GÃ¥ til innhold

Forstoppelse - hjelp 😵(ekkel info)

Anbefalte innlegg

sorry detaljer.. 

Etter å ha brukt Imodium mot reisemage har det snudd og jeg har nå fått forstoppelse

Jeg får ikke ut avføringen fordi den er som en propp og det gjør vondt når jeg forsøker. Vet jo heller ikke hvor mye jeg kan presse før hele greia eksploderer 😳😅

Hva kan jeg gjøre? Dersom jeg bare får ut det som ligger nederst i tarmen tror jeg at det vil ordne seg, men finnes det noe som løser opp slike propper? Hvis jeg tar microlax f.eks blir det vel bare skikkelig press uten at proppen er borte? 

Anonymkode: aa4f7...382

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450295-forstoppelse-hjelp-%F0%9F%98%B5ekkel-info/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg måtte ta mini-klyx etter immodium. 

Gikk helt fint det, den væsken løser jo opp proppen.

Anonymkode: a86bf...1d9

Kanskje jeg kan prøve det da. Var så redd for at det lille sette fart i systemet og bli fryktelig vondt pga proppen.. 

HI

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Plukk, ekkelt, men det er kjapt, effektivt og lindrende med en gang.

Anonymkode: 20770...3a9

😱😱 Får prøve det om det ikke løser seg på andre måter. Høres fryktelig ekkelt ut, men må vel til om ikke annet løser det

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Har du vondt, bruker du klyster eller stikkpille, de tar proppen raskt ! Ellers kan du ta tabletter, virker etter ca 8 timer….

Anonymkode: 36d01...986

Så at det fantes noen stikkpiller som het glycelax men var usikker på om det ville løse opp proppen.

Det er ubehagelig/vondt fordi det er et press mot åpningen, men holder ut en dag til 😀

HI

Klyster er tingen. Om du ikke har det så vet jeg at mamma brukte lunket såpevann da vi var små og søster slet med forstoppelse. Men du må jo ha noe å føre det inn med, en sprøyte eller lignende. 

Jeg ble godt hjulpet med linfrø i Youghurt, men det var for treg mage og ikke full stopp. 

Anonymkode: dbea0...804

Hvis du ikke har klyster tilgjengelig og gjerne vil fikse det nå kan du spyle inn litt lunkent vann, men en stor sprøyte, en imsdal-flaske (som du kaster etterpå😅) el.l. 
Det du har som du kan få innenfor åpningen og sprøyte inn vann. Prøv å holde vannet inne en liten stund (10-15 min?) før du går på do. Gjenta et par ganger om du har behov for det. 
Det løser problemet på en søndagskveld. Så kan du ha et par mini-klyx i bakhånd til neste gang. 

Anonymkode: 4f0fe...a72

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du ikke har klyster tilgjengelig og gjerne vil fikse det nå kan du spyle inn litt lunkent vann, men en stor sprøyte, en imsdal-flaske (som du kaster etterpå😅) el.l. 
Det du har som du kan få innenfor åpningen og sprøyte inn vann. Prøv å holde vannet inne en liten stund (10-15 min?) før du går på do. Gjenta et par ganger om du har behov for det. 
Det løser problemet på en søndagskveld. Så kan du ha et par mini-klyx i bakhånd til neste gang. 

Jeg har microlax her, sånt miniklyx. Jeg var bare veldig usikker på om det ville løse opp proppen eller om det ville bli et skikkelig press men fortsatt blokkert, liksom. Det vil jo bli helt forferdelig. 

Men da bør jeg ta microlax?

HI

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har microlax her, sånt miniklyx. Jeg var bare veldig usikker på om det ville løse opp proppen eller om det ville bli et skikkelig press men fortsatt blokkert, liksom. Det vil jo bli helt forferdelig. 

HI

Microlax myker opp den harde klumpen så du får den ut.

Anonymkode: a86bf...1d9

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

sorry detaljer.. 

Etter å ha brukt Imodium mot reisemage har det snudd og jeg har nå fått forstoppelse

Jeg får ikke ut avføringen fordi den er som en propp og det gjør vondt når jeg forsøker. Vet jo heller ikke hvor mye jeg kan presse før hele greia eksploderer 😳😅

Hva kan jeg gjøre? Dersom jeg bare får ut det som ligger nederst i tarmen tror jeg at det vil ordne seg, men finnes det noe som løser opp slike propper? Hvis jeg tar microlax f.eks blir det vel bare skikkelig press uten at proppen er borte? 

Kan nok vær lurt å heller kjøpe idoform til reisemage neste gang! De balanserer, og en stopper ikke opp..

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Kan nok vær lurt å heller kjøpe idoform til reisemage neste gang! De balanserer, og en stopper ikke opp..

Jeg har tatt det for å stoppe løs mage. Men det ble nok litt for mye av det, selv om jeg fulgte doseringen 😀

HI

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

HI

Husk at det må forbi det som blokkerer for å virke, så det blir ikke slik at proppen består mens det blir overtrykk innante🥰

hehe, dette er forumet på sitt beste, her deler man det meste😂

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Husk at det må forbi det som blokkerer for å virke, så det blir ikke slik at proppen består mens det blir overtrykk innante🥰

hehe, dette er forumet på sitt beste, her deler man det meste😂

😂😂😂 Ja, dette ville ikke passert andre steder 😂

Takk for moralsk støtte 😅

HI

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har tatt det for å stoppe løs mage. Men det ble nok litt for mye av det, selv om jeg fulgte doseringen 😀

HI

Det har skjedd meg en del ganger, gleden med IBS på tur. Tar gjerne lactulose før det stopper helt opp. 

Anonymkode: 40f07...4e0

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det har skjedd meg en del ganger, gleden med IBS på tur. Tar gjerne lactulose før det stopper helt opp. 

Takk for tips. Jeg skal prøve det neste gang. 

HI

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Bare å skru av dushodet på dusjslangen og sprøyte rett inn. Mye enklere

Anonymkode: 9d852...f8b

Oppdateringen sikkert ingen har ventet på 😂

I am free

Tok microlax og jeg trodde et øyeblikk der at jeg hadde gjort noe skikkelig dumt! For det satte jo absolutt prosessen i gang, men det var helt j****. Jeg må innrømme at jeg scannet gjennom nyhetsarkivet i hjernen min for å se om jeg kunne huske at noen hadde blitt drept av forstoppelse en gang i tiden.. 

Men.. etter det som føltes som flere døgns kamp kunne jeg konstatere at jeg overlevde 😅

Fy fader altså.

Takk for all støtte! Takket være dere er ingen venner eller familie involvert. Bortsett fra min mann, som dessverre alltid må til pers når ekle ting oppstår 😂

HI

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I am free

Tok microlax og jeg trodde et øyeblikk der at jeg hadde gjort noe skikkelig dumt! For det satte jo absolutt prosessen i gang, men det var helt j****. Jeg må innrømme at jeg scannet gjennom nyhetsarkivet i hjernen min for å se om jeg kunne huske at noen hadde blitt drept av forstoppelse en gang i tiden.. 

Men.. etter det som føltes som flere døgns kamp kunne jeg konstatere at jeg overlevde 😅

Fy fader altså.

Takk for all støtte! Takket være dere er ingen venner eller familie involvert. Bortsett fra min mann, som dessverre alltid må til pers når ekle ting oppstår 😂

HI

Huff, unnskyld at jeg ler😂’hun døde av at rumpa eksploderte’

Det er utrolig hvor plagsomt det er når systemet stopper opp, godt at du har fått løs på det, bokstavlig talt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I am free

Fy fader altså.

HI

Det har dødd en del mennesker av forstoppelse gjennom tidene. Det døde for eksempel en del litt "funere" folk på lange overfarten på 1800-rallet fordi de nektet å gå på toalettet ombord. Så vidt jeg forstår tok det imidlertid lang tid.

Anonymkode: 33cc1...4b2

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

I am free

Fy fader altså.

HI

🤭🤭🤭 Sorry at jeg ler altså, kan jo relatere til situasjonen, dessverre 😆 Godt det er overstått. 

Kom jeg til å tenke på verdens, eldste kjempebæsj. Den er til utstilling i York i England. Tror den var verdsatt til 400 000 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...