Gå til innhold

Du som har greid å slutte å snuse....

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips! Har verken penger til å fortsette og jeg tenker på alle helseutfordringene. Jeg bestemte meg nå i kveld for å bråslutte, og bytte ut snus med tyggi. Er der håp? Sist jeg prøvde slutte, var jeg uten i 3 dager så begynte jeg igjen for jeg ble så intenst sur.

Anonymkode: a3417...c70

Fortsetter under...

Jeg snuste mye, vi snakker dobbeltsnus inne hele døgnet. 

Jeg sluttet på dagen ved å bruke nikotinplaster. Jeg startet med det sterkeste plasteret, og brukte det i to måneder før jeg begynte på svakere og svakere plaster. Brukte ca 8 mnd på dette til jeg kuttet ut plasterne. 

For å døyve suget tygget jeg läkerol og dent om kvelden. I tillegg trente jeg mye. Man reduserer abstinensene ved å bruke plaster. 

Jeg har nå vært snusfri i ca 5 år og uten plaster i over 4 år. 

Anonymkode: dc3c8...5eb

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg snuste mye, vi snakker dobbeltsnus inne hele døgnet. 

Jeg sluttet på dagen ved å bruke nikotinplaster. Jeg startet med det sterkeste plasteret, og brukte det i to måneder før jeg begynte på svakere og svakere plaster. Brukte ca 8 mnd på dette til jeg kuttet ut plasterne. 

For å døyve suget tygget jeg läkerol og dent om kvelden. I tillegg trente jeg mye. Man reduserer abstinensene ved å bruke plaster. 

Jeg har nå vært snusfri i ca 5 år og uten plaster i over 4 år. 

Takk for svar! Kanskje jeg også skal prøve plaster

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! Kanskje jeg også skal prøve plaster

Det er ubehagelig med plaster og, men mindre

Kjøp inn massa läkero og dent i tillegg så du har noe i munnen

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bare slutta. Det er jævlig i noen dager og så er du ferdig. Men du må jo selvsagt ville det.

Anonymkode: 3b456...48e

Ja jeg vil det, av hele mitt hjerte. 

Annonse

Jeg kuttet ut i lengre periode, startet dessverre igjen, men det betyr ikke at det ikke kan gjennomføres. Sluttet igjen nå. 

Bruker nikotintyggegummi de første dagene, de er såpass ekle og jeg blir så prompete, at det kutter jeg ut så snart verste avvenningen er unnagjort. 

Lykke til, dette fikser du. 💪🏻

Anonymkode: 07eef...539

Jeg fikk beskjed på en tannlegetime at hun snart kunne se skader på tannkjøttet og tannhalsene. Den beskjeden ga meg en skikkelig klump i magen, og jeg sluttet på dagen. Har ikke tatt en snus på snart 10 år. Det går på viljestyrke som alt annet, men når man må pga tenner eller helse er det kanskje «lettere».

Endret av Kira

Jeg snuser og klarer ikke slutte, fordi jeg ønsker ikke, det er for behagelig. Men jeg ønsker å trappe ned til et minimalt forbruk. Det tror jeg også er en god vei til å slutte helt, om jeg skulle ønske det. Jeg forsøker å eliminere vaner rundt snusen. Som å legge den langt unna, ikke ha den i jakkelomma, ikke ha den med ut på butikken, og samtidig begrense snusing til spesielle situasjoner osv. Det er ofte vanene rundt slik avhengighet som er viktig å bryte. Så sier jeg til meg selv at jeg trenger faktisk ikke snus nå, når lysten melder seg. Ingen trenger jo snus egentlig. Men litt er godt. Slik er det med det meste, litt er helt ok, bare ikke overdriv. Samme for røyking. Litt tåler alle.

Anonymkode: 73dd6...77c

Kira skrev (På 15.10.2024 den 9.38):

Jeg fikk beskjed på en tannlegetime at hun snart kunne se skader på tannkjøttet og tannhalsene. Den beskjeden ga meg en skikkelig klump i magen, og jeg sluttet på dagen. Har ikke tatt en snus på snart 10 år. Det går på viljestyrke som alt annet, men når man må pga tenner eller helse er det kanskje «lettere».

Jeg tror snus er bra for tannhelsen. Jeg har aldri hull i tennene, selv om jeg er alt for sjelden til tannlegen. Det tror jeg kan komme av snusbruk. Jeg ser ingen andre grunner til det hos meg. Andre i familien har hull stadig vekk, og de går oftere til tannlegen.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror snus er bra for tannhelsen. Jeg har aldri hull i tennene, selv om jeg er alt for sjelden til tannlegen. Det tror jeg kan komme av snusbruk. Jeg ser ingen andre grunner til det hos meg. Andre i familien har hull stadig vekk, og de går oftere til tannlegen.

Du tror snus er bra for tannhelsen 😂 Vær så snill å si at du tuller

Anonymkode: 0ae9d...866

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...