Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ville aldri brukt ting derfra som er i kontakt med munn.

Helt greit å kjøpe sokker og mobildeksel, men ikke ting til mat. Drikkeflasker, papptallekner o.l styrer jeg unna 

Men jeg tror ikke papptallerkner i en bursdag er mer skadelig enn å reise på ferie til disse landene og spise der en uke da. Det er den jevne tilførselen av disse varene som er skadelig 

Anonymkode: 0685d...f96

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er nok ikke være en det som blir kjøpt på billigbutikker . 

Anonymkode: 85772...e8d

Alt som selges over disk i Norge er underlagt norske lover, så jo, det kan være mye verre (ikke være) enn det man får på billigbutikker. Og hvor mye er det egentlig å spare på noen papptallerkener da? 

Annonse

MissSaigon skrev (1 time siden):

Alt som selges over disk i Norge er underlagt norske lover, så jo, det kan være mye verre (ikke være) enn det man får på billigbutikker. Og hvor mye er det egentlig å spare på noen papptallerkener da? 

Er vel mer snakk om utvalg enn besparelser...

Som da datteren min ville ha My little pony bursdag.

Ikke så stort utvalg i norske butikker, enormt utvalg på Ebay o.l.

Vi kjøpte wall stickers og div pynt da, og ensfargede rosa papptallerkner. Men om man ikke har tenkt over dette er det lett å bestille om man skal ha en temabursdag.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vel, det finnes i mange varer som selges i norske butikker og...

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fant-ulovlige-stoffer-i-interiorartikler-fra-norske-nettbutikker-1.17057437

Anonymkode: 8485b...f2c

Det er interiør, ikke ting du serverer mat på.

At det er stoffer som ikke er anbefalt i dørmatta kan ikke helt sammenlignes.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så rart, HI ble borte etter at solen kom opp. Lurer på hva det kommer av?

Anonymkode: 676a1...4c3

Kanskje pga sånne idiotiske usaklige svar som du kom med. 

HI, det du finner på Rusta, Nille og Europris, finner du også på Temu. Du har bare hoppet over noen fordyrende ledd. Det aller meste kan brukes, selv om det finnes tilfeller av produkter som ikke kan brukes, som plastikk og ræl. Vil tro at en papptallerken går helt fint i en bursdag, du tar ikke livet av noen. 

Anonymkode: 6d1d3...f0a

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vil tro at en papptallerken går helt fint i en bursdag, du tar ikke livet av noen. 

Aldri om du hadde turt å sleike et par papptallerkener fra Temu! Enda mindre ville du ha lot dine barn få gjøre det. Men sitte på nett og overbevise andre til å få barna sine til å spise på pappatallerkener fra Temu tør du, for det er jo ikke deg det går ut over.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje pga sånne idiotiske usaklige svar som du kom med.

Svaret jeg kom med:

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Aldri om du hadde turt å sleike et par papptallerkener fra Temu! Enda mindre ville du ha lot dine barn få gjøre det. Men sitte på nett og overbevise andre til å få barna sine til å spise på pappatallerkener fra Temu tør du, for det er jo ikke deg det går ut over.

Svaret jeg kom med:

Du vet veldig godt hvilket svar jeg siktet til.  Du trenger ikke late som du ikke forstår hva jeg mener. 

Og hvis du tror at varene er helt ok så lenge de selges over disk i norge, så lever du i villfarelse. Det er nøyaktig samme produkter. Fra nøyaktig samme produsent. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Er vel mer snakk om utvalg enn besparelser...

Som da datteren min ville ha My little pony bursdag.

Ikke så stort utvalg i norske butikker, enormt utvalg på Ebay o.l.

Vi kjøpte wall stickers og div pynt da, og ensfargede rosa papptallerkner. Men om man ikke har tenkt over dette er det lett å bestille om man skal ha en temabursdag.

Bursdagskongen har jo ganske mye til temabursdager

Anonymkode: 2995f...085

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Og hvis du tror at varene er helt ok så lenge de selges over disk i norge, så lever du i villfarelse.

Oi, har noen skrevet det altså? Hvor da?

Når noen i Norge selger en vare er det noen i Norge som er ansvarlig for varen. Hvis du selger giftige barneleker her i Norge, som du har importert fra Kina, så er det du som er ansvarlig når barna blir forgiftet. Hvis du kjøper giftige barneleker fra Kina er det umulig for deg å få ansvarliggjort noen når disse giftene gjør skade på barn. Derfor er det tryggere å kjøpe varer her i Norge; det er noen som blir ansvarliggjort og de færreste (ingen faktisk) ønske å stå til svars for å ha solgt giftige barneleker som har gjort skade på små barn, kanskje for livet. Lykke til med å ansvarliggjøre noen i Kina for tilsvarende!

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Du vet veldig godt hvilket svar jeg siktet til.  Du trenger ikke late som du ikke forstår hva jeg mener. 

Og hvis du tror at varene er helt ok så lenge de selges over disk i norge, så lever du i villfarelse. Det er nøyaktig samme produkter. Fra nøyaktig samme produsent. 

Greia er jo at om du kjøper det i en norsk butikk så står butikken ansvarlig. Så når de er på varemesser i østen og bestemmer hva de skal bestille inn så må de faktisk sjekke hva varen inneholder og at de forholder seg til norsk regelverk.

Så selv om det de selger er kinavarer, så har de sjekket produksjonslinja og går god for varen.

Når du kjøper en ting på Temu aner du ikke hvilken fabrikk som har produsert den, hva slags forhold det er på fabrikken, hvem som jobber der, og ikke minst hva de bruker av produkter til å produsere. Når du hopper over det norske leddet hopper du også over det leddet som sjekker disse tingene før du kjøper dem.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Greia er jo at om du kjøper det i en norsk butikk så står butikken ansvarlig. Så når de er på varemesser i østen og bestemmer hva de skal bestille inn så må de faktisk sjekke hva varen inneholder og at de forholder seg til norsk regelverk.

Så selv om det de selger er kinavarer, så har de sjekket produksjonslinja og går god for varen.

Når du kjøper en ting på Temu aner du ikke hvilken fabrikk som har produsert den, hva slags forhold det er på fabrikken, hvem som jobber der, og ikke minst hva de bruker av produkter til å produsere. Når du hopper over det norske leddet hopper du også over det leddet som sjekker disse tingene før du kjøper dem.

Joda, den tanken er god, men i praksis er det ikke helt sånn det fungerer. Du aner ingenting om fabrikken til det batterilyset du kjøper på Europris heller. 

Men tro meg, det er samme opplegget i alle disse billigkjedene. Det norske leddet som du refererer til, altså butikkjeden, er ikke akkurat noen verdensstjerne i miljøpolitikk. 

Poenget mitt var at om du kan handle på Nille, Europris, Rusta, Normal, Ikea, Floyd, Sport Outlet osv, så kan du handle på Temu også, bare billigere. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Joda, den tanken er god, men i praksis er det ikke helt sånn det fungerer. Du aner ingenting om fabrikken til det batterilyset du kjøper på Europris heller. 

Men tro meg, det er samme opplegget i alle disse billigkjedene. Det norske leddet som du refererer til, altså butikkjeden, er ikke akkurat noen verdensstjerne i miljøpolitikk. 

Poenget mitt var at om du kan handle på Nille, Europris, Rusta, Normal, Ikea, Floyd, Sport Outlet osv, så kan du handle på Temu også, bare billigere. 

Forskjellen er at de må forholde seg til norsk lov, det må ikke Temu. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...