Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #51 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Så du vil selv ha barn med en som ikke ønsker barn med deg? Jeg begriper heller ikke hvorfor du hadde sex med han om du det ikke var for å bli gravid da. Anonymkode: eb101...8b0 TS her Det handler egentlig ikke om jeg nå ønsker barn med han, det har skjedd og abort ble ikke et alternativ. Så alle har sex for å bli gravide? Da kan jo den snus om da; Hvorfor hadde han sex med meg? Da må det jo ha vært for at han ville gjøre meg gravid. Begge to visste godt at min prevensjon ikke fungerte og begge to visste godt at vi hadde sex uten kondom. Jeg legger ikke skylden på han for at jeg er gravid og går rundt og er sur for det, for alle vet at det er en sjanse for at det kan skje. Problemet er jo at han frasier seg alt ansvar i ettertid selv det å stå på ett papir når han faktisk har skyld i dette han og. Han har verken blitt lurt eller tvunget, men ønsker ikke å ta ansvar for sine egne handlinger i ettertid. Anonymkode: 960f1...111 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #52 Del Skrevet 14. oktober 2024 ☆☆☆ skrev (1 time siden): Akkurat her er eg ikkje einig med deg. Du kunne absolutt satt ned foten for sex utan kondom. Du er akkurat like ansvarleg. Men det er ikkje spesielt relevant her, då dette allereie er gjort og ikkje kan endrast. Begge har vore uansvarlege, derfor skal de bli foreldre saman. Du tar ditt ansvar, han forsøker å unndra seg sitt ansvar. Det som er leit er at han kjem seg unna med det, slik er det og slik vil det alltid vere. Men eit minimum av ansvar kan han påtvingast. Nemleg å ha namnet sitt på fødselsattetsten og bidragsplikt. Ikkje hjelp han å kome unna dette. Krev på vegne av barnet ditt, som berre har deg til å kjempe for seg. Dette fiksar du ❤️ TS her Jeg er enig i at jeg er like ansvarlig, jeg prøver ikke å frasi meg noe ansvar på den måten. Det jeg mener er at han har like mye ''skyld'' i dette og det å komme og kreve ansvarsfraskrivelse og abort som prevensjonsmiddel i ettertid når han valgte selv å faktisk sette seg veldig godt i den situasjonen at dette kunne skje med flere ''advarsler'', så mener jeg at at han ikke kan komme å legge noen ting over på meg. Jeg bare undrer meg sånn og lurer på hva som er årsaken til denne frykten hans, det kan virke som det er en blanding av barnebidrag og evt en ny dame inn i livet hans, og derfor sier han til meg at livet hans blir ''ødelagt'' om han må stå på papiret. Jeg ønsker ikke å hjelpe han med å komme unna med det og hadde aldri holdt unna informasjon om far til fremtidig barn. Jeg har vært og er rett og slett bare litt ''lost'' på situasjonen og har vært rådvill.. ❤️ Anonymkode: 960f1...111 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #53 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg synes du skal føre han opp som far og la han betale det han skal i barnebidrag. Det kan også være han ombestemmer seg etter at barnet er født og at det blir bedre enn du frykter nå. Når man har ubeskyttet sex så løper man en risiko. Hi har ansvar for å vurdere hvordan hun selv opplever risikoen opp mot hvordan hun kan leve med eventuelle konsekvenser. Det har HI gjort. Mannen derimot har tatt for lett på dette og det kan ikke HI stå til ansvar for. Om det er helt uaktuelt for kjæresten å bli far, så kan han heller ikke ta en slik risiko. Da burde han ha beskyttet seg. Det kan være han tenkte at det ikke var en fare fordi HI ville ta abort, men dette er det viktig å få avklart på forhånd. Mange menn tror at det "bare er å ta abort" og de forstår ikke hvordan dette oppleves for mange kvinner. Skal en mann satse på abort om prevensjonsmiddel så må dette være avklart på forhånd. Og selv om det kan virke avklart på forhånd er det ikke alle kvinner som klarer å gjennomføre abort likevel. Det er dermed på ingen måte helt sikkert. Med andre ord - vil man absolutt ikke ha barn så har man ikke ubeskyttet sex. Anonymkode: 33122...1ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #54 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja for alt ansvaret ligger jo bare hos mannen... Anonymkode: 48780...0da Om mannen ikke vil ha barn, så må han da ta forhåndsregler, muligens sterilisere seg om det er helt krise med en unge. Om verden blir lagt i grus med et barn kan han ikke overlate prevensjon til kvinnen 🤷♀️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #55 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det er forferdelig at du skal beholde et barn som den andre parten faktisk absolutt ikke ønsker. Anonymkode: eb101...8b0 Nei, det er forferdelig at en mann som helt klart er klar over at graviditet er en risiko ved sex, fraskriver seg ansvaret når det først har skjedd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #56 Del Skrevet 14. oktober 2024 Pobie skrev (4 timer siden): Hvis man ikke har barn fra før bør man være litt mer aktiv enn det der. Man kan ikke bare *anta* at mannen synes det er helt greit at de skal lage barn sammen. Hvis man ikke har hatt samtalen om fremtidige barn sammen, må man da stoppe og spørre seg selv og mannen om det er greit hvis hun skulle bli gravid. Evt la være å ha sex til dette er avklart. Man kan ikke velge å ha sex med usikker prevensjon før man vet om den den andre parten ønsker seg barn. Så passiv og naiv har man ikke lov til å være altså. Du mener mannen var så naiv? Begge viste at det var en risiko for at det ble barn. Og mannen vet at det da er opp til kvinnen å ta er valg. Da burde han ha beskyttet seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #57 Del Skrevet 14. oktober 2024 Pobie skrev (4 timer siden): Ja, hun tar jo ansvar for babyen. Men mest ansvarlig ville vel vært å ikke ha ubeskyttet sex før det var avklart om det var greit med barn? Begge var villig til å ta den risikoen og var klar over at det kunne bli barn. Hun tar ansvar for babyen og det burde han også. Om ikke burde han sagt nei takk til sex. Om en mann velger å ligge med meg uten prevensjon sier han helt klart at han erkjenner at det kan gjøre han til far- ingen menn er så dumme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #58 Del Skrevet 14. oktober 2024 ulenissen skrev (1 minutt siden): Du mener mannen var så naiv? Begge viste at det var en risiko for at det ble barn. Og mannen vet at det da er opp til kvinnen å ta er valg. Da burde han ha beskyttet seg. Det er kvinnens «privilegium» å bestemme hvorvidt graviditeten skal fullføres eller ikke. Så er det mannens privilegium å bestemme hvorvidt han skal være en tilstedeværende pappa eller ikke. Begge har ansvar for at hi ble gravid. Hi har bestemt at graviditeten skal fullføres. Nå skal faren bestemme om han vil være far eller ikke. Det er helt opp til ham. Det å velge en pappa til barnet sitt som ikke ønsker å være pappa er en risiko man tar når man blir gravid med en som ikke har uttalt at han ønsker å være far. At han skal føres opp som far og betale bidrag er derimot åpenbart. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #59 Del Skrevet 14. oktober 2024 ulenissen skrev (3 minutter siden): Begge var villig til å ta den risikoen og var klar over at det kunne bli barn. Hun tar ansvar for babyen og det burde han også. Om ikke burde han sagt nei takk til sex. Om en mann velger å ligge med meg uten prevensjon sier han helt klart at han erkjenner at det kan gjøre han til far- ingen menn er så dumme. Men alle vet jo at det ikke er sånn verden fungerer. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #60 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er kvinnens «privilegium» å bestemme hvorvidt graviditeten skal fullføres eller ikke. Så er det mannens privilegium å bestemme hvorvidt han skal være en tilstedeværende pappa eller ikke. Begge har ansvar for at hi ble gravid. Hi har bestemt at graviditeten skal fullføres. Nå skal faren bestemme om han vil være far eller ikke. Det er helt opp til ham. Det å velge en pappa til barnet sitt som ikke ønsker å være pappa er en risiko man tar når man blir gravid med en som ikke har uttalt at han ønsker å være far. At han skal føres opp som far og betale bidrag er derimot åpenbart. Anonymkode: 7f2bc...342 Nettopp- bidrag og far på papiret slipper han ikke unna. Han kan heller ikke be mor holde navnet hans hemmelig og vil trolig møte negative holdninger til seg selv og sitt valg om dette kommer ut. Det kan også bli sosiale konsekvenser i forhold til at venner, familie, bekjente og kollegaer får en dårligere relasjon til et menneske som viser dårlig moral. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #61 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men alle vet jo at det ikke er sånn verden fungerer. Anonymkode: 7f2bc...342 Hi er tydelig på at hun aksepterer å bli alene med barnet, det er jo en risiko når man beholder. Men han kan ikke nekte bidrag og farskap. Og mange vil nok ta avstand for en mann med lav moral og etikk…. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #62 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): TS her Jeg er enig i at jeg er like ansvarlig, jeg prøver ikke å frasi meg noe ansvar på den måten. Det jeg mener er at han har like mye ''skyld'' i dette og det å komme og kreve ansvarsfraskrivelse og abort som prevensjonsmiddel i ettertid når han valgte selv å faktisk sette seg veldig godt i den situasjonen at dette kunne skje med flere ''advarsler'', så mener jeg at at han ikke kan komme å legge noen ting over på meg. Jeg bare undrer meg sånn og lurer på hva som er årsaken til denne frykten hans, det kan virke som det er en blanding av barnebidrag og evt en ny dame inn i livet hans, og derfor sier han til meg at livet hans blir ''ødelagt'' om han må stå på papiret. Jeg ønsker ikke å hjelpe han med å komme unna med det og hadde aldri holdt unna informasjon om far til fremtidig barn. Jeg har vært og er rett og slett bare litt ''lost'' på situasjonen og har vært rådvill.. ❤️ Anonymkode: 960f1...111 Det er ingen grunn for deg å være rådvill. Dere var to om å lage ett barn og begge to skal stå oppført som foreldre og begge må forsørge barnet. Du tok valget når du ble gravid om å beholde med alt det ansvaret det medfører, og nå må far velge om han ønsker å være en fraværende far eller tilstedeværende far. Det han imidlertid ikke har som valg er å ikke stå oppført som far på barnets fødselsattest, samt at han må betale barnebidrag. Det du bør gjøre er å ikke ha noen kommunikasjon med mannen annet enn å ha en standardfrase som f.eks. Jeg har hørt din mening flere ganger, men i denne situasjonen er ditt ønske ikke mulig å innfri. Du blir oppført som far da du er faren, men du velger selv om du ønsker å være tilstede eller fraværende som far. Når det kommer til bidrag så kommer jeg til å la NAV ta seg av utregning og innkreving slik at dette ikke blir noe tema vi må diskutere. Anonymkode: 33de3...7ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #63 Del Skrevet 14. oktober 2024 ulenissen skrev (2 minutter siden): Hi er tydelig på at hun aksepterer å bli alene med barnet, det er jo en risiko når man beholder. Men han kan ikke nekte bidrag og farskap. Og mange vil nok ta avstand for en mann med lav moral og etikk…. Vet ikke akkurat om det viser lav moral og etikk. I så fall gjelder dette kvinnen også, som enten avbryter et svangerskap eller føder et barn som risikerer å vokse opp uten en far. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #64 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): TS her Ja, selvfølgelig er det begges ansvar at vi hadde ubeskyttet sex og at jeg er gravid, det er ikke det jeg mener. Jeg planla ikke å bli gravid, men jeg var åpenbart ikke like redd som han var heller. Vi har vært på to forskjellige stadier åpenbart. Jeg sitter ikke og er sur og legger skylden på han for at jeg er gravid. Tvert imot. Det jeg mener er at hvis han var så forbanna redd for at dette skulle skje så burde hans handlinger vært annerledes og han burde gjort sitt i forkant for å forhindre det og ikke sitte og kreve at jeg skal bruke abort som prevensjonsmiddel når det har skjedd og heller ta ansvar for noe som også er HANS sin handling fordi han ikke orket å bruke kondom til tross for flere advarsler. Anonymkode: 960f1...111 Det er såklart begge sitt ansvar, men hvis du kom med fleire advarsler så burde jo du avslått fra samleie frem til han hadde prevensjon, eller var det slik at du egentlig ønsket å bli gravid? Anonymkode: 48780...0da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2024 #65 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Vet ikke akkurat om det viser lav moral og etikk. I så fall gjelder dette kvinnen også, som enten avbryter et svangerskap eller føder et barn som risikerer å vokse opp uten en far. Anonymkode: 7f2bc...342 Er det ikkje lav moral å spre sine gener utover utan å ta ansvar for dei ungane ein lagar? Det er vel nesten definisjonen av lav moral.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #66 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Vet ikke akkurat om det viser lav moral og etikk. I så fall gjelder dette kvinnen også, som enten avbryter et svangerskap eller føder et barn som risikerer å vokse opp uten en far. Anonymkode: 7f2bc...342 Den førende diskursen i samfunnet er nok uenig med deg. De færreste vil dømme en kvinne for å bære frem et barn uten en far, ei heller en kvinne som velger abort. Mens det å ikke ta ansvar for allerede fødte barn blir sett ned på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 14. oktober 2024 #67 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er såklart begge sitt ansvar, men hvis du kom med fleire advarsler så burde jo du avslått fra samleie frem til han hadde prevensjon, eller var det slik at du egentlig ønsket å bli gravid? Anonymkode: 48780...0da Men hun viste risikoen og måtte ta ansvar for enten en abort eller bære frem og har således tart sitt ansvar. Om hun egentlig ønsket å bli gravid er likegyldig så lenge hun ikke har lurt han til å tro at hun brukte prevensjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #68 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg begriper heller ikke hvorfor du hadde sex med han om du det ikke var for å bli gravid da. Anonymkode: eb101...8b0 Har du kun sex for å bli gravid? Anonymkode: eb1c3...6a8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #69 Del Skrevet 14. oktober 2024 ☆☆☆ skrev (25 minutter siden): Er det ikkje lav moral å spre sine gener utover utan å ta ansvar for dei ungane ein lagar? Det er vel nesten definisjonen av lav moral.. Da kan man vel argumentere for at det er lav moral å ta abort også, samt bli gravid med en som ikke ønsker å være far. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 14. oktober 2024 #70 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da kan man vel argumentere for at det er lav moral å ta abort også, samt bli gravid med en som ikke ønsker å være far. Anonymkode: 7f2bc...342 Det å bli uplanlagt gravid kan vere eit uhell. Uflaks om ein har gjort noko for å unngå det, eller uansvarlighet om ein ikkje har teke grep. Men på dette punktet er dei to like gode. Han visste om risikoen og valgte å ta sjansen. Han er akkurat like ansvarleg. Korvidt abort i det heile tatt er eit alternativ varierer frå kvinne til kvinne, og er for mange situasjonsavhengig. Det er ein grunn til at ingen kan kreve at eit anna menneske tek abort. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #71 Del Skrevet 14. oktober 2024 ☆☆☆ skrev (12 minutter siden): Det å bli uplanlagt gravid kan vere eit uhell. Uflaks om ein har gjort noko for å unngå det, eller uansvarlighet om ein ikkje har teke grep. Men på dette punktet er dei to like gode. Han visste om risikoen og valgte å ta sjansen. Han er akkurat like ansvarleg. Korvidt abort i det heile tatt er eit alternativ varierer frå kvinne til kvinne, og er for mange situasjonsavhengig. Det er ein grunn til at ingen kan kreve at eit anna menneske tek abort. Selvsagt er han like ansvarlig, ingen har sagt noe annet. Så har kvinner og menn ulike alternativer når graviditeten er et faktum. Kvinner kan velge å beholde, eller de kan velge abort. Her har ikke mannen noe han skulle ha sagt. Mannen på sin kan, akkurat som kvinnen, velge om han ønsker å være en forelder i ordets rette forstand eller ikke. En mann som velger bort barnet er ikke et dårligere menneske enn en kvinne som velger bort barnet mener nå jeg. Men de økonomiske konsekvensene av å ikke ha beskytter seg må ham selvsagt ta. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #72 Del Skrevet 14. oktober 2024 Pobie skrev (7 timer siden): Ja, selvfølgelig, men HI foreslo han skulle bruke kondom og han sa nei, og HI valgte å ha sex med han likevel. Ansvaret ligger hos begge, ikke bare hos mannen fordi han ikke brukte kondom. Da kan man spørre seg om HI hadde lyst til å bli gravid og håpte han skulle ombestemme seg. Om så var er det vel hennes sak? Hun rar jo ansvar. Det er faren som ikke vil ta sin del a ansvaret. Det høres ikke ut som om hi vurderer å etterlate barnet hos far og stikke av. Anonymkode: 0043b...12d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #73 Del Skrevet 14. oktober 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Om så var er det vel hennes sak? Hun rar jo ansvar. Det er faren som ikke vil ta sin del a ansvaret. Det høres ikke ut som om hi vurderer å etterlate barnet hos far og stikke av. Anonymkode: 0043b...12d Hun har ansvaret for å få et barn som trolig må vokse opp uten en far i livet sitt. Anonymkode: 7f2bc...342 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #74 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg synes denne tråden har sporet av. Ts har ikke spurt om moralprekener, for og mot abortmeninger eller lignende. Ts har spurt om råd om hva hun nå skal gjøre, nå som barnets far forsøker å presse henne henne til å ikke oppgi ham som far. Ts, om jeg var deg ville jeg ha informert ham skriftlig, gjerne på både mail og sms. Der ville jeg ha skrevet at han er barnets far og at han vil bli oppgitt som barnets far når barnet er født. Ville videre sagt at du kommer til å informere ham umiddelbart når barnet er født. Ville også ha skrevet at måten han nå forsøker å presse deg til å ikke oppgi ham som far for barnet han faktisk er far til, det har nå bikket over i trakassering, og at du derfor nå ber ham om å ikke kontakte deg igjen overhodet, og at han etter at barnet er født får bestemme seg for om han vil være en del av sitt barns liv eller ikke, men at om han ikke har annet enn trakassering å komme med, da kommer du til å måtte ta saken videre. Be ham respektere at du ikke ønsker noen som helst kontakt med ham, og at han derfor ikke på noen som helst måte, direkte eller indirekte, skal kontakte deg igjen før fødsel. Hvis du gjør dette, Ts, så tar du kontroll over situasjonen. Om han fortsetter å trakassere deg (for det er det han nå gjør!), så går du videre med den saken, for trakassering over tid er ulovlig, og det er viktig at du ikke lar ham få sjanse til deg. Ved å skrive en slik mail og sms til ham, så har du bevis for at du har bedt ham slutte å trakassere deg. Ergo kan du lettere nå frem hos politiet, om han fortsetter å trakassere deg. Blokker ham på alle sosiale medier, men ikke på mobilen, for da får du bevis om han fortsetter å kontakte deg. Ta kontrollen selv, og ikke vær redd for å gå videre for å få stoppet den trakasseringen han nå har holdt på med i et halvt år! Lykke til med resten av svangerskapet og med barnet! ❤️ Anonymkode: d918d...204 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2024 #75 Del Skrevet 14. oktober 2024 https://advokatenhjelperdeg.no/spor-advokaten/onsker-ikke-kontakt-med-barnefar/ Se også på denne. Anonymkode: d918d...204 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450296-barnefar-ber-meg-lyve-i-farskapserkl%C3%A6ring/page/3/#findComment-150146252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå