Gå til innhold

Hvor gammel bør tenåringen være før kjæresten kan overnatte?

Anbefalte innlegg

Pils skrev (30 minutter siden):

18år og gift, tilfeldigvis et uhell skulle skje så det plutselig skulle blitt avkom i magen. 

Er nei i mitt hus så lenge ugift... 

Om dem har bibelsk "ulovlig" sex på utsiden ekteskapet betyr ikke det samme som vi skal være med på godta at dette er greit...

Respekterer absolutt det å følge en tro og regler i henhold til troen, men vil ikke dette føre til at de unge gifter seg svært unge? Min venninne giftet seg 2 uker etter 18 års dagen nettopp pga religion og ikke sex før ekteskapet. Hun sier i dag at det er synd at det er slik da de på ingen måte fungerer seksuelt sammen. Det fikk de jo ikke muligheten til å vurdere før de giftet seg. 

Fortsetter under...

Mine hadde fått lov i den alderen. Jeg husker ikke når eldste startet med overnatting, men jeg og morn til kjæresten snakket sammen før det skjedde. Vi var på lik bølgelengde der, så de var med hverandre på hytteturer, sov hos hverandre osv når det passet seg. 

jeg syns det er bedre de overnatter hos hverandre enn at jeg er kjip på det. Det var mindre sex når jeg og min første kjæreste sov hos hverandre enn ikke. Vi var veldig kreative, så det at vi sov i samme seng hjemme hos hverandre gjorde ikke at vi hadde mer sex. Heller mindre, for vi følte noen passet på. (Selv om svigermor var en hippi, som oppfordret oss til sex, slang over kondomer og ikke brydde seg om hva som skjedde i senga) 

Nå har begge mine blitt voksene, de sier igrunn det samme som meg på dette området også. 
Og nei, jeg har ingen negative minner, kun positive. Hadde sex første gang når jeg var 16, var sammen i underkant av tre år og gikk ifra hverandre som gode venner. 

Anonymkode: 8f52a...612

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så bra! Da mister også mange menn lysten til å begå overgrep. Trenger ikke ha sex for å få barn lenger, trenger ikke en gang menn mer 😊

Anonymkode: 712a6...10c

Sex er heldigvis mer enn overgrep, uten at jeg skal undervurdere konsekvensene av det når det skjer. Akkurat der er disse mannfolka kjekke å ha, fortell de hva som skjer, da blir det bråk. For den som tenkte at det var en god ide. 

Synd for deg, min har akkurat fiksa såpass mye at jeg ikke ser helt gleden av å leve uten, morsom er han også. Heldigvis samtykkekompetent og selvstendig. Kan velge sjæl. 

Anonymkode: c1822...359

Anonym bruker skrev (På 19.10.2024 den 16.04):

Trenger ikke ha sex for å få barn lenger, trenger ikke en gang menn mer 😊

Akkurat!

Som de feministiske ordtakene "En kvinne trenger en mann like mye som en fisk trenger en sykkel" og "The future is female".

Altså, vær et feministisk forbilde for dattera di ved å få henne til å forstå at hun ikke trenger noen kjæreste. Dermed er også hele aldersproblematikken løst.

Anonymkode: e536f...df7

Anonym bruker skrev (På 19.10.2024 den 15.08):

Trump. Trump er mindre sjarmerende. Vet du hvorfor? Fordi han er en kverulerende arrogant drittsekk. Kom du for å kverulere? Du er rimelig arrogant når du tror at det at "de fleste" er deg alene. Og du er en drittsekk når du rakker ned på kvinner på 40+ år som ikke har seksuell erfaring. Trippel-trump! Eller trumf het det kanskje? Men ærlig talt, mamma til, kommenterte du bare for å kverulere?

Tåler du så dårlig å bli motsagt? Det er jo helt idiotisk å forslå at folk skal vente med sex til de er 40, så ingen kan jo ta deg seriøst. 

Anonymkode: 61f21...698

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Akkurat!

Som de feministiske ordtakene "En kvinne trenger en mann like mye som en fisk trenger en sykkel" og "The future is female".

Altså, vær et feministisk forbilde for dattera di ved å få henne til å forstå at hun ikke trenger noen kjæreste. Dermed er også hele aldersproblematikken løst.

Men det er da så fint å ha en kjæreste. Jeg unner barna mine å kjenne på forelskelsen, spenningen og gleden. Det er bra at de lærer å forholde seg til en partner, sette grenser for seg selv og respektere andres grenser. Våre barn har fått kjæresten på overnatting når forholdet kan regnes som stabilt, så det har vært varierende grad av +/- 16 år. Lenge leve kjærligheten ❤️❤️

Anonymkode: 61f21...698

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Akkurat!

Hahaha! For noe tull! Hvorfor kan ikke en kvinne glede seg over et fint forhold og å nyte sex? Jeg er en sterk kvinne, men ønsker livevel det fine samlivet med mannen. 

Anonymkode: ce9c2...094

Hvis de er jevne i alder og virker å ha et godt forhold så synes jeg ikke det er noen grunn til å nekte dem å sove sammen når de er 16 år. Det er jo ikke noe rart at man har lyst til å overnatte sammen med kjæresten. De vil sikkert ha sex, men det er jo også hyggelig og godt å kunne være sammen utover kvelden, skravle og kose seg og sovne og våkne sammen. 

Anonymkode: d87e9...f12

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Akkurat!

Så trist det er at du ikke har opplevd kjærlighet.

Å være sammen med den man elsker er en så god følelse at jeg unner alle å kjenne på den. Man blir ikke svak av å elske. 

Pils skrev (På 19.10.2024 den 16.58):

18år og gift, tilfeldigvis et uhell skulle skje så det plutselig skulle blitt avkom i magen. 

Er nei i mitt hus så lenge ugift... 

Om dem har bibelsk "ulovlig" sex på utsiden ekteskapet betyr ikke det samme som vi skal være med på godta at dette er greit...

Tror egentlig dette er tull. Håper vertfall det!

At tenåringer skal hjernevaskes til å gifte seg for å få pult litt er en uting. Har faktisk venner som gifter seg svært ung fordi de var kristen. I dag er de skilt og kan fortelle om et dårlig sexliv og samliv generelt. Heldigvis oppdrar de ikke egne barn slik.

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 19.10.2024 den 17.31):

Respekterer absolutt det å følge en tro og regler i henhold til troen, men vil ikke dette føre til at de unge gifter seg svært unge? Min venninne giftet seg 2 uker etter 18 års dagen nettopp pga religion og ikke sex før ekteskapet. Hun sier i dag at det er synd at det er slik da de på ingen måte fungerer seksuelt sammen. Det fikk de jo ikke muligheten til å vurdere før de giftet seg. 

Da får dem søke om ugyldig ekteskap...  Er sannsynligvis ikke Gud som satt dem sammen, men kjødet...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...