Gå til innhold

Er jeg virkelig utakknemlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fylte rundt år helga som var og feiret med stort selskap i leid lokale. Jeg brukte mange timer på fredagen sammen med mannen med å dekke, pynte og få det fint. Jeg har tørket hortensia og syrinhortensia fra hagen i hele sommer og lagde fin bordpynt med lys, inspirert av blant annet denne: https://no.pinterest.com/pin/1101130177611996534/. Jeg syntes det ble akkurat slik jeg ville ha det. Så kom min svigermor og svigerinne litt tidlig for å hjelpe til med maten. De er begge av typen som ser med fingrene så mannen sa fra at blomstene er skjøre så ikke plukk på de. Å, er de ekte altså...så var de begge borte og klemte på hver sin så bladene drysset ned. Så satte de i gang i en rasende fart og skulle fikse opp i at de hadde ødelagt to, og flyttet ting hit og dit og flere gikk i stykker underveis og før jeg visste ordet av det var de på vei til blomsterbutikken for å finne noe annet. De kom tilbake med nydelige roser og fylte vaser med det og satte rundt på bordene. Det var omtrent én lykt igjen til hvert bord, så halvparten hadde de klart å plukke på, miste, eller på annet vis ødelegge. Jeg ble kjempelei meg, for det var jo så pent før de kom... Det var pent etterpå også, og selskapet ble flott og alle koste seg. Mannen sier at jeg bare er utakknemlig som går og er litt lei meg for at virvelvindene både ødela og "ordnet opp", og at det er en filleting. Enig i at det er en filleting, men er det ikke lov å være litt lei seg over sånt en gang i blant?

Anonymkode: 6426f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig lov å være litt lei seg, men godt de ordnet opp og at du fikk en fin feiring! Gratulerer med vel overstått :)

Anonymkode: 01e0a...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være fly forbanna! Det hjelper ikke at de "ordnet opp" når de i utgangspunktet ikke hadde noe med å ødelegge for deg. 

Jeg skjønner deg altså godt, men gjort er gjort, og for din egen del må du prøve å komme over det. Du får ikke gjort noe med det nå, så prøv å ha fokus på at festen ellers ble bra. 

Men irriterende, så absolutt!

Endret av MissSaigon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det skjønner jeg godt at du ble lei deg for.  Hvorfor skulle de på død og liv plukke på dem når du ba dem om å la være? 

Bra at de "ordnet opp", kanskje de skjønte at de dummet seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo leit og kjedelig da, selv om det er en filleting og de ordnet opp. Du har brukt tid og energi på å få dette i orden. Fikk du tatt noen bilder før de plukket det i stykker? 
 

Helt utrolig at to voksne ikke klarer å holde fingrene unna, selv med tydelig beskjed. Selv sønnen min med adhd som plukker av natur, skjønner såpass 😵‍💫

Anonymkode: a0b19...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt at mannen mener du er utakknemlig. Voksne folk som klarer å ødelegge nesten all pynt ved et uhell høres veldig rart ut, skulle nesten tro de gjorde det med vilje.

Anonymkode: fd94a...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for litt støtte. Jeg går ikke og gråter og maser på mannen om det altså, men jeg hadde lagt mye tid og tanker bak. Jeg tror ikke de gjorde det med vilje. De er bare sånn som plukker på alt og så er de så raske i vendinga på både godt og vondt. Det er absolutt de damene du trenger om du skal arrangere loppemarked og servere rømmegrøt til 150, men de klarer ikke å bare se på noe uten å ta på. Om jeg har klippet meg så må de ta i håret mitt, om noen har nye briller tar de dem omtrent av fjeset til folk for å prøve osv. Ikke noe ondt i dem, men litt tankeløse av og til. 

Anonymkode: 6426f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, utakknemlig er du ikke.

Du ble lei deg for at noe du har brukt mye tid på ble ødelagt, det er virkelig helt greit.

Men som du sier gjorde de det ikke med vilje, de er bare litt tankeløse og overivrige, så de blir som en elefant i en porselensfabrikk når de skal håndtere skjøre ting. Noen mennesker er bare sånn, og det er helt bortkastet å bruke tid og energi på nydelige skjøre ting rundt dem.

Så, det hjelper ingen å gråte over spilt melk, og lærdommen din er å holde sånt langt unna deres fingre.

Anonymkode: 19e77...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så overbærende at jeg tenker at de ikke gjorde det av vond vilje. De ødela noe du har brukt tid på å forberede , og det er altså så dårlig gjort. Hva sa de selv om oppførselen sin? Var det helt greit, liksom?

Anonymkode: 058cf...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de tilbakestående? Er de tre år? Hvis ikke bør ikke dette kunne skje. Nei, du er ikke utakknemlig.

Anonymkode: ac528...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er ikke så overbærende at jeg tenker at de ikke gjorde det av vond vilje. De ødela noe du har brukt tid på å forberede , og det er altså så dårlig gjort. Hva sa de selv om oppførselen sin? Var det helt greit, liksom?

Anonymkode: 058cf...560

Det samme som de alltid sier når de har dratt ut en tråd av noens jakke, veltet noe eller tømt ut noe noen skulle ha: Uff...nei, det var dumt, ja ja, ikke noe å gjøre med nå, unnskyld og unnskyld, sånt skjer den beste og svigermors favoritt: det var i det minste ingenting som tok fyr. Så ler de litt, rister litt på hodet og stimer videre. 

 

Anonymkode: 6426f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Deg ville jo blitt ødelagt uansett.

Anonymkode: 6a066...1e0

Haha, seriøst? Hvis noe vil bli ødelagt uansett, er det fritt frem. Kjør på, ødelegg. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Deg ville jo blitt ødelagt uansett.

Anonymkode: 6a066...1e0

Etter selskapet, ja. Om det bare hadde fått stå i fred på bordene og ingen la hele hånda over og klemte til for å se om de var ekte, så hadde de holdt helt fint hele kvelden. 

Anonymkode: 6426f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Etter selskapet, ja. Om det bare hadde fått stå i fred på bordene og ingen la hele hånda over og klemte til for å se om de var ekte, så hadde de holdt helt fint hele kvelden. 

Anonymkode: 6426f...91c

Sånn som det ble beskrevet tålte det veldig lite. Halvparten ble jo ødelagt av at noen var bare litt uforsiktig. 

Jeg tror nok resultatet kanskje ble finere slik det ble, men jeg forstår godt irritasjonen. Jeg husker jeg eksploderte skikkelig en gang svigermor endret mine blomster, selv om hun strengt tatt fikk det fint til.

Anonymkode: 6a066...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal føle det du vil og du skal i hvert fall ikke la mannen fortelle deg hva du egentlig skal føle. Blås i fra deg og gjør det på en tydelig forbanna måte. Hadde jeg gjort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Veldig spesielt at mannen mener du er utakknemlig. Voksne folk som klarer å ødelegge nesten all pynt ved et uhell høres veldig rart ut, skulle nesten tro de gjorde det med vilje.

Anonymkode: fd94a...900

Helt enig.

Hi, Såg nydelig ut på bilde som du fikk inspirasjon fra

Anonymkode: 52d32...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du ble  lei deg. Og det var helt unødvendig av de å ta på pynten når dere ba de la være. 
 

Samtidig; når ting var så skjøre at de smuldret av å bli tatt på, så hadde de garantert blitt ødelagt ganske så raskt i selskapet. Hvor mange av gjestene tror du ikke hadde tatt på de eller i det minste kommet borti de før hovedretten i der hele tatt var blitt servert?

Anonymkode: da2c3...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt at du ble  lei deg. Og det var helt unødvendig av de å ta på pynten når dere ba de la være. 
 

Samtidig; når ting var så skjøre at de smuldret av å bli tatt på, så hadde de garantert blitt ødelagt ganske så raskt i selskapet. Hvor mange av gjestene tror du ikke hadde tatt på de eller i det minste kommet borti de før hovedretten i der hele tatt var blitt servert?

Anonymkode: da2c3...9cb

Komme borti? Kommer du borti bordpynten? 

Anonymkode: 058cf...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner veldig godt at du ble  lei deg. Og det var helt unødvendig av de å ta på pynten når dere ba de la være. 
 

Samtidig; når ting var så skjøre at de smuldret av å bli tatt på, så hadde de garantert blitt ødelagt ganske så raskt i selskapet. Hvor mange av gjestene tror du ikke hadde tatt på de eller i det minste kommet borti de før hovedretten i der hele tatt var blitt servert?

Anonymkode: da2c3...9cb

Så da var det like greit at svigerfamilien hennes ødela pynten, de gjorde henne rett og slett en tjeneste med andre ord?

Anonymkode: fd94a...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg fylte rundt år helga som var og feiret med stort selskap i leid lokale. Jeg brukte mange timer på fredagen sammen med mannen med å dekke, pynte og få det fint. Jeg har tørket hortensia og syrinhortensia fra hagen i hele sommer og lagde fin bordpynt med lys, inspirert av blant annet denne: https://no.pinterest.com/pin/1101130177611996534/. Jeg syntes det ble akkurat slik jeg ville ha det. Så kom min svigermor og svigerinne litt tidlig for å hjelpe til med maten. De er begge av typen som ser med fingrene så mannen sa fra at blomstene er skjøre så ikke plukk på de. Å, er de ekte altså...så var de begge borte og klemte på hver sin så bladene drysset ned. Så satte de i gang i en rasende fart og skulle fikse opp i at de hadde ødelagt to, og flyttet ting hit og dit og flere gikk i stykker underveis og før jeg visste ordet av det var de på vei til blomsterbutikken for å finne noe annet. De kom tilbake med nydelige roser og fylte vaser med det og satte rundt på bordene. Det var omtrent én lykt igjen til hvert bord, så halvparten hadde de klart å plukke på, miste, eller på annet vis ødelegge. Jeg ble kjempelei meg, for det var jo så pent før de kom... Det var pent etterpå også, og selskapet ble flott og alle koste seg. Mannen sier at jeg bare er utakknemlig som går og er litt lei meg for at virvelvindene både ødela og "ordnet opp", og at det er en filleting. Enig i at det er en filleting, men er det ikke lov å være litt lei seg over sånt en gang i blant?

Anonymkode: 6426f...91c

Er nok enig med mannen din... 

Anonymkode: 846fe...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Komme borti? Kommer du borti bordpynten? 

Anonymkode: 058cf...560

Ja, det dkjer rett som det er.

Anonymkode: 6a066...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det dkjer rett som det er.

Anonymkode: 6a066...1e0

Da er du jo like ille som hi sine svigers. Jeg har selvsagt aldri verken dultet borti eller ødelagt dekorasjoner på bord. Det tror jeg på ingen måte er vanlig å gjøre. 

Anonymkode: 058cf...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...