Gå til innhold

Jeg hater å eie leilighet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke det største nettverket og har i tillegg et stort ønske om å være selvstendig, ironisk nok har det å kjøpe leilighet vært noe av det verste jeg har gjort i hensyn til det. Det er jo alltid noe som blir ødelagt og som må fikses og ordnes på! Dersom man bor i leid leilighet og det integrerte kjøleskapet blir ødelagt, ringer man husverten, dersom et vindu er ødelagt ringer man husvert, dersom døra blir tilsølt av maling i en leid leilighet er det ikke så farlig for det er ikke min ytterdør! Nå stresser jeg meg ihjel for disse tingene og har bare eid i 6 mnd, har måttet ringe halve nettverket og be om hjelp pga slike ting som ellers ville vært småting, men når man eier blir det jo et problem man selv må løse! Hvorfor vil folk eie selv, er det bare par som vil eie? Eller mennesker med et nettverk bestående av elektrikere og snekkere og ellers handye folk? Jeg er så lei av å bekymre meg for hva det neste skal være at jeg har mest lyst til å selge hele dritten.

Anonymkode: b2f58...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hovedgrunnen til å eie er jo investering, at man betaler ned på sitt eget lån og dermed sparer seg opp kapital.

Høres ut som du har hatt en litt uheldig periode hvor ting har gått istykker, sånne perioder kommer av og til. Men så kan det jo gå årevis uten at noe går istykker, og da betaler du ned på boligen din.

Det er heller ikke alle som har store nettverk av håndtverkere, jeg har ikke det. Så om noe går istykker må jeg enten kjøpe ny eller ringe fagfolk.

Siste som røyk her i huset var TVen, da kjøpte jeg ny på Power og betalte for at de skulle bære den nye inn og ta med seg den gamle når de dro. Det kostet noen hundrelapper, men sånn er det.

Anonymkode: 18ea7...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror at å ha en snekker, elektriker i familien er gull. Min mann er snekker og han er drittlei folk tror han vil pusse opp andres hus. Folk må leie inn egne snekkere og håndverkere. 
Å eie er jo det smarteste, da betaler du til deg selv. Å leie er å kaste penger ut vinduet. Sitter ikke igjen med noe. 

Anonymkode: 6e8da...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller, aller meste i en leilighet kan du fikse selv. Mestringsopplevelse på kjøpet. Youtube er din venn.

Anonymkode: 18e7c...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke det største nettverket og har i tillegg et stort ønske om å være selvstendig, ironisk nok har det å kjøpe leilighet vært noe av det verste jeg har gjort i hensyn til det. Det er jo alltid noe som blir ødelagt og som må fikses og ordnes på! Dersom man bor i leid leilighet og det integrerte kjøleskapet blir ødelagt, ringer man husverten, dersom et vindu er ødelagt ringer man husvert, dersom døra blir tilsølt av maling i en leid leilighet er det ikke så farlig for det er ikke min ytterdør! Nå stresser jeg meg ihjel for disse tingene og har bare eid i 6 mnd, har måttet ringe halve nettverket og be om hjelp pga slike ting som ellers ville vært småting, men når man eier blir det jo et problem man selv må løse! Hvorfor vil folk eie selv, er det bare par som vil eie? Eller mennesker med et nettverk bestående av elektrikere og snekkere og ellers handye folk? Jeg er så lei av å bekymre meg for hva det neste skal være at jeg har mest lyst til å selge hele dritten.

Anonymkode: b2f58...520

Hvor vanskelig er det å ringe feks Power å bestille et nytt kjøleskap med hjemlevering? Eller ringe vaktmester og då hjelp med vinduet (eller ringe en snekker for den del)?

og hvor ofte søler du maling på ytterdøra liksom?

Anonymkode: ba260...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiks selv da vel? Hvis ikke leier du inn noen. Slutt å ring rundt til venner - da gjør man seg bare dum. 

Anonymkode: 7ad6c...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis det er så mye ting som tyker så lett er det vel mer du som ikke er forsiktig med det

jeg har kun eid leilighet og nå hus i veldig mange år og det ikke noe som har blitt ødelagt

så må du også huske at er det nye hvitevarer så har det mange års garanti så hvis det ryker er det bare få det reparert gratis, men man må huske og ta vare på kviteringer på det

 

Anonymkode: 17500...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... Du, se til å stå opp selv, kvinne!

Alt dette er da virkelig ting du fikser selv, eller betaler noen for å gjøre. 

Anonymkode: 856fb...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke det største nettverket og har i tillegg et stort ønske om å være selvstendig, ironisk nok har det å kjøpe leilighet vært noe av det verste jeg har gjort i hensyn til det. Det er jo alltid noe som blir ødelagt og som må fikses og ordnes på! Dersom man bor i leid leilighet og det integrerte kjøleskapet blir ødelagt, ringer man husverten, dersom et vindu er ødelagt ringer man husvert, dersom døra blir tilsølt av maling i en leid leilighet er det ikke så farlig for det er ikke min ytterdør! Nå stresser jeg meg ihjel for disse tingene og har bare eid i 6 mnd, har måttet ringe halve nettverket og be om hjelp pga slike ting som ellers ville vært småting, men når man eier blir det jo et problem man selv må løse! Hvorfor vil folk eie selv, er det bare par som vil eie? Eller mennesker med et nettverk bestående av elektrikere og snekkere og ellers handye folk? Jeg er så lei av å bekymre meg for hva det neste skal være at jeg har mest lyst til å selge hele dritten.

Anonymkode: b2f58...520

Det er derfor man har en mann. Menn vedlikeholder leiligheten eller huset. Klipper plenen, og hekken, skuffer snø og bytter dekk på bilen for å nevne noe. 

Anonymkode: 42224...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...