Gå til innhold

Er folk så ekstremt travle at de ikke rekker å svare på meldinger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er liv å ikke være så navlebeskuende altså ..jeg er en av de som ikke svarer. Alene med to barn som driver med idrett, full jobb med mange eksterne samarbeidspartnere, gammel og syk mor. Jeg vil bare rømme hele min livssituasjon i perioder, fordi det er travelt, slitsomt og tungt. Som et eksempel, hvis jeg skal svare på et eller annet, må jeg slå opp jobbkalenderen og sjekke om jeg kan tilpasse noe der eller ikke. Det tar minst 10 min - jeg er stort sett i bil til og fra treninger,  på kjøkkenet, handler mat ol. Disse 10 min må jeg ta dagen etter, og da sitter jeg i møter på jobben osv. Så disse uendelig Spond pling er siste på min to do list, så ja, det tar tid til å svare. 
Når det er sagt, så følger jeg begge barns idrettsopplegg på en «vanlig» måte - alt som er planlagt i august av kamper, stevner, leire osv inkl ansvarsfordeling. Endringer og små ting underveis i sesongen forholder jeg meg i den graden jeg må forholde meg til det ..ikke mer enn det

Anonymkode: dd5d1...2f1

Altså et helt vanlig liv. Da kan du enten drite i å ha unger på aktiviteter andre bøyer seg baklengs for å organisere, eller så kan du ta de sekundene på å svare.

Anonymkode: b5d86...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er liv å ikke være så navlebeskuende altså ..jeg er en av de som ikke svarer. Alene med to barn som driver med idrett, full jobb med mange eksterne samarbeidspartnere, gammel og syk mor. Jeg vil bare rømme hele min livssituasjon i perioder, fordi det er travelt, slitsomt og tungt. Som et eksempel, hvis jeg skal svare på et eller annet, må jeg slå opp jobbkalenderen og sjekke om jeg kan tilpasse noe der eller ikke. Det tar minst 10 min - jeg er stort sett i bil til og fra treninger,  på kjøkkenet, handler mat ol. Disse 10 min må jeg ta dagen etter, og da sitter jeg i møter på jobben osv. Så disse uendelig Spond pling er siste på min to do list, så ja, det tar tid til å svare. 
Når det er sagt, så følger jeg begge barns idrettsopplegg på en «vanlig» måte - alt som er planlagt i august av kamper, stevner, leire osv inkl ansvarsfordeling. Endringer og små ting underveis i sesongen forholder jeg meg i den graden jeg må forholde meg til det ..ikke mer enn det

Anonymkode: dd5d1...2f1

Du går ikke av veien for å kalle en mor som har tatt på seg en frivillig oppgave som navlebeskuende, men blir skikkelig gretten når noen sier deg i mot.

Om noen som har ansvar for barna dine ber om en bekreftelse på en melding, så er du for travel til å sende en tommel opp? Din tid er mao mer verdifull enn andres som ofte får merarbeid når de ikke får respons på meldinger. 

Du er stort sett i bil gjennom hele dagen? Det spiller vel ingen rolle hvor mye du kjører, du  leser vel uansett ikke meldingene da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSaigon skrev (6 minutter siden):

Du går ikke av veien for å kalle en mor som har tatt på seg en frivillig oppgave som navlebeskuende, men blir skikkelig gretten når noen sier deg i mot.

Om noen som har ansvar for barna dine ber om en bekreftelse på en melding, så er du for travel til å sende en tommel opp? Din tid er mao mer verdifull enn andres som ofte får merarbeid når de ikke får respons på meldinger. 

Du er stort sett i bil gjennom hele dagen? Det spiller vel ingen rolle hvor mye du kjører, du  leser vel uansett ikke meldingene da?

 

Takk og pris for miljø og idretten som mine barne vokser opp med 🙌. Der det ikke er rom for å drive heksejakt 😅

typisk kvinneforum, stille spørsmål, få svar en ikke vil ha og sette i gang en heksejakt ..

takk for meg!

P.s. hvis TS virkelig hadde vært interessert, så fikk hun forklaring hvorfor folk har det travelt, samt forslag til å løse «problemet» i større grad gjennom Spond 

 

Anonymkode: dd5d1...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Takk og pris for miljø og idretten som mine barne vokser opp med 🙌. Der det ikke er rom for å drive heksejakt 😅

typisk kvinneforum, stille spørsmål, få svar en ikke vil ha og sette i gang en heksejakt ..

takk for meg!

P.s. hvis TS virkelig hadde vært interessert, så fikk hun forklaring hvorfor folk har det travelt, samt forslag til å løse «problemet» i større grad gjennom Spond 

 

Anonymkode: dd5d1...2f1

Reaksjoner er ikke heksejakt. Du er vel også for travel til å henge her, det tar jo ganske mye lenger tid enn å sende en tommel-opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes meldinger på slike apper er en uting.

Man kan man gi beskjed til store barn på trening, og få svar treningen etterpå. Evt sende med en lapp. For små barn er det vel foreldre der i bringe hente situasjon som kan få beskjed da. Hvor mye kan det haste, og er det viktig at alle svarer på hver minste lille ting?

Det er ikke bare du som krever denne typen oppmerksomhet fra foreldrene, det er også jobb, venner, skolen, foreldregrupper, andre aktiviteter, egne aktiviteter osv. Folk blir utslitt fordi de alltid er pålogget og forventes å respondere raskt. Vi må rett og slett slutte å slite hverandre ut.

Du tenker nok at det ikke er så vanskelig å svare på en liten melding, problemet er at det ikke bare er en liten melding.

Anonymkode: fc9a3...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes meldinger på slike apper er en uting.

Man kan man gi beskjed til store barn på trening, og få svar treningen etterpå. Evt sende med en lapp. For små barn er det vel foreldre der i bringe hente situasjon som kan få beskjed da. Hvor mye kan det haste, og er det viktig at alle svarer på hver minste lille ting?

Det er ikke bare du som krever denne typen oppmerksomhet fra foreldrene, det er også jobb, venner, skolen, foreldregrupper, andre aktiviteter, egne aktiviteter osv. Folk blir utslitt fordi de alltid er pålogget og forventes å respondere raskt. Vi må rett og slett slutte å slite hverandre ut.

Du tenker nok at det ikke er så vanskelig å svare på en liten melding, problemet er at det ikke bare er en liten melding.

Anonymkode: fc9a3...1f5

Som jeg skrev i hi - det handler mest om trenerne jeg er lagleder for, men også foreldrene, ja. Men hvorfor er det så vanskelig? Jeg har to andre barn også, der det sendes beskjeder i Spond og i andre apper. Jeg klarer å svare, trykke liker eller en tommel opp. Det tar i underkant av to sekunder. 
For meg som lagleder er det avgjørende for barna at foreldrene responderer på infoen jeg sender. Det handler om draktstørrelse, endring i treningstid eller andre ting om barnet. Jeg sender ikke ut for å plage noen, hvis det er noen som tror det. 
 

Anonymkode: 74014...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Som jeg skrev i hi - det handler mest om trenerne jeg er lagleder for, men også foreldrene, ja. Men hvorfor er det så vanskelig? Jeg har to andre barn også, der det sendes beskjeder i Spond og i andre apper. Jeg klarer å svare, trykke liker eller en tommel opp. Det tar i underkant av to sekunder. 
For meg som lagleder er det avgjørende for barna at foreldrene responderer på infoen jeg sender. Det handler om draktstørrelse, endring i treningstid eller andre ting om barnet. Jeg sender ikke ut for å plage noen, hvis det er noen som tror det. 
 

Anonymkode: 74014...acc

Jeg tror det rett og slett er fordi folk er så opptatt av seg og sitt og forventer mer av andre enn av seg selv. De tenker at draktstørrelser er trenerens problem, at du burde skjønne at Pål og Maja selvfølgelig skal være med på cup og at du kan jo se at de har sett meldinga og at de har fått info. Vi som har jobbet med foreldregrupper i en eller annen sammenheng vet jo at 1/3 leser, forstår og svarer, 1/3 leser, men svarer ikke og kanskje heller ikke forstår og den siste tredjedelen gir blanke (ev. kaller det "for travle"). En annen ting er at så mange driver med så mye på en gang at de ikke har fokus nok til å få 100% med seg hva det står i en melding. De leser meldinger mens de hører på lydbok, ser på TV eller sitter på møte på jobben. Da glipper det fort. 

Anonymkode: 622d7...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg anser meg selv som ganske travel.

Tre barn mellom 7 og 13 år. Hest. Biler. Hus. Mann. Båt. Full jobb. Og lagleder på et barneidrettslag med rundt 20 barn.

Av og til må jeg sende ut beskjeder til med-trenerne mine angående endring i treningstider, steder, cuper etc, men de svarer aldri. Jeg får omtrent null respons. Når vi møtes på treninger og jeg konfronterer de, sier de at de så meldingen, men jeg får altså så lite feedback. De sier de ikke har hatt tid, men hvordan går det?

Hvorfor kan man ikke bare svare? Jeg svarer ofte med en gang selv, så hvorfor er det så vanskelig å bare svare? En tommel opp eller et ok? Noen som kjenner seg igjen som kan orientere meg for jeg skjønner virkelig ikke. 

Anonymkode: 74014...acc

Man er aldri så travel at man ikke kan svare på meldinger. Man sitter jo med mobilen trøkket til tryne halve dagen. De som sier at de er for opptatt til å svare, ljuger så det renner av de. De prøver bare å gjøre seg interessante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elizabeth skrev (4 timer siden):

Man er aldri så travel at man ikke kan svare på meldinger. Man sitter jo med mobilen trøkket til tryne halve dagen. De som sier at de er for opptatt til å svare, ljuger så det renner av de. De prøver bare å gjøre seg interessante. 

Har man tid å lese så har man tid å svare. Alt annet er bare svada og forsøk på å gjøre seg viktig. 

Anonymkode: e6771...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...