Gå til innhold

"Dårlig samvittighet" for å ikke dø først.

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette er fryktelig teit og ikke helt logisk siden jeg faktisk virkelig ønsker å leve.

Jeg er en av 3 søsken.
Jeg har alltid vært syklig.
Mange operasjoner når jeg var barn, en (eller flere) blodoverføringer som ikke var helt bra, syk på nytt.
Alt så ut til at jeg aldri skulle bli gammel, antagelig ikke over 30 og hvertfall ikke få barn.
Overraskende nok ble jag frisk, problemer med å bli gravid, fikk hjelp og har 3 barn i dag.
Mine 2 søsken fikk 1 og 0 barn.

Nå nærmer jeg meg overraskende (også ut fra legene sa for 25 år siden) 50.
For litt siden mistet jeg mitt eldste søsken veldig brått.
Nå har jeg dårlig samvittighet.
Min kropp har alltid hatt mange feil, alltid mye galt med den.
"Alle" har vist at det vil være jeg som går først av oss 3......
Slik ble det ikke, og jeg sitter igjen med dårlig samvittighet for at jeg ikke gikk først.
Er hvertfall slik det føles, samtidig, ingen av mine barn er voksne, kanskje det mer er "irritasjon" over at mitt søsken gikk først, jeg vet ikke.

Noen med gode forslag til hvordan sortere tankene og følelsene?

Anonymkode: b015e...bf7

Fortsetter under...

Traumepsykolog, som forteller deg om hvordan hjernen fungerer og tenker. 

Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du lever. ❤️ 

Jeg hadde voldsom skyldfølelse og tok på meg hele skylda da vi var i en stor bilulykke.. Jeg var uskyldig part,men likevel. Samme med deg. ❤️ 

Anonymkode: 925db...475

Du har hatt mye lidelse og plager i din barndom og ungdomstid, slitt med å bli gravid og nå er du endelig frisk og har fått 3 flotte barn. Nå er det din tur til å nyte livet. Dine søsken har nok tenkt at livet var urettferdig for at du var mye syk og måtte plages, og trodde du ikke ble gammel. Du har måtte levd med alt dette. Folk kan dø Uavhenig av alder. Livet skjer.  Nå skal du være takknemlig og glad for at det går fint med deg og at dine barn har ei mor. Ditt søsken hadde ønsket at du ble frisk og lykkelig i livet 

Anonymkode: 1dab0...ce1

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Du har hatt mye lidelse og plager i din barndom og ungdomstid, slitt med å bli gravid og nå er du endelig frisk og har fått 3 flotte barn. Nå er det din tur til å nyte livet. Dine søsken har nok tenkt at livet var urettferdig for at du var mye syk og måtte plages, og trodde du ikke ble gammel. Du har måtte levd med alt dette. Folk kan dø Uavhenig av alder. Livet skjer.  Nå skal du være takknemlig og glad for at det går fint med deg og at dine barn har ei mor. Ditt søsken hadde ønsket at du ble frisk og lykkelig i livet 

Anonymkode: 1dab0...ce1

Dette tror jeg faktisk du har veldig, veldig rett i, og de ordene trengte jeg.
Tusen takk.

HI

Anonymkode: b015e...bf7

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...