Gå til innhold

Skal jo ingenting til før man blir kalt rasist nå for tiden, jo :(

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

For en rasistisk ting å si. Det er sånn typisk ting med, "jeg er hvit og er derfor sivilisert, alle som ikke er hvite er usiviliserte", som undertone.

Anonymkode: 3525a...882

Benekter du i fullt alvor at det finnes kulturer som er langt mindre siviliserte enn for eksempel den norske kulturen når det gjelder ting som synet på vold, synet på personlig frihet og synet på f.eks kvinner og homofile?

Anonymkode: 76a6d...f8d

Fortsetter under...

Og nå har galskapen nådd konspiratoriske høyder. Nå er det til og med rasistisk å si "stem Frp"!

https://www.vg.no/nyheter/i/kwQjRv/hundefloeyter-slik-kommuniserer-ytre-hoeyre

Det kan virke som at alt som ikke er langt ute til venstre, nå er blitt ytre høyre. Er det faktisk ikke lov lenger å verdsette egen kultur framfor andres? Det er altså KULTUR vi snakker om, ikke hudfarge. Vi har alle ulike kulturer, vår kultur er tilpasset vår måte å leve på, våre verdier, derfor skal vår kultur definere hva som er riktig og galt innenfor våre grenser. Det må det være lov til å mene, og si høyt. Uten å bli beskyldt for noe som helst. Det ekskluderer ingen, ekskluderer bare visse væremåter, visse verdisyn, og visse kulturer. Helt uavhengig av hudfarge og rase, men ikke uavhengig av kultur. Multikultur kan være morsomt så lenge det handler om utseende, matvaner og klesstil, hadde det enda begrenset seg til det. 

Anonymkode: cbf1d...b3e

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og nå har galskapen nådd konspiratoriske høyder. Nå er det til og med rasistisk å si "stem Frp"!

https://www.vg.no/nyheter/i/kwQjRv/hundefloeyter-slik-kommuniserer-ytre-hoeyre

Det kan virke som at alt som ikke er langt ute til venstre, nå er blitt ytre høyre. Er det faktisk ikke lov lenger å verdsette egen kultur framfor andres? Det er altså KULTUR vi snakker om, ikke hudfarge. Vi har alle ulike kulturer, vår kultur er tilpasset vår måte å leve på, våre verdier, derfor skal vår kultur definere hva som er riktig og galt innenfor våre grenser. Det må det være lov til å mene, og si høyt. Uten å bli beskyldt for noe som helst. Det ekskluderer ingen, ekskluderer bare visse væremåter, visse verdisyn, og visse kulturer. Helt uavhengig av hudfarge og rase, men ikke uavhengig av kultur. Multikultur kan være morsomt så lenge det handler om utseende, matvaner og klesstil, hadde det enda begrenset seg til det. 

Man er jo rasist om man stemmer FrP, så det høres riktig ut. 

Anonymkode: 6a882...1f3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Man er jo rasist om man stemmer FrP, så det høres riktig ut. 

Slutt å tull da, det der blir bare barnslig. 

Anonymkode: 77963...6c7

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Slutt å tull da, det der blir bare barnslig. 

Jeg har så dårlig minne, kan du hjelpe meg? Hvilket parti var Anders B. Breivik medlem av igjen?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har så dårlig minne, kan du hjelpe meg? Hvilket parti var Anders B. Breivik medlem av igjen?

Nå gjør du deg bare dum. Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, må du jobbe litt mer med formidlingen din. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå gjør du deg bare dum. Hvis du ønsker å bli tatt seriøst, må du jobbe litt mer med formidlingen din. 

Du husker ikke du heller, nei? Om det bare fantes en måte å finne ut av hvilket parti som Norges største rasist var medlem av...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du husker ikke du heller, nei? Om det bare fantes en måte å finne ut av hvilket parti som Norges største rasist var medlem av...

Ergo er alle i FrP rasister? Det er jo like sløkket som å si at når én muslim er terrorist må alle være det.

Anonymkode: 28659...04d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skal vi se, hvilken religion tilhørte de ansvarlige bak blant annet terroren 11.09.21 igjen?

Anonymkode: 76a6d...f8d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ergo er alle i FrP rasister? Det er jo like sløkket som å si at når én muslim er terrorist må alle være det.

De er ikke rasister pga at Breivik var medlem, men ja, alle som stemmer FrP ser ned på mennesker fra andre etnisiteter og religioner. Altså rasister. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

De er ikke rasister pga at Breivik var medlem, men ja, alle som stemmer FrP ser ned på mennesker fra andre etnisiteter og religioner. Altså rasister. 

Det er fortsatt en idiotisk påstand selv om du gjentar innholdet med litt andre ord. Å dra ALLE under samme kam er lite fruktbart.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kulturer og religioner som forteller deg at det er riktig å skjære hodet av en person, mens "kameratene" dine filmer, er det riktig å se ned på. Men det er ikke nødvendig å se ned på dem, de kan få være der de er, det hadde vært nok. Men når flertallet i Norge ønsker slike kulturer og religioner velkommen, da må det være lov for selv et mindretall i et demokrati å mene at det er feil og alt for risikabelt. 

Det er både ignorant og nedlatende å kalle dette for rasisme, fremmedfrykt og fordommer. Å hjelpe mennesker er de aller fleste for, det er metoden som er stridens kjerne. Hjelpen må være riktig, for både de som trenger hjelp og de som hjelper.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er fortsatt en idiotisk påstand selv om du gjentar innholdet med litt andre ord. Å dra ALLE under samme kam er lite fruktbart.

Å dra alle under samme kam? Hvordan gjør man det?  Eller mener du å skjære alle over én kam? Det er så søtt når de prøver🥰

Og jo, stemmer man FrP så er man rasist. 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Å dra alle under samme kam? Hvordan gjør man det?  Eller mener du å skjære alle over én kam? Det er så søtt når de prøver🥰

Du er jo ikke det spor bedre selv, som slenger rundt deg med rasismekortet.

Anonymkode: 38990...93a

Du er jo ikke det spor bedre selv, som slenger rundt deg med rasismekortet.

Anonymkode: 38990...93a

Det er ikke noe kort, det er konstatering  av fakta. Om man stemmer FrP så aksepterer man holdningene de har mot ikke-vestlige mennesker, ergo er man pr definisjon rasist. 

Hva er søtt? Fy, så smålig du er. Roper ut om at andre er rasister så mobber du utlendinger som ikke skriver perfekt norsk. Jeg liker ikke FrP, men de jeg har møtt er hvert fall mye hyggeligere enn deg og mindre fordomsfull.

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

For en rasistisk ting å si. Det er sånn typisk ting med, "jeg er hvit og er derfor sivilisert, alle som ikke er hvite er usiviliserte", som undertone.

Hun sa ikke det i det hele tatt. 

Anonymkode: ab7cf...f8d

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det er ikke noe kort, det er konstatering  av fakta. Om man stemmer FrP så aksepterer man holdningene de har mot ikke-vestlige mennesker, ergo er man pr definisjon rasist. 

Kutt bare ut.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hva er søtt? Fy, så smålig du er. Roper ut om at andre er rasister så mobber du utlendinger som ikke skriver perfekt norsk. Jeg liker ikke FrP, men de jeg har møtt er hvert fall mye hyggeligere enn deg og mindre fordomsfull.

Å være utlending er ingen sovepute for å bruke uttrykk feil. Vær heller glad for at du lærte noe nytt i dag. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er det egentlig så ille å være rasist?

Anonymkode: c7e02...4e8

Ille å tro at noen er underlegne pga hvor de er født eller hvilken farge de har på huden? Ja, jeg vil si det🙄

Ille å tro at noen er underlegne pga hvor de er født eller hvilken farge de har på huden? Ja, jeg vil si det🙄

Er det noen i tråden her som hevder det? Mulig jeg har gått glipp av noe, jeg har bare skummet kjapt gjennom tråden. 

Anonym bruker skrev (På 20.10.2024 den 7.31):

At alle rasister flokker til frp betyr ikke at alle i frp er rasister, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...