Anonym bruker Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober Jeg tjener litt mer enn exen og jeg har barna mer enn ham. NAVs bidragskalkulator kom fram til at han skal betale ca 2400 per barn til meg. Jeg har fast bosted, han samvær. Han vil at vi skal endre til fast delt bosted for oss, men uten at han skal ha barna mer. Hvis jeg skjønner reglene riktig da så faller hans bidragsplikt bort? For da forutsettes det at alle utgifter er delt likt? Og om noen skal betale bidrag så er det evt den som tjener mest (meg), selv om far har minst samvær? Har jeg forstått reglene riktig? Eller kan man fortsette med bidrag som før fra den som har barna minst? Er det bare for å spare penger han vil dette? Hvis han krever NAV skal regne ut er det vel slik ovenfor som gjelder? Anonymkode: 4009a...526 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450352-barnebidrag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober I utgangspunktet er det samværsprosent som er førende ved bidragsberegning, men det kan bli noe verre å "bevise" hvis han har det skriftlig at det er fast delt bosted. Med fast delt bosted så kommer også problemstillingen rundt hvem skal motta barnetrygd, men som sagt så er utgangspunktet det faktiske samværet og ikke hva papiret sier. Personlig hadde jeg aldri signert på noe som ikke stemmer, og hvis det skal være fast delt bosted må far ha barna 50 % av tiden og da kan du risikere å måtte betale noe i bidrag til far. Hvis far ikke vil ha 50 % bare på papiret så hadde mitt svar vært at vi følger det som faktisk er realiteten, og da ville det ikke blitt fast delt bosted på papiret og far måtte betalt bidrag. Anonymkode: dddb2...55c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450352-barnebidrag/#findComment-150147083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå