Gå til innhold

Hvor mange håndkle har dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dusjhåndkle - antall?

Håndhåndkle - antall?

Og hvor mange er dere i familien?

Dumt spørsmål kanskje 😅 men skal bytte ut alle håndkle og usikker på hvor mange jeg bør kjøpe 😅

Anonymkode: b8a9f...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altfor mange 🙈

Har tre bad, og fullstappede skap på alle...

Om jeg skal tippe har vi sikkert 30 badehåndklær og minst like mange håndhåndklær.

Vi var 6 personer i huset, men de to eldste barna flyttet hjemmefra i høst, og tok med seg noen håndklær. Så nå er vi fire igjen, to voksne og to tenåringer.

Anonymkode: 743e7...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bevist ikke veldig mange. Vi har ikke mye skapplass på badet, så når vi føytta inn her sa jeg at vi kun skal ha honkler det er plass til i skapet. Store honkler skal brukes mer enn en gang mener jeg, så om ungene bruker de kun en gang blir det tomt i skapet. De bruker ofte en på kroppen, en til håret og tar ett rundt seg når de har tørket seg. Så de har da seks honkler i bruk. Så skulle de sende de til vask etter en gang så hadde jeg måtte vaske døgnet rundt nesten, noe som jeg ikke gidder. Tok ikke lang tid etter vi flytta inn her før de forsto de måtte henge honklene sine til tørk om de skulle ha honkler. Der vi bodde før hadde vi stor plass og vi hadde masse honkler, så lageret tok ikke slutt. 
 

Jeg måtte si til mamma at vi ikke skal ha flere honkler, hun syns nemlig det er fine gaver. Ofte gaver inntil noe annet. 
Usikker på hvor mange vi har. Store honkler har vi kanskje 20stk av nå, litt for mange til å ha i skapet, noen må være i bruk. Har tre ekstra store der også, de bruker ungene sommerstid når de skal på stranda. Hjemme har de fått beskjed om å ikke bruke de. Små honkler har jeg vel ti av tror jeg. Hadde holdt med max fem. 

Anonymkode: d10c5...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har bevist ikke veldig mange. Vi har ikke mye skapplass på badet, så når vi føytta inn her sa jeg at vi kun skal ha honkler det er plass til i skapet. Store honkler skal brukes mer enn en gang mener jeg, så om ungene bruker de kun en gang blir det tomt i skapet. De bruker ofte en på kroppen, en til håret og tar ett rundt seg når de har tørket seg. Så de har da seks honkler i bruk. Så skulle de sende de til vask etter en gang så hadde jeg måtte vaske døgnet rundt nesten, noe som jeg ikke gidder. Tok ikke lang tid etter vi flytta inn her før de forsto de måtte henge honklene sine til tørk om de skulle ha honkler. Der vi bodde før hadde vi stor plass og vi hadde masse honkler, så lageret tok ikke slutt. 
 

Jeg måtte si til mamma at vi ikke skal ha flere honkler, hun syns nemlig det er fine gaver. Ofte gaver inntil noe annet. 
Usikker på hvor mange vi har. Store honkler har vi kanskje 20stk av nå, litt for mange til å ha i skapet, noen må være i bruk. Har tre ekstra store der også, de bruker ungene sommerstid når de skal på stranda. Hjemme har de fått beskjed om å ikke bruke de. Små honkler har jeg vel ti av tror jeg. Hadde holdt med max fem. 

Anonymkode: d10c5...375

Honkler is back 😂

Anonymkode: 57938...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Honkler is back 😂

Anonymkode: 57938...04e

Man trenger ikke gi åpenbare troll oppmerksomhet.

Anonymkode: c0614...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare meg igjen her nå, men har 10 badehåndklær tror jeg + 2 badelaken og i hvert fall 20 håndhåndkler.

Anonymkode: c0614...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du trenger ikke og kjøpe alle på en gang det blir jo veldig dyrt

jeg og samboer har begynt og bytte ut våre så vi har fått litt til jul og sånt

Anonymkode: c9ffb...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har småunger fortsatt. Mange gamel og ulike håndklær. Mange med print på. 

Når barna blir eldre; kanskje 3 til hver? Ikke tusen. Som det føles ut som nå.

Anonymkode: 899cb...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så mange. Jeg har en regel både når det gjelder klær, håndklær og sengetøy, kjøpe nytt når noe annet er utslitt, kvitte meg med samme mengde som jeg kjøper. 

Håndklær til dusj har vi 12-14 stk. Vi er fem i familien. Det går greit rundt, så lenge barna får lagt gym- og svømmetøy til vask løpende. 

Hånd-håndklær har vi 4 pr bad, har to bad. 

Ikke innenfor tema, men vi har også nøyaktig 10 sett sengetøy til fem personer. Alle har et sett på senga og ett til vask eller i skapet.  
Deilig å slippe å lagre på store mengder håndklær og sengetøy, slik det var hjemme hos oss da jeg vokste opp. I tillegg var mye av det både utslitt, og ikke i de fineste fargene. 

Anonymkode: 49caf...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke peiling på hvor mange "honkler" jeg har. Men hadde definitivt klart meg med langt mindre. Men min mening er at håndklær bare blir bedre og bedre jo mer slitt de blir. Det tørker av vannet i steden for å sause og gni det rundt på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. To bad med hver sin fulle håndkleskuff. Vi går aldri tom, selv ikke når de eldste er hjemme i helger og ferier. 
 

Men det vi har, og som jeg syns er lurt, er bare hvite badehåndklær. Da vasker jeg kun de på 90 grader og de holder seg hvite og fine. 

Anonymkode: 01dc6...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bad, der hvert har 6 håndduker i 70x140 og 6 stk i 50x90 (kropp og hår) samt 10 stk i 30x60 eller noe sånt (hender).

Samt ca 10 av ulikt design og opphav på vaskerommet til gym, svømming og trening.

To voksne, to barn på 11 og 13.

Anonymkode: 67441...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks store til hjemme, fire små, samt noen som bare er til kjøkkenet. Fire litt slitne badehåndkle til stranda/basseng e.l.

Det er nøyaktig det vi behøver. 

Anonymkode: 63a50...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er seks stykker, yngste er 15 år. Jeg har ikke nøyaktig tall, men anslår det til omtrent 30-35 badehåndklær og 8-10 små håndklær. 

Anonymkode: 582ca...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel hvor mange håndklær du har nå. Synes du det er for mye, for lite, akkurat passe?

Jeg vet ikke akkurat antall håndklær vi har. Det er en odde samling. Tror knapt vi har mer enn tre like. Noen forsvinner og nye dukker opp (tipper mine ungdommer av og til forveksler med venners håndklær i gym/på strand/trening ol.) Gjetter på at vi har ca. 20 store og litt færre små. Vi er 5 i familien. Håndklær brukes flere ganger og vi vasker tøy hver helg.

Min mann hadde helst sett at alle håndklær vi har var like. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Siden han aldri kommer til å kjøpe et håndkle i sitt liv kommer vi nok til å leve med de gamle til de er utslitt og jeg kjøper nye.

Anonymkode: 0c6b7...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...