Anonym bruker Skrevet 18. oktober #1 Del Skrevet 18. oktober Jeg har alltid hatt en slags barnetro, men ikke personlig kristen. For 2 år siden mistet vi et barn i familien i ei ulykke. Min vakte niese. Prester snakker om at det er ei mening med alt. Hva er meningen med at barn skal bli brutalt revet bort fra foreldre og familie? Etterlate sitter igjen med traumer og sår som aldri vil gro. Etter ulykken mistet jeg all tro på høgere makter. Jeg tror vi bare driver rundt her til vi dør og da er alt svart. Anonymkode: 0597e...db4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #2 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har alltid hatt en slags barnetro, men ikke personlig kristen. For 2 år siden mistet vi et barn i familien i ei ulykke. Min vakte niese. Prester snakker om at det er ei mening med alt. Hva er meningen med at barn skal bli brutalt revet bort fra foreldre og familie? Etterlate sitter igjen med traumer og sår som aldri vil gro. Etter ulykken mistet jeg all tro på høgere makter. Jeg tror vi bare driver rundt her til vi dør og da er alt svart. Anonymkode: 0597e...db4 Prester sier bare ting for at det skal høres fint ut. Prester trenger ikke være kristne en gang. https://www.vg.no/nyheter/i/8JAlbr/lena-marie-hansen-36-tror-ikke-paa-gud-men-vant-i-kirkevalget I og med at du ikke har tatt imot Jesus så vil du få viljen din. Helvete er ikke et hav av ild med små djevler som løper rundt og stikker folk i rumpa med høygafler, helvete er fravær fra Gud. Gud er kjærlighet. Vil du ikke ha nærhet til Gud så tvinger Gud deg ikke til det heller. Da får du det som du vil. Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #3 Del Skrevet 18. oktober Det er selvfølgelig en mening med at noen dør, men den meningen er større enn en familie i sorg kan ta inn over seg. En ting er at menneskeheten hadde ikke kunnet gå videre og utvikle seg om ingen noen gang tok sjanser. Men viktigst av alt, kloden hadde jo blitt fullstendig overbefolket om alle som ble født skulle leve til de døde av alderdom. Skal kloden overleve må noen falle fra underveis. Mennesket er heller ikke mer perfekt enn andre pattedyr, både sykdom og ulykker skjer med alle "raser". Men igjen, for en familie i sorg er akkurat det dødsfallet meningsløst. Og bare for å ha sagt det, jeg er ikke religiøs, og jeg har selv opplevd det meningsløse i sykdom og død. Anonymkode: 33a9b...89b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #4 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Prester sier bare ting for at det skal høres fint ut. Prester trenger ikke være kristne en gang. https://www.vg.no/nyheter/i/8JAlbr/lena-marie-hansen-36-tror-ikke-paa-gud-men-vant-i-kirkevalget I og med at du ikke har tatt imot Jesus så vil du få viljen din. Helvete er ikke et hav av ild med små djevler som løper rundt og stikker folk i rumpa med høygafler, helvete er fravær fra Gud. Gud er kjærlighet. Vil du ikke ha nærhet til Gud så tvinger Gud deg ikke til det heller. Da får du det som du vil. Anonymkode: 9c245...d0b Medlem i menighetsrådet er ikke det samme som prest da. Skjønner ikke helt hvorfor folk skal bli prest om de ikke tror på det de formidler. Du skriver som om du har fasiten. Hvordan tar man egentlig imot Jesus? Og hvordan vet du hva Gud er og ikke er? Bare nysgjerrig her altså, for jeg har vondt for å tro at dersom det er en Gud her og han er så god som dere skal frem til, så gjør han ikke forskjell på om man har «tatt imot Jesus» eller ikke. Tror dessverre dette med dødsfall i ung alder bare er tilfeldigheter. At noen får mer sorg og elendighet i livet enn andre føles dypt urettferdig, og har iallfall ingenting med om man er kristen eller ikke. Litt trøst føler jeg jo ofte det er å finne i presten sine ord i en begravelse, men har aldri opplevd noe så traumatiserende som å miste et barn da. Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #5 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Medlem i menighetsrådet er ikke det samme som prest da. Skjønner ikke helt hvorfor folk skal bli prest om de ikke tror på det de formidler. Du skriver som om du har fasiten. Hvordan tar man egentlig imot Jesus? Og hvordan vet du hva Gud er og ikke er? Bare nysgjerrig her altså, for jeg har vondt for å tro at dersom det er en Gud her og han er så god som dere skal frem til, så gjør han ikke forskjell på om man har «tatt imot Jesus» eller ikke. Tror dessverre dette med dødsfall i ung alder bare er tilfeldigheter. At noen får mer sorg og elendighet i livet enn andre føles dypt urettferdig, og har iallfall ingenting med om man er kristen eller ikke. Litt trøst føler jeg jo ofte det er å finne i presten sine ord i en begravelse, men har aldri opplevd noe så traumatiserende som å miste et barn da. Anonymkode: 17d01...2b7 Jeg har ikke fasiten, jeg har lest fasiten. Jeg har også svart ut fra den fasiten. Gud gjør forskjell på om du vil ha noe med Gud å gjøre eller om du ikke vil det. Snur du ryggen til kjærligheten så er det ditt frie valg. Det er ikke kjærlighet å presse seg på noen altså. Derfor gjør Gud heller ikke det. Hvorfor mener du Gud skal presse seg på folk som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #6 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke fasiten, jeg har lest fasiten. Jeg har også svart ut fra den fasiten. Gud gjør forskjell på om du vil ha noe med Gud å gjøre eller om du ikke vil det. Snur du ryggen til kjærligheten så er det ditt frie valg. Det er ikke kjærlighet å presse seg på noen altså. Derfor gjør Gud heller ikke det. Hvorfor mener du Gud skal presse seg på folk som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Anonymkode: 9c245...d0b Du har lest fasiten? Bibelen? Hvordan vet du at det er fasiten? Vil man ikke ha noe med Gud å gjøre så ok, men mange av oss vet ikke helt hva vi tror på. Man har en barnetro, slik HI nevner kanskje, men er ikke praktiserende kristen, og kan fort tvile når slike trumatiske ting som barnedødsfall. Snur Gud ryggen til disse også? Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #7 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du har lest fasiten? Bibelen? Hvordan vet du at det er fasiten? Vil man ikke ha noe med Gud å gjøre så ok, men mange av oss vet ikke helt hva vi tror på. Man har en barnetro, slik HI nevner kanskje, men er ikke praktiserende kristen, og kan fort tvile når slike trumatiske ting som barnedødsfall. Snur Gud ryggen til disse også? Anonymkode: 17d01...2b7 Feil. De snur ryggen til Gud. Gud lar dem. Du sa at du tror at Gud vil presse seg på de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre. Jeg spurte deg hvorfor du mener det er kjærlighet? Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #8 Del Skrevet 18. oktober Gud har gitt mennesker fri vilje. hvis det finnes en gud da. Vi liker å tro at vi kommer til himmelen, og der er det slutt på alle plager, vi blir engler og får gjensyn med alle som Jar reist før oss. dette er en illusjon Anonymkode: 0597e...db4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #9 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Feil. De snur ryggen til Gud. Gud lar dem. Du sa at du tror at Gud vil presse seg på de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre. Jeg spurte deg hvorfor du mener det er kjærlighet? Anonymkode: 9c245...d0b Sa ingenting om at jeg tror Gud vil presse seg på noen. Tror bare ikke han er så ekluderende som du tror. Man snur ikke ryggen til Gud selv om man er i dyp sorg og tviler på grunn av det. Tror at hvis det fins en Gud så har han omsorg for dem som tviler også. Tror heller ikke at de som gjemmer seg bak «fasiten» som du kaller det får poeng for å dømme folk og ekskludere mennesker som ikke tror det samme som dem. Det er min tro, du har din. Men ingen av oss har fasiten. Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #10 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sa ingenting om at jeg tror Gud vil presse seg på noen. Anonymkode: 17d01...2b7 Ikke det? Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Bare nysgjerrig her altså, for jeg har vondt for å tro at dersom det er en Gud her og han er så god som dere skal frem til, så gjør han ikke forskjell på om man har «tatt imot Jesus» eller ikke. Anonymkode: 17d01...2b7 Dette er å presse seg på de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre. Det er bokstavelig det du skrev. Siden du har glemt det. Hvorfor er dette kjærlig av Gud mener du? Hvor er kjærligheten i det å presse seg på noen som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Har du noen gang opplevd at en fyr som du ikke liker liker deg? At han prøver å smiske seg på deg, kjøpe ting, si ting, gjør alt han kan for at du skal endre syn på han og plutselig bare elske han? Hjelper det? Det er et retorisk spørsmål. Nei, det hjelper ikke. Ikke føles det som kjærlighet heller, ganske enkelt fordi det ikke er det. Du har et merkelig syn på denne guden din. Det må du få lov til. Ingen guder som kommer til å presse seg på deg når du er død heller. Vil du ikke ha fellesskap med Gud skal du få slippe det. Er ikke det kjærlig av Gud? Hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #11 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke det? Dette er å presse seg på de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre. Det er bokstavelig det du skrev. Siden du har glemt det. Hvorfor er dette kjærlig av Gud mener du? Hvor er kjærligheten i det å presse seg på noen som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Har du noen gang opplevd at en fyr som du ikke liker liker deg? At han prøver å smiske seg på deg, kjøpe ting, si ting, gjør alt han kan for at du skal endre syn på han og plutselig bare elske han? Hjelper det? Det er et retorisk spørsmål. Nei, det hjelper ikke. Ikke føles det som kjærlighet heller, ganske enkelt fordi det ikke er det. Du har et merkelig syn på denne guden din. Det må du få lov til. Ingen guder som kommer til å presse seg på deg når du er død heller. Vil du ikke ha fellesskap med Gud skal du få slippe det. Er ikke det kjærlig av Gud? Hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: 9c245...d0b Det er du som bruker ordet «presse seg på». Jeg foretrekker «bry seg om». Selv om jeg tviler pga at noe traumatsk skjer, tror jeg Gud bryr seg likevel, Sammenligning med forelskede fyrer blir litt vel banalt her syns jeg. Da ville jeg heller sammenlignet med en mor som bryr seg om og har omsorg for barnet sitt selv om barnet er opprørsk og snur ryggen til henne i blant. Ubetinget kjærlighet er noe også da. Om man er sikker i sin sak, at man absolutt ikke tror, så skjønner jeg argumentet ditt om å ikke presse seg på, men jeg snakker om de som ikke helt vet hva de tror eller tviler pga traumatiske ting. Man kan heller ikke «skremme» folk som ikke vet til å tro av redsel for å ikke komme til himmelen. Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #12 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er du som bruker ordet «presse seg på». Jeg foretrekker «bry seg om». Selv om jeg tviler pga at noe traumatsk skjer, tror jeg Gud bryr seg likevel, Sammenligning med forelskede fyrer blir litt vel banalt her syns jeg. Da ville jeg heller sammenlignet med en mor som bryr seg om og har omsorg for barnet sitt selv om barnet er opprørsk og snur ryggen til henne i blant. Ubetinget kjærlighet er noe også da. Om man er sikker i sin sak, at man absolutt ikke tror, så skjønner jeg argumentet ditt om å ikke presse seg på, men jeg snakker om de som ikke helt vet hva de tror eller tviler pga traumatiske ting. Man kan heller ikke «skremme» folk som ikke vet til å tro av redsel for å ikke komme til himmelen. Anonymkode: 17d01...2b7 Å presse seg på er ikke et ord, det er en beskrivelse. Du har fortsatt ikke forklart hvorfor du mener det er kjærlighet å presse seg på noen som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Du svadaer vekk i alt mulig av synsing, tro og bla bla. Men du svarer ikke på det enkle spørsmål jeg har stilt deg, hvordan er det å presse seg på noen kjærlighet? Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #13 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å presse seg på er ikke et ord, det er en beskrivelse. Du har fortsatt ikke forklart hvorfor du mener det er kjærlighet å presse seg på noen som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Du svadaer vekk i alt mulig av synsing, tro og bla bla. Men du svarer ikke på det enkle spørsmål jeg har stilt deg, hvordan er det å presse seg på noen kjærlighet? Anonymkode: 9c245...d0b Jeg HAR IKKE sagt noe om å presse seg på. Jeg har ikke samme oppfatning som deg om det. Begrunnelsen min står svart på hvitt i innlegget mitt over, jeg kan ikke svare på noe jeg aldei har sagt. Jeg synser heller ikke mer enn du gjør, og du vet ikke mer om sannheten enn jeg gjør. Jeg tror det jeg vil, du tror det du vil. Ferdig snakka. Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #14 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg HAR IKKE sagt noe om å presse seg på. Jeg har ikke samme oppfatning som deg om det. Begrunnelsen min står svart på hvitt i innlegget mitt over, jeg kan ikke svare på noe jeg aldei har sagt. Jeg synser heller ikke mer enn du gjør, og du vet ikke mer om sannheten enn jeg gjør. Jeg tror det jeg vil, du tror det du vil. Ferdig snakka. Anonymkode: 17d01...2b7 Kanskje du skulle ta lærdom av dette og reflektere litt? Helvete er kanskje ikke så dumt likevel. Det at de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre får slippe det er kanskje ikke så dumt? Helvete er ikke en straff, det er etter eget ønske. Jeg synser ikke, jeg henviser til fasiten, som du kaller det. Jeg vet at du tror på mye rart som ikke er logisk, som ikke gir mening. Jeg bryr meg ikke, men jeg synes det er artig når folk blir skvist inn i et hjørne og må innse at denne troen deres ikke gir mening. Som når noen tror at en kjærlig Gud vil tvinge seg på folk som ikke ønsker å ha noe med Gud å gjøre. Anonymkode: 9c245...d0b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #15 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Kanskje du skulle ta lærdom av dette og reflektere litt? Helvete er kanskje ikke så dumt likevel. Det at de som ikke vil ha noe med Gud å gjøre får slippe det er kanskje ikke så dumt? Helvete er ikke en straff, det er etter eget ønske. Jeg synser ikke, jeg henviser til fasiten, som du kaller det. Jeg vet at du tror på mye rart som ikke er logisk, som ikke gir mening. Jeg bryr meg ikke, men jeg synes det er artig når folk blir skvist inn i et hjørne og må innse at denne troen deres ikke gir mening. Som når noen tror at en kjærlig Gud vil tvinge seg på folk som ikke ønsker å ha noe med Gud å gjøre. Anonymkode: 9c245...d0b Nei, det var du som sa du hadde fasiten. Det er jeg ikke enig i. Tro er personlig, og ikke noe du kan diktere for andre. Jeg reflekterer over mye jeg, tenker av og til at det fins noe større enn meg, av og til tenker jeg ting er mer tilfeldige. Det gir mening for meg. Du har på ingen måte skvist meg inn i et hjørne, og jeg har heller aldri sagt at Gud vil tvinge seg på noen som ikke vil ha noe med han å gjøre. Vi er uenige, og du er veldig arrogant og lite ydmyk som tror du kan fortelle meg hva som er rett. For det kan faktisk ingen av oss vite. Nå avslutter jeg diskusjonen, nytter ikke å diskutere med folk som ikke klarer å se at folk ser verden på forskjellige måter. Les innleggene mine en gang til du. Anonymkode: 17d01...2b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #16 Del Skrevet 18. oktober Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har alltid hatt en slags barnetro, men ikke personlig kristen. For 2 år siden mistet vi et barn i familien i ei ulykke. Min vakte niese. Prester snakker om at det er ei mening med alt. Hva er meningen med at barn skal bli brutalt revet bort fra foreldre og familie? Etterlate sitter igjen med traumer og sår som aldri vil gro. Etter ulykken mistet jeg all tro på høgere makter. Jeg tror vi bare driver rundt her til vi dør og da er alt svart. Anonymkode: 0597e...db4 Prester bare pjatter piss. Anonymkode: 6cae7...137 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober #17 Del Skrevet 18. oktober Jeg var i begravelse til tre familiefedre som døde i samme ulykke og prestens første ord i talen var at dette har ingen mening. Dette skjedde ikke av en grunn. Det var en forferdelig ulykke som ikke hadde noen agenda. Anonymkode: da065...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #18 Del Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har ikke fasiten, jeg har lest fasiten. Jeg har også svart ut fra den fasiten. Gud gjør forskjell på om du vil ha noe med Gud å gjøre eller om du ikke vil det. Snur du ryggen til kjærligheten så er det ditt frie valg. Det er ikke kjærlighet å presse seg på noen altså. Derfor gjør Gud heller ikke det. Hvorfor mener du Gud skal presse seg på folk som ikke vil ha noe med Gud å gjøre? Anonymkode: 9c245...d0b Eneste forskjellen på deg og den du svarer er at du tror på en gud mer enn den andre. Resten av gudene har du også forkastet. Hvordan vet du at du er født i riktig religion og ikke de andre? Anonymkode: 3ef3e...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #19 Del Skrevet 19. oktober Leit å lese hva dere har opplevd. Selvfølgelig ubegripelig meningsløst. Jeg har ingen gudstro å lene meg trygt på. Har aldri kjent på den. Har derimot hatt en opplevelse for noen år siden hvor jeg virkelig følte og kjente på at vi er en del av noe større. Noe vi ikke forstår. Et lite glimt av å virkelig kjenne på at vi er en del av alt og ingenting. Anonymkode: 3ef3e...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #20 Del Skrevet 19. oktober Jeg tror ikke det «er en mening med» alt. MEN, Jeg tror at det faktisk kan komme noe positivt ut av alt som skjer, uansett hvor tragisk og meningsløst det føles. Dette ser man ikke selv, før lenge etterpå. Det kan være at man endrer syn på ting, får en annen retning i livet, eller at man kan hjelpe eller lære andre noe. Se feks på Stine Sofies Stiftelse. Ingenting kan få det ugjort det som ble gjort, og ingenting kan få henne tilbake. Det må være helt umenneskelig grusomt å være pårørende til en slik hendelse. Det kom alikevel noe positivt ut av det. Jeg tror de aller fleste av oss ble litt forandret av den saken, selv om det kanskje ikke er bevisst engang. Samme med Kristoffer-saken. Kanskje vi bryr oss mer, skjønner at vi må blande oss hvis vi føler noen ikke har det bra. Anonymkode: fde32...0a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pils Skrevet 19. oktober #21 Del Skrevet 19. oktober Bibelen har svar... Jeg vil ikke påvirke med et svar hva folk ønsker og tro ut fra Ordet i bibelen på døden. Det får Den Hellig Ånd bestemme over din sjel fra Gud hva som er riktig per enkelt person og tro... Men lese under Den Hellig Ånds ledelse i bibelen kan trøste mye ... bønn og bibel lesing og tenne lys i en messe i kirke kan trøste mye... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #22 Del Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke det «er en mening med» alt. MEN, Jeg tror at det faktisk kan komme noe positivt ut av alt som skjer, uansett hvor tragisk og meningsløst det føles. Dette ser man ikke selv, før lenge etterpå. Det kan være at man endrer syn på ting, får en annen retning i livet, eller at man kan hjelpe eller lære andre noe. Se feks på Stine Sofies Stiftelse. Ingenting kan få det ugjort det som ble gjort, og ingenting kan få henne tilbake. Det må være helt umenneskelig grusomt å være pårørende til en slik hendelse. Det kom alikevel noe positivt ut av det. Jeg tror de aller fleste av oss ble litt forandret av den saken, selv om det kanskje ikke er bevisst engang. Samme med Kristoffer-saken. Kanskje vi bryr oss mer, skjønner at vi må blande oss hvis vi føler noen ikke har det bra. Anonymkode: fde32...0a5 Jeg mistet babyen min i sykdom for 20 år siden og kan med hånden på hjertet opplyse deg om at det kom det ingenting positivt ut av. Jeg blir faktisk litt provosert over uttalelsen din og kan kun tenke meg at du er svært ung som har et så enkelt syn på livet. Anonymkode: da065...e83 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #23 Del Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg mistet babyen min i sykdom for 20 år siden og kan med hånden på hjertet opplyse deg om at det kom det ingenting positivt ut av. Jeg blir faktisk litt provosert over uttalelsen din og kan kun tenke meg at du er svært ung som har et så enkelt syn på livet. Anonymkode: da065...e83 Det er kanskje stygt å si det, men det kan ha kommet mye positivt ut av dødsfallet uten at du kan se det. Anonymkode: 5effc...8f8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #24 Del Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er kanskje stygt å si det, men det kan ha kommet mye positivt ut av dødsfallet uten at du kan se det. Anonymkode: 5effc...8f8 Mulig det ikke er ment vondt, men det her er kanskje noe av det mest respektløse jeg har lest noensinne. Og jeg tåler fint folk som tuller med at de har en neger i luka… skal litt til før jeg reagerer. Anonymkode: 3ef3e...a3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober #25 Del Skrevet 19. oktober Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Mulig det ikke er ment vondt, men det her er kanskje noe av det mest respektløse jeg har lest noensinne. Og jeg tåler fint folk som tuller med at de har en neger i luka… skal litt til før jeg reagerer. Anonymkode: 3ef3e...a3f Enig med deg. Det kommer ingenting godt ut av å miste sitt barn. Det er så meningsløst man kan få det. Det gir sorg og smerte en må bære på. De som sier slikt har ikke opplevd dette selv og vet ikke hva en snakker om. Det er ofte en grunn til at foreldre som mister sitt barn får hjelp av likesinnede, da helse ikke kan forstå fullt ut hva en gjennomgår. Det er kun de som har opplevd det som kan uttale seg om dette. Man kan tenke seg til, men likevel ikke i nærheten av å forstå Anonymkode: 0597e...db4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450373-d%C3%B8den/#findComment-150147673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå