Gå til innhold

Større sjanse for hjerteproblemer etter korona? Er det heeeelt utelukket at det ikke kan være vaksinen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du føler du har bedre kunnskap om dette enn de som forsker på det så må du begrunne det bedre enn dette altså....

Anonymkode: a1d02...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Så ingen av disse som hadde hatt korona og fikk hjerteproblemer, ble vaksinert i ettertid? Null, ingen? Jeg vet ikke om jeg tror på denne typen forskning, jeg. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-studie-korona-kan-oke-faren-for-hjertesykdom/17082295/

Anonymkode: 1205d...019

Hvorfor tror du ikke på det da?

Anonymkode: 9e02a...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor tror du ikke på det da?

Anonymkode: 9e02a...eff

Fordi «alle» fikk vaksinen selv etter sykdom. Opptil 7 ganger ble folk vaksinert. Hvordan kan de da bare si at vaksinen ikke hadde noe med hjerteproblemene å gjøre?
Jeg er ingen vaksineskeptiker altså, jeg lurer oppriktig. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke nærmere hvem som betalte for studien.......så får du iallefall en pekepinn hvordan ståa er. ...

Anonymkode: da60f...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Fordi «alle» fikk vaksinen selv etter sykdom. Opptil 7 ganger ble folk vaksinert. Hvordan kan de da bare si at vaksinen ikke hadde noe med hjerteproblemene å gjøre?
Jeg er ingen vaksineskeptiker altså, jeg lurer oppriktig. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Men hvorfor skulle de ikke få vaksinene etter sykdom, hvis hjerteproblemene kom pga selve sykdommen og ikke vaksinen? Det å få sykdommer, er jo ingen grunn til å ikke ta vaksiner mot de.

Anonymkode: 9e02a...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så din logikk er at en sykdom som gjorde mennesker veldig syke ikke kan øke risikoen for hjerte ogkar sykdommer, men en vaksinen det øker sikkert risikoen? Kan du utdype hvorfor alvorlig sykdom ikke kan forårsake økt risiko, men vaksinen kan? 

Anonymkode: 74f3b...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så din logikk er at en sykdom som gjorde mennesker veldig syke ikke kan øke risikoen for hjerte ogkar sykdommer, men en vaksinen det øker sikkert risikoen? Kan du utdype hvorfor alvorlig sykdom ikke kan forårsake økt risiko, men vaksinen kan? 

Anonymkode: 74f3b...3c8

Øker influensa eller andre virussykdommer sjansen for hjerteproblemer mange år etter? 
Det jeg spør om er hvordan de kan utelukke at det er bivirkninger av vaksinen som forårsaker dette når omtrent samtlige ble presset til å ta den. Tenk om det er vaksinen, og ikke koronaen som gir folk hjerteproblemer, og så kamufleres det av de ansvarlige. Er det så usannsynlig å tro all den tid akkurat hjerteproblemer var den fremste bivirkning av blant annet astma seneca. Jeg minnes å huske den ble stoppet i Norge etter at to, eller var det tre?, kvinner døde rett i etterkant av å ha fått den. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo sjekke nærmere hvem som betalte for studien.......så får du iallefall en pekepinn hvordan ståa er. ...

Anonymkode: da60f...c2a

Hvem betalte…?

HI

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest studien, men for å bevise at det var sykdommen og ikke vaksinen kan de jo se på folk som ikke hadde hatt covid, men ble vaksinert og sammenligne med de som både fikk covid og ble vaksinert? Førstnevnte burde da ha mindre hjerteproblemer enn sistnevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt korona og tatt nesten alle vaksinen, jeg er ikke redd for og få noe problemer med hjerte eller andre ting

tror det er større sjanse for og få det hvis man skal gå og stresse med sånne ting, det  er ikke noe sunt

Anonymkode: e3bd5...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Øker influensa eller andre virussykdommer sjansen for hjerteproblemer mange år etter? 
Det jeg spør om er hvordan de kan utelukke at det er bivirkninger av vaksinen som forårsaker dette når omtrent samtlige ble presset til å ta den. Tenk om det er vaksinen, og ikke koronaen som gir folk hjerteproblemer, og så kamufleres det av de ansvarlige. Er det så usannsynlig å tro all den tid akkurat hjerteproblemer var den fremste bivirkning av blant annet astma seneca. Jeg minnes å huske den ble stoppet i Norge etter at to, eller var det tre?, kvinner døde rett i etterkant av å ha fått den. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Det står ingenting om de fikk vaksiner eller ei etter at de var smittet.

Anonymkode: 9e02a...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Øker influensa eller andre virussykdommer sjansen for hjerteproblemer mange år etter? 
Det jeg spør om er hvordan de kan utelukke at det er bivirkninger av vaksinen som forårsaker dette når omtrent samtlige ble presset til å ta den. Tenk om det er vaksinen, og ikke koronaen som gir folk hjerteproblemer, og så kamufleres det av de ansvarlige. Er det så usannsynlig å tro all den tid akkurat hjerteproblemer var den fremste bivirkning av blant annet astma seneca. Jeg minnes å huske den ble stoppet i Norge etter at to, eller var det tre?, kvinner døde rett i etterkant av å ha fått den. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Det man ser i studien er at de 11.000 som testet positivt for korona i 2020 (før vaksinen kom) hadde en signifikant høyere risiko for å utvikle hjerte og kar sykdommer i etterkant av infeksjonen sett opp mot den høye kontrollgruppen på 220.000 mennesker som ikke hadde korona i 2020. Du kan selvfølgelig argumentere for at det er vaksinen som skapte disse hjerte problemene, men det er vanskelig å si at det er vaksinen som har forårsaket dette da man må ta utgangspunkt i at de fleste av de 220.000 i kontrollgruppen tok vaksinen og de utviklet ikke økt risikoen. Når man vet vaksineringsdekningen vil man måtte anta at det er en stor andel i begge undersøkelsesgrupper som har tatt vaksinen, og da må man se på hva som skiller de fra å ha fått hjerteproblemer kontra de som ikke har, og forskjellen her er gjennomgått korona sykdom før vaksinen var tilgjengelig.

Anonymkode: 74f3b...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker på hva du egentlig mener er feil her, dette er en kartlegging av status for de som ble syke før vaksinen ble tilgjengelig. Kroppens respons på det vil jo ikke endre seg ved å vaksinere i etterkant. Dette studiet er ikke et studie om effekt av vaksinen, men risiko for hjerte-og karsykdom ved gjennomgått infeksjon. 
 

Nettopp det som er oppsiktsvekkende, at den økte risikoen er der i hele tre år etter, i motsetning til andre infeksjoner hvor risikoen avtar ganske raskt etter man er frisk. Nå er det heller ikke ukjent at enkelte virus kan utløse andre sykdommer i etterkant. Kyssesyken er koblet til økt forekomst av 7 kroniske lidelser som MS, lupus osv. 

Anonymkode: a2e92...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Øker influensa eller andre virussykdommer sjansen for hjerteproblemer mange år etter? 
Det jeg spør om er hvordan de kan utelukke at det er bivirkninger av vaksinen som forårsaker dette når omtrent samtlige ble presset til å ta den. Tenk om det er vaksinen, og ikke koronaen som gir folk hjerteproblemer, og så kamufleres det av de ansvarlige. Er det så usannsynlig å tro all den tid akkurat hjerteproblemer var den fremste bivirkning av blant annet astma seneca. Jeg minnes å huske den ble stoppet i Norge etter at to, eller var det tre?, kvinner døde rett i etterkant av å ha fått den. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Du tror ikke at forskerne tar høyde for alt du nevner her? Eller tror du at du tenker klokere tanker enn dem? 

Anonymkode: 5d4c7...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva en vaksine egentlig er? Det virker ikke som du har helt skjønt poenget i hvert fall. 

Anonymkode: f0393...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vet du hva en vaksine egentlig er? Det virker ikke som du har helt skjønt poenget i hvert fall. 

Anonymkode: f0393...0ff

Vet du ikke at en vaksine kan ha bivirkninger? 

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hjerteproblemer etter vaksinen, så helt utelukket er nok ikke. 

Anonymkode: 05c3a...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Fordi «alle» fikk vaksinen selv etter sykdom. Opptil 7 ganger ble folk vaksinert. Hvordan kan de da bare si at vaksinen ikke hadde noe med hjerteproblemene å gjøre?
Jeg er ingen vaksineskeptiker altså, jeg lurer oppriktig. 
HI

Anonymkode: 1205d...019

Det er overraskende mange som ikke har tatt vaksiner, det er bare at først nå folk tørr å si det. Svigersøster jobber i hjemmetjenesten, de er ett team på rundt 25 personer og kun 8 av disse tok vaksinen, resterende tok koronatest hver dag før jobbstart. 

Under koroaen sa hele teamet at de var vaksinert, men svigersøster sa fra starten av at hun aldri tok en eneste vaksine og i ettertid har flere innrømmet at de heller ikke tok den. 

Ei på teamet hennes er forsåvidt fortsatt sykemeldt med long covid, nå to år etter hun fikk covid, og hun har ikke tatt vanlige vaksiner engang pga skepsis. De mistenker at covid var utløseren for ME hos hun. 

Anonymkode: 075bc...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er overraskende mange som ikke har tatt vaksiner, det er bare at først nå folk tørr å si det. Svigersøster jobber i hjemmetjenesten, de er ett team på rundt 25 personer og kun 8 av disse tok vaksinen, resterende tok koronatest hver dag før jobbstart. 

Under koroaen sa hele teamet at de var vaksinert, men svigersøster sa fra starten av at hun aldri tok en eneste vaksine og i ettertid har flere innrømmet at de heller ikke tok den. 

Ei på teamet hennes er forsåvidt fortsatt sykemeldt med long covid, nå to år etter hun fikk covid, og hun har ikke tatt vanlige vaksiner engang pga skepsis. De mistenker at covid var utløseren for ME hos hun. 

Anonymkode: 075bc...3ae

Hvorfor tok de ikke vaksinene? Og hvorfor sa de at de gjorde det hvis det ikke var sant?

Jeg har også ME, men det fikk jeg før vaksinene, så det trenger jo ikke å henge sammen. Kan være tilfeldig.

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk hjerteproblemer etter vaksinen, så helt utelukket er nok ikke. 

Anonymkode: 05c3a...ce0

Det fikk naboen og. To dager etter fjerde dose fikk han plutselig hjertestans mens han kjørte bil. Han traff en dame med to små barn. Det gikk heldigvis bra, men det er jo nærliggende å tro at det kan ha hatt en sammenheng. Jeg vet ikke.

Anonymkode: 1205d...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk hjerteproblemer etter vaksinen, så helt utelukket er nok ikke. 

Anonymkode: 05c3a...ce0

Påvist økt forekomst av både myokarditt og perikarditt ved vaksinering. Kjenner ikke til om det er dette du fikk, men det er i hvert fall en anerkjent bivirkning. Har vært en del diskusjon hvorvidt spesielt unge menn burde ta vaksinen, om de ellers er friske. For ordens skyld kan en få dette etter en virusinfeksjon også. 

Anonymkode: a2e92...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det fikk naboen og. To dager etter fjerde dose fikk han plutselig hjertestans mens han kjørte bil. Han traff en dame med to små barn. Det gikk heldigvis bra, men det er jo nærliggende å tro at det kan ha hatt en sammenheng. Jeg vet ikke.

Anonymkode: 1205d...019

Hvor gammel var denne mannen? Hjertesykdom er jo vanlig (faktisk en av de vanligste dødsårsakene) og hans hjertestans trenger absolutt ikke være betinget i vaksinen.

Anonymkode: 92fdf...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vet du ikke at en vaksine kan ha bivirkninger? 

Anonymkode: 1205d...019

Ja, og det er jo fordi de etterligner sykdommen de beskytter mot. Selvfølgelig vil noen få alvorlige bivirkninger, men langt færre enn dem som ville fått både tilsvarende og verre symptomer enn av selve sykdommen, derav vaksine. Her må man faktisk klare å se ting på gruppenivå, og ikke tro at en selv og naboen er nok til å lage en egen oppfatning som slår ut det som framkommer når forskere sammenlikner flere titalls tusen. 

Anonymkode: f0393...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...