Gå til innhold

Hvor lenge etter sykemelding kan man bruke egenmelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var helt sykemeldt i 3 uker, og delvis sykemeldt i 2 uker for litt siden etter en operasjon.

Nå er jeg snydens forkjølet.

Hvor lenge etter sykemelding kan man bruke egenmelding?

Har prøvd å Google,  men fant ikke svaret 

Anonymkode: 6ce2b...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du telle datoer: Du kan ikke bruke egenmelding rett etter at du har vært sykmeldt i mer enn 16 dager. Det må ha gått 16 kalenderdager fra din første arbeidsdag etter sykmeldingen før du igjen kan bruke egenmelding. Hvis du har vært syk i mindre enn 16 dager, må du ha gjenopptatt arbeidet i minst én dag før du kan bruke egenmelding.

Anonymkode: 41af4...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her må du telle datoer: Du kan ikke bruke egenmelding rett etter at du har vært sykmeldt i mer enn 16 dager. Det må ha gått 16 kalenderdager fra din første arbeidsdag etter sykmeldingen før du igjen kan bruke egenmelding. Hvis du har vært syk i mindre enn 16 dager, må du ha gjenopptatt arbeidet i minst én dag før du kan bruke egenmelding.

Anonymkode: 41af4...c7b

Tusen takk, er mer enn 16 dager siden jeg kom tilbake til jobb igjen. Er på jobb i dag, og håper selvfølgelig å jobbe i morgen, men blir jeg verre så blir det vanskelig

Anonymkode: 6ce2b...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke kan bruke egenmld, kan du likevel melde det syk. Du mister lønn den dagen, men det kan likevel være verdt det.

Anonymkode: f0ffe...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare spørre arbeidsgiver, hvis jeg klarer meg med egenmelding bruker jeg det, og hvis jeg behøver sykmelding sender jeg melding til legen og får det. 

Anonymkode: ab616...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...