Gå til innhold

Hvor gammel bør tenåringen være før kjæresten kan overnatte?

Anbefalte innlegg

Her er datter 16 år og kjæresten 17 år. De har vært sammen i litt over et halvt år, og jeg sier nei til overnatting. Vet selvsagt at man kan ha seg på dagtid også, men overnatting gjør ting så seriøst. Når sa dere ja første gang?

Anonymkode: 045c3...af6

Fortsetter under...

16 år.

Eldste her fikk lov i påsken det året han fylte 16, han har bursdag i mai, så det manglet egentlig en måned på 16 år da. Han og kjæresten var like gamle, gikk i samme klasse og hadde vært sammen hele 10.klasse. Jeg visste at de hadde sex på dagtid, og de ønsket å sove på armen. Så ingen grunn til å nekte dem det....

Anonymkode: 08a61...6d1

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Her er datter 16 år og kjæresten 17 år. De har vært sammen i litt over et halvt år, og jeg sier nei til overnatting. Vet selvsagt at man kan ha seg på dagtid også, men overnatting gjør ting så seriøst. Når sa dere ja første gang?

Hvorfor er det så utrolig viktig at de skal overnatte hos hverandre, bor de timer fra hverandre?? 
Og tror folk at slike forhold faktisk vil holde?

Er vel viktigere at de finner på ting sammen og lærer hverandre å kjenne, enn å skal sove sammen etter bare 6 måneder.

Anonymkode: 16508...704

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er det så utrolig viktig at de skal overnatte hos hverandre, bor de timer fra hverandre?? 

Er vel viktigere at de finner på ting sammen og lærer hverandre å kjenne, enn å skal sove sammen etter bare 6 måneder.

Fordi de er unge og forelsket. Hvorfor skal de ikke sove sammen? Poenget med unge forhold er da heller ikke at de skal vare evig. Overnatting er neppe en nødvendighet , men det er hyggelig. 

16 år. Jeg kunne kanskje vurdert det om yngste på 15 år hadde hatt en jevnaldrende kjæreste og nærmet seg 16 år, men de andre har litt tilfeldig bare vært over 16 år før det ble aktuelt uansett. 

Anonymkode: 20238...326

14 hours ago, Anonym bruker said:

min fikk lov når hn var 14, da hadde de vert sammen i 2 år allerede. Sex har de jo uansett om de overnatter eller ikke, så det bør ikke være et punkt at man sier nei tenker jeg. De er nå 24 og venter sitt første barn i Desember

Anonymkode: 92525...733

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Et forhold trenger ikke vare livet ut for å være godt. Det er like viktig å ha det godt når man er 16 som når man er 30 eller 80.

Anonymkode: 7bc0e...03d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor i alle dager skulle det gjøre noe å sove sammen? Sex har de uansett, og den blir tryggere i senga på rommet enn et tilfeldig sted i hastverk. 

Klart kjærester også vil sove sammen. Spiller det noen rolle om forholdet holder? Det er nå de er forelsket og sammen. Er det mulig å være så prippen og kjip?

Anonymkode: 2c566...eb5

Sex burde folk vente med til de er rundet førti. Før den tid er gutter uvitende om hva de driver på med og jenter er usikre og tør ikke si i fra. De fleste husker sexen fra tenårene som den verste sexen i sine liv.

Anonymkode: 712a6...10c

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sex burde folk vente med til de er rundet førti. Før den tid er gutter uvitende om hva de driver på med og jenter er usikre og tør ikke si i fra. De fleste husker sexen fra tenårene som den verste sexen i sine liv.

Det finnes vel neppe noe mindre sjarmerende en 40 år gamle kvinner og menn totalt uten seksuell erfaring? Jeg personlig kan skilte med både sex av typen fantastisk og det stikk motsatte i ungdommen, men ville ikke vært erfaringene uten. Vi skal vokse, erfare og utforske. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Det finnes vel neppe noe mindre sjarmerende en 40 år gamle kvinner og menn totalt uten seksuell erfaring? Jeg personlig kan skilte med både sex av typen fantastisk og det stikk motsatte i ungdommen, men ville ikke vært erfaringene uten. Vi skal vokse, erfare og utforske. 

Trump. Trump er mindre sjarmerende. Vet du hvorfor? Fordi han er en kverulerende arrogant drittsekk. Kom du for å kverulere? Du er rimelig arrogant når du tror at det at "de fleste" er deg alene. Og du er en drittsekk når du rakker ned på kvinner på 40+ år som ikke har seksuell erfaring. Trippel-trump! Eller trumf het det kanskje? Men ærlig talt, mamma til, kommenterte du bare for å kverulere?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Trump. Trump er mindre sjarmerende. Vet du hvorfor? Fordi han er en kverulerende arrogant drittsekk. Kom du for å kverulere? Du er rimelig arrogant når du tror at det at "de fleste" er deg alene. Og du er en drittsekk når du rakker ned på kvinner på 40+ år som ikke har seksuell erfaring. Trippel-trump! Eller trumf het det kanskje? Men ærlig talt, mamma til, kommenterte du bare for å kverulere?

Du sa at de fleste husker sexen i ungdommen som den verste. Jeg svarte deg på det og delte min erfaring. Jeg vil anta at hverken du eller jeg kan svare på noe som helst på vegne av alle andre. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Du sa at de fleste husker sexen i ungdommen som den verste. Jeg svarte deg på det og delte min erfaring. Jeg vil anta at hverken du eller jeg kan svare på noe som helst på vegne av alle andre. 

Det er arrogant av deg å tro at du er "de fleste". Hvis du ikke er en av de som er blant "de fleste" så er du ikke det. Hvem bryr seg? Du tok det personlig og begynner å kverulere. Helt uten grunn. At du ikke er en av "de fleste" er ikke grunn til å begynne å kverulere, Mamma til.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er arrogant av deg å tro at du er "de fleste". Hvis du ikke er en av de som er blant "de fleste" så er du ikke det. Hvem bryr seg? Du tok det personlig og begynner å kverulere. Helt uten grunn. At du ikke er en av "de fleste" er ikke grunn til å begynne å kverulere, Mamma til.

Ok. Vi er der. 

Støtter at lovlig ungdom får nyte hverandre. Både på dagtid og på natten. (Selvsagt samtykkende sex , men regner med at det er underforstått) 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå har vel du også akkurat snakket på vegne av alle gutta, som burde vente til de er 40 og hvordan de fleste opplevde sex i tenårene 😉 

Sånn rent teknisk mister gutta testosteron i 40-årene, så den kombinert med å debutere seksuelt stiller jeg meg tvilende til som spesielt gunstig 🤔 Det er nok en grunn til at de eldre er mentorer i de fleste samfunn, de har tross alt driti seg ut nok selv til å vite hva som er lurt eller dumt. Finnes mye lærdom i å gjøre feil, det er ikke farlig å gjøre feil med mindre det er en uopprettelig skade som gpr utover noen. Så lær de heller grenser, styrk de i å være respektfulle mot seg selv og andre, så kommer man langt selv med en brøler eller flere på veien. 

Anonymkode: c1822...359

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Haha, lykke til med å befolke planeten om ingen skal prøve å få barn før fylte 40.

Det fødes allerede for få barn her i Norge, hadde blitt oppsving i det om ingen skulle hatt sex før 40 gitt.

Men du skal ha for forsøket da, du bare dro det litt langt.

Anonymkode: 08a61...6d1

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nå har vel du også akkurat snakket på vegne av alle gutta, som burde vente til de er 40 og hvordan de fleste opplevde sex i tenårene 😉 

Sånn rent teknisk mister gutta testosteron i 40-årene, så den kombinert med å debutere seksuelt stiller jeg meg tvilende til som spesielt gunstig 🤔 Det er nok en grunn til at de eldre er mentorer i de fleste samfunn, de har tross alt driti seg ut nok selv til å vite hva som er lurt eller dumt. Finnes mye lærdom i å gjøre feil, det er ikke farlig å gjøre feil med mindre det er en uopprettelig skade som gpr utover noen. Så lær de heller grenser, styrk de i å være respektfulle mot seg selv og andre, så kommer man langt selv med en brøler eller flere på veien. 

Anonymkode: c1822...359

Så bra! Da mister også mange menn lysten til å begå overgrep. Trenger ikke ha sex for å få barn lenger, trenger ikke en gang menn mer 😊

16 år hadde vi som regel. De er fortsatt sammen, etter 3 år. Nå er de 17 og 18. De spør ikke lenger om å overnatte noen av stedene, hun er blitt en del av oss.

Skjønner godt det er koselig å sove med kjæresten. Dette er den tiden av livet hvor de i langt større grad starter et mer selvstendig liv som ikke mamma og pappa er en del av. Det er naturlig å dele ting med kjæresten, de lever og erfarer nære relasjoner på en helt annen måte enn tidligere.. klart det er hyggelig å sove med kjæresten sin!

18år og gift, tilfeldigvis et uhell skulle skje så det plutselig skulle blitt avkom i magen. 

Er nei i mitt hus så lenge ugift... 

Om dem har bibelsk "ulovlig" sex på utsiden ekteskapet betyr ikke det samme som vi skal være med på godta at dette er greit...

Endret av Pils
Pils skrev (19 minutter siden):

18år og gift, tilfeldigvis et uhell skulle skje så det plutselig skulle blitt avkom i magen. 

Er nei i mitt hus så lenge ugift...

Fornuftig av deg.

Anonymkode: 31f0c...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...