventet?

Om du får refundert 50% eller kjøpte settet til redusert pris til å begynne med spiller vel ingen rolle?

Om du returnerer og får refundert hele beløpet og butikken kaster utgjør ingen forskjell i forhold til å klippe det opp og det blir kastet. 

Du kan ikke forvente å skulle beholde både det gamle settet og få et nytt sett. Jeg ville forventet å beholde til redusert pris eller levere tilbake og få et nytt sett. 

 

Pobie skrev (2 timer siden):

Det var en rar løsning fra butikken sin side, men vet ikke helt hva du forventet?

Om du får refundert 50% eller kjøpte settet til redusert pris til å begynne med spiller vel ingen rolle?

Om du returnerer og får refundert hele beløpet og butikken kaster utgjør ingen forskjell i forhold til å klippe det opp og det blir kastet. 

Du kan ikke forvente å skulle beholde både det gamle settet og få et nytt sett. Jeg ville forventet å beholde til redusert pris eller levere tilbake og få et nytt sett. 

 

Jeg er einig i at man ikke kan forvente å beholde begge, men hva tjener butikken på at jeg klipper det i to i stede for å bruke det? Det er det jeg reagerer på. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

I og for seg helt enig med deg. Føles utrolig bortkastet. 

Men hva tror du egentlig skjer hvis du returnerer? Det går jo i søpla da også, bare at da har du lagt en transportetappe ekstra til miljøregnskapet. 
 

 

Anonymkode: 9aec8...abb

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er einig i at man ikke kan forvente å beholde begge, men hva tjener butikken på at jeg klipper det i to i stede for å bruke det? Det er det jeg reagerer på. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Sier du at det du prøver på er å få ett nytt og så beholde det gamle også? Hvor er logikken i det? Du har ikke kjøpt to for prisen av en! Butikken har skissert to mulige løsninger, og det er disse to du må velge mellom. 

Anonymkode: 097cb...b02

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Sier du at det du prøver på er å få ett nytt og så beholde det gamle også? Hvor er logikken i det? Du har ikke kjøpt to for prisen av en! Butikken har skissert to mulige løsninger, og det er disse to du må velge mellom. 

Anonymkode: 097cb...b02

Det er jo løsningene til butikken som er idiotiske. Hi burde heller kunne ta bilde av at hun returnerer varen til en gjenbruksbutikk. Man kaster da ikke er sengesett fordi det mangler to knapper,

Hi( hva hvis du får det reparert av en systue, så kan butikken betale?

Anonymkode: 809de...bf9

Jeg kommer til å beholde sengesettet som det er og ikke belaste miljø ved verken å returnere eller ødelegge det. Det er butikken som er ansvarlig for å ha sendt meg et produkt som ikke er i orden og at jeg da skal bli nødt til å ødelegge det MER for at de skal rette opp i feilen er galskap. De tjener ingenting på at jeg ødelegger produktet i stede for å benytte det. 
 

Det de oppnår er kun at de mister meg som kunde, og siden jeg bor avsides til så handler jeg mye på nett. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Du ville blitt overrasket over hvor mange av varene/klærne som blir kjøpt på nett og returnert som rett og slett blir kastet i søppelet, fordi det er dyrere for selskapene å sende det tilbake på lager. Butikken ber dermed bare deg gjøre jobben de hadde kommet til å gjøre selv. Da sparer de returkostnaden. 
https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-hjelper-deg/dette-skjer-med-klaerne-du-sender-tilbake-helt-vanvittig/14554847/

 

Zalando f.eks., de sender all retur til et samlet lager, og det gjøres det en økonomisk vurdering av om det lønner seg å sende tilbake til zalando eller kastes. 

Anonymkode: b975a...0b5

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du ville blitt overrasket over hvor mange av varene/klærne som blir kjøpt på nett og returnert som rett og slett blir kastet i søppelet, fordi det er dyrere for selskapene å sende det tilbake på lager. Butikken ber dermed bare deg gjøre jobben de hadde kommet til å gjøre selv. Da sparer de returkostnaden. 
https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-hjelper-deg/dette-skjer-med-klaerne-du-sender-tilbake-helt-vanvittig/14554847/

 

Zalando f.eks., de sender all retur til et samlet lager, og det gjøres det en økonomisk vurdering av om det lønner seg å sende tilbake til zalando eller kastes. 

Anonymkode: b975a...0b5

Hvorfor er det ikke skyhøye gebyrer/skatter på en så dustete praksis?

Anonymkode: 809de...bf9

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg bestilte ett sengesett på nett. Vasket det og da jeg skulle legge det på for første gang oppdaget jeg at to av trykknappene var ødelagt. Tok bilde og sendte til kundeservice. Jeg fikk tilbud om å få 50 % av prisen tilbakebetalt, men jeg ønsker ikke et billigere sengesett, men et som er i orden. Da fikk jeg til svar at hvis jeg klippet det helt nye sengesettet i to og sendte bilde så skulle jeg få et nytt! Altså ødelegge et helt godt brukende produkt for at butikken skal ordne opp og gi meg det jeg har betalt for. Jeg svarte at jeg ikke kommer til å ødelegge og kaste et produkt som man kan bruke, men som ikke er i den stand man forventer av et nytt produkt man har betalt for. 
 

Hva tenker andre? Er jeg urimelig eller er nettbutikkens praksis forkastelig i dagens bruk og kast samfunn? At jeg kan returnere varen var de ikke interessert i, noe som jo er bra siden de da sikkert hadde kastet det selv. 

Anonymkode: 4f852...e56

Ja du er urimelig

Anonymkode: b056b...6d7

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg kommer til å beholde sengesettet som det er og ikke belaste miljø ved verken å returnere eller ødelegge det. Det er butikken som er ansvarlig for å ha sendt meg et produkt som ikke er i orden og at jeg da skal bli nødt til å ødelegge det MER for at de skal rette opp i feilen er galskap. De tjener ingenting på at jeg ødelegger produktet i stede for å benytte det. 
 

Det de oppnår er kun at de mister meg som kunde, og siden jeg bor avsides til så handler jeg mye på nett. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Ja det er nok dette sengetøyet som blir verdens undergang...

Anonymkode: b056b...6d7

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja det er nok dette sengetøyet som blir verdens undergang...

Anonymkode: b056b...6d7

Tror du det? Da har du nok ikke helt skjønt hvordan ting fungerer. Du får spør noen voksne om å forklare det til deg. 

Anonymkode: 4f852...e56

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det beste for miljøet er at du far de 50% du har fått, og bruker sengesettet

Anonymkode: 32db8...c61

Jeg kommer til å bruke det og ikke ta mot pengene deres. Jeg er irritert og gidder ikke bruke mer tid på dem. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du syns det er sunn fornuft å ødelegge et fullt brukende produkt? Hvorfor?

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Sunn fornuft er å ta imot 50% og fikse de to knappene.

Tenkt for en svindelbølge det vil bli om man bare kan få et nytt i posten da, da vil jo butikkene gå konkurs. 

Anonymkode: f1dfe...b33

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Sunn fornuft er å ta imot 50% og fikse de to knappene.

Tenkt for en svindelbølge det vil bli om man bare kan få et nytt i posten da, da vil jo butikkene gå konkurs. 

Anonymkode: f1dfe...b33

De får jo bildebevis på at de har solgt et produkt med defekte knapper. Jeg regner med at ikke alle produktene de selger er defekte. Så ingen fare for svindelbølge. 

Jeg har opplevd å få nytt sengetøy da jeg klagde på glidelåsen i dynetrekket. Ble ikke bedt om å sende dynetrekket i retur. 

Anonymkode: 52c55...c98

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Sunn fornuft er å ta imot 50% og fikse de to knappene.

Tenkt for en svindelbølge det vil bli om man bare kan få et nytt i posten da, da vil jo butikkene gå konkurs. 

Anonymkode: f1dfe...b33

Jeg måtte jo dokumentere feilen, så jeg skjønner fremdeles ikke hvordan det å ødelegge et produkt skal være bra for noe. 
 

hi

Anonymkode: 4f852...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...