Gå til innhold

Å grine og bli deprimert pga kjendis død?

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå siden det var en gruppe eller den one direction gruppa der en av medlem døde for 2 dager siden. Har tatt som en storm føler jeg i vg, nyhetene, og tiktok.

ærlig ja jeg synes det er små trist, men ikke sånn at jeg griner over artisten og føler stort sorg og at det går utover dagen min, så Jeg går videre med dagen min som vanlig. Jeg pleide å elske dette bandet som barn. Men leser der fleste er helt deppa og har vert helt ødelagt hele dag? Kanskje jeg aldri var så stor fan kanskje? 
Liker mange artister selv og hadde synes trist om en av dem hadde gått bort, men aldri så mye at jeg blir deppa hele dag, man kjente jo ikke til denne personen.
Nå som det er sakt er det en helt annen følelse om det var familie eller noen jeg kjente. Men ligger det noe mer bak folk som blir helt opphengt etter en kjendis død? Har til og med lest der lærer sa at elevene kunne ta seg fri den dag pga sorg av artisten, ikke i norge men usa tror jeg. 

Anonymkode: ad363...a35

Fortsetter under...

Åh, tenk å ha så lite problemer i livet sitt at det er noe slikt som en fremmed man som dør som bringer frem tårene i en! De er heldige de som har vært vernet hele sitt liv i så måte.

Anonymkode: ca665...981

Jeg tror folk bruker sånne ting for å gråte ut sitt eget grums. 

Alle kan ha godt av å gråte og rase litt av og til, men får det liksom ikke til.

Så skjer noe sånt som man kan henge det på, så da gråter og raser man litt.

Fire småtroll skrev (11 minutter siden):

Jeg tror folk bruker sånne ting for å gråte ut sitt eget grums. 

Alle kan ha godt av å gråte og rase litt av og til, men får det liksom ikke til.

Så skjer noe sånt som man kan henge det på, så da gråter og raser man litt.

Altså, jeg har ei venninne som jeg vet vokste opp under veldig gode forhold, som har hatt egen bolig fra hun var 20, som har hatt det lett her i livet, stort sett. Hun er sin egen verste fiende dog. Hun gråt i går, selv om hun var ungdom da One Direction ble kjendiser. Hun gråt hele formiddagen før hun kom på vakt på jobb. Jeg vet ikke med andre, men jeg vet med henne at hun har så lite problemer i livet sitt at det var faktisk det eneste som fått henne til å gråte på lenge. Og ikke misforstå, jeg ønsker henne alt godt. Virkelig.

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Åh, tenk å ha så lite problemer i livet sitt at det er noe slikt som en fremmed man som dør som bringer frem tårene i en! De er heldige de som har vært vernet hele sitt liv i så måte.

Hæ? 

Man kan ha veldig store problemer selv altså. Kanskje helt omvendt av det du tenker. Folk som sliter psykisk, som sørger over denne mannen som sleit psykisk.  Empati . 

Hva med Utøya? Barn som dør? Folk får reaagere slik dem vil. 

Hvorfor skal vi disse de som sørger? 

Hvor var du da Diana døde? Gråt du ikke da du så begravelsen på tv??

Anonymkode: fc695...6ec

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Altså, jeg har ei venninne som jeg vet vokste opp under veldig gode forhold, som har hatt egen bolig fra hun var 20, som har hatt det lett her i livet, stort sett. Hun er sin egen verste fiende dog. Hun gråt i går, selv om hun var ungdom da One Direction ble kjendiser. Hun gråt hele formiddagen før hun kom på vakt på jobb. Jeg vet ikke med andre, men jeg vet med henne at hun har så lite problemer i livet sitt at det var faktisk det eneste som fått henne til å gråte på lenge. Og ikke misforstå, jeg ønsker henne alt godt. Virkelig.

Seriøst. For noe pjatt! Du er ikke inni hodet hennes.  Du aner ikke hva hun tenker.  

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst. For noe pjatt! Du er ikke inni hodet hennes.  Du aner ikke hva hun tenker.  

Det heter å være åpen og å dele med seg. De færreste av oss stenger alt mulig inne. Men enig, hele denne tråden er bare pjatt. Er det så galt? Det er å være menneske, det å dele med seg av tanker, meninger, følelser, syn.

Mennesker reagerer på forskjellige ting, og det er bare idiotisk å prøve å hevde seg selv ved å tråkke på andre, slik som hi gjør her. Hva vet du om hvorfor folk reagerer som de gjør. Din måte å leve på er ikke fasiten for alle, vet du. 

Anonymkode: 9cf45...992

Jeg får tårer i øynene av søte kattunger og av å høre barnekor synge.

Noen gråter fordi de lever seg inn i disney-tegnefilmer.

Det er ikke alltid vi har kontroll over hva som trigger tårekabalene våre.

Ingen av de som gråter over at en kjendis døe kommer til å merke dødsfallet i sitt eget liv, det er bare en form for empati, sorg over at noen man liker er borte e.l. som får det til å renne over.

Anonymkode: 39a14...602

Gruer meg til Ozzy Osbourne dør. Han er en mye større stjerne enn alle i One Direction, og vært med meg hele livet, men vil ikke sette meg ned å sippe og blir deprimert akkurat. 

Anonymkode: 36be7...6bb

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Gruer meg til Ozzy Osbourne dør. Han er en mye større stjerne enn alle i One Direction, og vært med meg hele livet, men vil ikke sette meg ned å sippe og blir deprimert akkurat. 

Anonymkode: 36be7...6bb

Ok. Deg om det. 

Anonymkode: 6f52e...c96

Folk reagerer ulikt. Noen gråter, noen gjør det ikke. Så lenge det ikke går utover pliktene en har i livet, så kan de gråte så mye de vil over kjendiser. Personlig så gråt jeg litt da Dame Maggie Smith døde. Og hun døde av alderdom, ikke som ung og brått i en fallulykke.

Anonymkode: 0435d...cc1

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Mange som gråt da kong Olav døde, trass at han var gammel og skrøpelig. Lurer på om noen kommer til å gråte en skvett når nåværende konge dør?

Anonymkode: 06f6b...3f9

Hvorfor lurer du på det? 

On 10/18/2024 at 10:53 AM, Anonym bruker said:

Jeg ser nå siden det var en gruppe eller den one direction gruppa der en av medlem døde for 2 dager siden. Har tatt som en storm føler jeg i vg, nyhetene, og tiktok.

ærlig ja jeg synes det er små trist, men ikke sånn at jeg griner over artisten og føler stort sorg og at det går utover dagen min, så Jeg går videre med dagen min som vanlig. Jeg pleide å elske dette bandet som barn. Men leser der fleste er helt deppa og har vert helt ødelagt hele dag? Kanskje jeg aldri var så stor fan kanskje? 
Liker mange artister selv og hadde synes trist om en av dem hadde gått bort, men aldri så mye at jeg blir deppa hele dag, man kjente jo ikke til denne personen.
Nå som det er sakt er det en helt annen følelse om det var familie eller noen jeg kjente. Men ligger det noe mer bak folk som blir helt opphengt etter en kjendis død? Har til og med lest der lærer sa at elevene kunne ta seg fri den dag pga sorg av artisten, ikke i norge men usa tror jeg. 

Anonymkode: ad363...a35

folk reagerer så forskjellig vettu , jeg fikk tårer i øynene når jeg leste det, jeg likte den gruppen svært godt og LP var min favoritt og var nok små forelsket i en periode, men jeg fikk mest vondt pga sønnen hans ❤️

Anonymkode: fc0bc...ec8

Min venninne er sånn. Hun elsker county music og en artist døde for ei stund siden. Først sendte hun meg bilde av han med 😥. Så sa hun: vi burde ha møttes i helgen og delt ei flaske vin og hørt musikk hans og mimret litt 

Anonymkode: 94a3e...55b

Anonym bruker skrev (På 18.10.2024 den 15.08):

Mange som gråt da kong Olav døde, trass at han var gammel og skrøpelig. Lurer på om noen kommer til å gråte en skvett når nåværende konge dør?

Anonymkode: 06f6b...3f9

Selvfølgelig så er det mange som kommer til å gjøre det.

Anonymkode: 57f01...ba7

Trist at unge mennesker dør, men gråter ikke dersom en kjendis dør. Jeg felte ingen tårer for Diana, Michael Jackson, Ari Behn (ble sjokkert) eller andre, og kommer ikke til å felle en tåre når kongen dør. Selv om det blir trist. 

Det jeg derimot brøt fullstendig sammen av var da nabojenta på 8 år fikk kreft, da bestefar døde, da mamma fikk kreft. Jeg gråter ikke hvis en fra Backstreet Boys dør, selv om jeg var blodfan da jeg var ung. 

Anonymkode: 468ab...024

Jeg hadde ikke blitt deprimert, men at det kunne kommet noen triste tårer, kunne nok hendt på den rette (eller gale) dagen. Det er jo ikke noe ukjent fenomen at dødsfall / triste hendelser hos kjendiser, ukjente steder i verden eller som man selv ikke har noe forhold til, kan føre til at det trykker på noen knapper som løsner på egen sorg / egne problemer og at mens det ser ut som og man tror det kanskje selv også, at man gråter for at Kjendis Kjendissen er død, men egentlig er det egen sorg over et eller annet som kommer ut.  

Og selvfølgelig kan det være trist og rørende og sorg også når noe kjent blir borte.

Anonymkode: 42091...7d1

Når man får beskjed om at en kjent person er død reagerer man med at man synes det er ille. Men man får ikke sorg over et menneske man aldri har møtt, er venn med eller familie med. De som griner over dette filmer gjerne seg selv mens de griner og legger ut på tik tok for å få likes og hjerter. Også for oppmerksomhet 

Anonymkode: aaa7e...10c

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Når man får beskjed om at en kjent person er død reagerer man med at man synes det er ille. Men man får ikke sorg over et menneske man aldri har møtt, er venn med eller familie med. De som griner over dette filmer gjerne seg selv mens de griner og legger ut på tik tok for å få likes og hjerter. Også for oppmerksomhet 

Anonymkode: aaa7e...10c

Er du litt dum? Selv om noen filmer seg selv mens de gråter gjelder det selvsagt langt fra alle. Eller er du av dem som tror at om du ikke ser det på sosiale medier så har det ikke skjedd?

Det er stor forskjell på å være lei seg og å være deprimert.

Mange har kjendiser de har fulgt lenge, og som har en stor plass i livet deres. Musikk for eksempel, er noe som ofte bringer frem masse minner, både gode og vonde, og når man har hørt mye på en artist, og brukt tekstene gjennom vanskelige tider, så betyr den artisten ganske mye for en. Da er det naturlig å bli lei seg når den dør.

Jeg synes det er rarere at du ikke klarer å forestille deg dette.

Jeg er ikke knytta til mange kjendiser, men enkelte har satt mer spor enn andre. Jeg kan gråte når fremmede dør, og jeg leser historien, mest fordi jeg føler med de pårørende.

Anonymkode: 7b64b...677

Jeg gråt da Gustav Lortentzen døde (Ludvigsen i Knutsen og Ludvigsen). Vokste opp med sangene deres, og han var på barne-TV også. Han virket som en hyggelig og fin fyr. Også døde han brått av hjerteinfarkt mens han løp i skogen. Da gråt jeg og hørte på sangene hans.

Neste gang jeg gråt av en kjendis som døde var da Ole Paus. Veldig glad i han og musikken hans.

Anonymkode: d9f36...d1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...