Gå til innhold

Er det innafor for å be vennepar komme bort uten småbarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har er vennepar vi pleide å gjøre å finne på masse med før de fikk baby og mens hun gikk gravid. Men nå henger vi ikke like mye som er forståelig. Vi har pleid for nå å besøke dem og møtes ute for tur sammen. Barnet er 1 år nå, så er mye mer aktiv nå. Vi har ikke barnesikret hjem. Og når vi besøker dem orker de ikke små spill fordi det ikke er lett å gjøre med en aktiv barn rundt. Så det blir mer fokus på baby en voksenprat. Meg og mannen har gjerne lyst å invitere dem bort her på middag og litt vin og spill. Nå har jo venninnen min pleid å ha barnevakt av sin mor til her og da. Når hun har hengt med andre. Så hvordan kan jeg si på en ok måte uten at der blir sett som slemt måte?  For jeg vet at de vil ha med baby hit om de skulle ha besøkt, men blir fort bare fokus på baby en selve voksen tid. Håper jeg kan få gode svar uten noe herk.

hvordan hadde dere tatt det om dere ble invitert hos andre uten barnet?

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde svart ja eller nei alt etter hva som passet, og så hadde jeg ikke tenkt noe mer over det. 

Anonymkode: a3a3e...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket for invitasjonen og forklart at jeg ikke kunne la barnet være alene hjemme.

Anonymkode: 36888...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at dere gjerne inviterer dem på middag, vin og brettspill en kveld, om de får barnevakt? 

Eller spør om dere skal ta med sushi og vin til dem en kveld, og spille brettspill der, etter barnet er lagt? 

Det er vel ikke frekt?

Anonymkode: 88104...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Si at dere gjerne inviterer dem på middag, vin og brettspill en kveld, om de får barnevakt? 

Eller spør om dere skal ta med sushi og vin til dem en kveld, og spille brettspill der, etter barnet er lagt? 

Det er vel ikke frekt?

Anonymkode: 88104...0c4

Ja kunne gjerne har spurt at vi inviterer på vin og middag og litt brettspill på kvelden når de kan ha barnevakt en gang i helgen. De trenger selvsagt ikke  å være super lenge. Men litt voksen snakk/tid er gull. Blir litt voldsomt med en aktiv lite barn som gjerne skal krabbe rundt om kring og vil ta på alt. At barnet blir hele fokuset ver gang. Vi savner jo litt de gode pratene og fine spille kveldene vi pleide å ha før baby kom.

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når legger barnet seg da, en ettåring er vel i seng i sju-åtte tiden?

Dere kan jo stikke til dem etter at barnet er i seng?

Ellers er det vel ingen som tar ille opp at dere inviterer til en barnløs kveld heller? Spør om de vil komme bort en kveld for å drikke litt vin, spille brettspill og skravle litt, akkurat som i gamle dager. Be de si ifra om de får barnevakt en kveld så kan dere ta det da. Altså ikke inviter til "lørdag kl 19", men gi en mer fleksibel innvitasjon og si dere kan ta det en dag de får barnevakt-

Anonymkode: 1b0a0...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Når legger barnet seg da, en ettåring er vel i seng i sju-åtte tiden?

Dere kan jo stikke til dem etter at barnet er i seng?

Ellers er det vel ingen som tar ille opp at dere inviterer til en barnløs kveld heller? Spør om de vil komme bort en kveld for å drikke litt vin, spille brettspill og skravle litt, akkurat som i gamle dager. Be de si ifra om de får barnevakt en kveld så kan dere ta det da. Altså ikke inviter til "lørdag kl 19", men gi en mer fleksibel innvitasjon og si dere kan ta det en dag de får barnevakt-

Anonymkode: 1b0a0...ff5

Vi har tenkt å si om at vi kan ha det en kveld de kan ha barnevakt så lenge de sier i godt tid slik at vi også kan. Savner litt voksen tid med dem

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vi har tenkt å si om at vi kan ha det en kveld de kan ha barnevakt så lenge de sier i godt tid slik at vi også kan. Savner litt voksen tid med dem

Anonymkode: b44a7...7cb

Hadde jeg fått ett slikt spørsmål fra en venninne hadde svaret mitt vært at den barnefrie tiden vi kan få brukes på meg og mannen min som ett par, jeg skaffer ikke barnevakt for å tilfredstille ett behov hos et vennepar.

Anonymkode: ed7dc...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hadde jeg fått ett slikt spørsmål fra en venninne hadde svaret mitt vært at den barnefrie tiden vi kan få brukes på meg og mannen min som ett par, jeg skaffer ikke barnevakt for å tilfredstille ett behov hos et vennepar.

Anonymkode: ed7dc...dac

Spørs hvor mye man prioriter venner da. Det er ikke alltid så gøy for barnefrie å henge med andres barn hele tiden der barnet tar alt fokus når man henger. Men folk som som de vil 

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hvor mye man prioriter venner da. Det er ikke alltid så gøy for barnefrie å henge med andres barn hele tiden der barnet tar alt fokus når man henger. Men folk som som de vil 

Anonymkode: b44a7...7cb

Men når man får barn så er jo barnet det absolutte hovedfokus de første årene, og andre ting må prioroiteres bort.

Hvorfor kan dere ikke spørre om dere kan komme til dem etter at barnet har lagt seg?

Anonymkode: a3b23...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men når man får barn så er jo barnet det absolutte hovedfokus de første årene, og andre ting må prioroiteres bort.

Hvorfor kan dere ikke spørre om dere kan komme til dem etter at barnet har lagt seg?

Anonymkode: a3b23...875

Og ja det er forståelig. 
Det blir ikke helt det samme og enten orker de ikke. Og de har gitt hint at de ønsker og komme bort til oss men da ønsker jeg og mannen noe mer voksent. Spesielt da hun mener at det ikke er lett og spille med baby som er aktiv, og det kommer til å handle mer om å underholde baby, En voksen prat og treff. Derfor ville jeg ha svar eller hvordan jeg kan si på en ok måte

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart barnet blir insektene da den er 1 år, og å passes på hele tiden. Mulig de ikke orker vin når de mest sannsynlig er våken på natta og opp tidlig med babyen. Dette er en periode dere bare må akseptere. 
Du kan jo spør om de vil ta seg en tur en kveld til mat og brettspill om de får barnevakt? Da skjønner de at barnet ikke skal være med. 
skjønner du ønsker oppmerksomhet fra venninnen din, men det går ikke med et barn i bildet. 
Jeg har ungdommer, og da vi får besøk av vennepar med småbarn er det jo barna i fokus og lite tid til voksenprat. Slik er det bare 

Anonymkode: 88822...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanlig å ha babyEN eller babyER med på vin- og spillkveld. Tenker de vil forstå av seg selv at invitasjonen er for de voksne, ikke for babyEN eller babyER

Anonymkode: dcc2c...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er ikke vanlig å ha babyEN eller babyER med på vin- og spillkveld. Tenker de vil forstå av seg selv at invitasjonen er for de voksne, ikke for babyEN eller babyER

Anonymkode: dcc2c...6fc

Kanskje de skjønner når vi sier at det blir vin? Men vil jo så klart si det på en ok måte der de skjønner at om de ikke vil drikke vin uansett at det betyr ikke at baby er ønsket bort likevel. De er er kjempe stolte foreldre og det skjønner jeg men er ikke særlig interessert at hele invitasjonen skal handle om barnet og underholde det eller passe på at baby ikke skader seg selv eller at det skal gå i turnus for hvem som skal holde og underholde det. Jeg er ikke sånn som mener man skal drikke seg møkkas. For det gjør jeg ikke selv. Men koseligst å ha litt god vin til god mat og spillekveld og dempe lysene litt at det blir koselig stemning, uten små barn tilstedet. Så kanskje vi skal si om når det passer med dem med barnevakt. Så må de bare gi beskjed. Men redd de kanskje blir litt fornærmet fordi baby Må være med overalt. Har andre venninner med barn med de kommer her uten barnet for å ta seg en pause og kose seg litt med vinkveld

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ber dem på middag og VINkveld så dere kan pjalte litt sammen. Da er det naturlig å be om en barnevakt. 

Anonymkode: 233c9...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Si at du ber dem på middag og VINkveld så dere kan pjalte litt sammen. Da er det naturlig å be om en barnevakt. 

Anonymkode: 233c9...5d3

I følge andre her er det veldig sært å spørre om

Anonymkode: b44a7...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...