Gå til innhold

Noen vikarbyrå-sykepleiere her som kan dele erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli så utrolig sliten av 100% stilling på en travel sengepost på stort sykehus - er på jobb døgnet rundt, føler jeg. Er stressa hele tiden, kolleger rundt meg blir sykemeldte og det føles tungt å løpe i hamsterhjulet hele tiden. Så kanskje kunne jeg begynt som vikar? 
I byrå eller leie ut  meg selv? 
Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er at jeg må tenke nytt, tror jeg. Jeg elsker å være sykepleier, jeg vil absolutt ikke bort fra yrket mitt, men jeg må være sykepleier på en måte jeg kan leve med. 
Nå for eksempel har jeg knapt sett barna mine siden søndag.

Anonymkode: 4878c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sykepleier, men har en god venninne som er det.

Hun sa faktisk opp stillingen sin da ungene var små, også tok hun bare løse vakter.

Hun jobbet mellom 80 og 100% hele tiden, men tok vakter på to forskjellige avdelinger på sykehuset. Valgte rett og slett selv når hun ville jobbe. Ledige vakter blir jo lagt ut i en app, og hun meldte seg bare til vakter hun ville ha. Hun var superfornøyd med den måten å jobbe på.

Nå er barna hennes tenåringer, og hun har igjen fast stilling. Jobber 70% på dagkirurgi, hvor de enten har tidligvakt fra 8 om morgenen, eller senvakt fra 11 til 19, etter det er avdelingen stengt for dagen. Så tar hun løse vakter på en døgnpost for å dekke opp til 100%.

Anonymkode: a1e04...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke sykepleier, men har en god venninne som er det.

Hun sa faktisk opp stillingen sin da ungene var små, også tok hun bare løse vakter.

Hun jobbet mellom 80 og 100% hele tiden, men tok vakter på to forskjellige avdelinger på sykehuset. Valgte rett og slett selv når hun ville jobbe. Ledige vakter blir jo lagt ut i en app, og hun meldte seg bare til vakter hun ville ha. Hun var superfornøyd med den måten å jobbe på.

Nå er barna hennes tenåringer, og hun har igjen fast stilling. Jobber 70% på dagkirurgi, hvor de enten har tidligvakt fra 8 om morgenen, eller senvakt fra 11 til 19, etter det er avdelingen stengt for dagen. Så tar hun løse vakter på en døgnpost for å dekke opp til 100%.

Anonymkode: a1e04...8a6

Takk for innspill. Jeg har forsåvidt store barn, men jeg begynner å få veldig lyst til å ha litt fritid også…

Anonymkode: 4878c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter turnus med langvakter a 12,5 timer. Da utgjør tre vakter i uka 100% stilling. Er man først på jobb er det helt greit at vakten er litt lengre. 

Anonymkode: 975d0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (4 timer siden):

Ta PPU og jobbe som lærer innen Helsefag?

Bra tips når HI sier hun vil fortsette å være sykepleier ..

Anonymkode: 5b98e...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Se etter turnus med langvakter a 12,5 timer. Da utgjør tre vakter i uka 100% stilling. Er man først på jobb er det helt greit at vakten er litt lengre. 

Anonymkode: 975d0...fbb

De skal prøve ut det på sykehuset her, men det virker som om det ikke blir for alle. Jeg kunne tenkt meg det.

Anonymkode: 4878c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

De skal prøve ut det på sykehuset her, men det virker som om det ikke blir for alle. Jeg kunne tenkt meg det.

Anonymkode: 4878c...445

Da er det ikke sikkert du trenger å bytte jobb. Mulig det løser seg på din nåværende arbeidsplass🤞🏻

Jeg har trivdes godt i turnus med langvakter i mange år, men har likevel søkt meg over i en rådgiverstilling med ren dagtid nå i høst. Er litt lei av å jobbe hver fjerde helg og diverse helligdager. 

Anonymkode: 975d0...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Bra tips når HI sier hun vil fortsette å være sykepleier ..

Anonymkode: 5b98e...7ef

Hun er jo fortsatt sykepleier!En sykepleier som utdanner fremtidige kollegaer, dog med høyere lønn og fri alle helger og høytider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...