Gå til innhold

I morgen må jeg dele en personlig ting på jobb og jeg kjenner at jeg gruer meg litt

Anbefalte innlegg

Eller i løpet av de neste ukene, men kan like så godt gjøre det i morgen så det er gjort. Merker at jeg får høyere puls bare av å tenke på det nå. Jeg skal ikke dele foran et stort publikum, kun noen få som til en viss grad trenger å vite, av praktiske årsaker.

Jeg er nok litt privat av meg og ikke helt komfortabel med å dele ting som er litt tungt, følger meg utrolig sårbar, og lagelig til for hogg. Men den følelsen er irrasjonell, ingen vil jo kritisere meg for dette (ingen oppegående person i hvert fall og menneskene jeg skal fortelle det til er i høyeste grad oppegående) 

Likevel kjenner jeg at jeg kommer til å sove dårlig i natt og grue meg når det nærmer seg. 

Noen som har noen beroligende ord på lager, et tommel opp, eller lignende? 😅

Anonymkode: 8fc93...ad6

Fortsetter under...

Klem til deg. Det kommer helt sikkert til å gå bra. Husk at kollegaene dine ønsker det beste for deg og kommer mest sannsynlig til å være opptatt av hva de kan gjøre for å være til hjelp og nytte. 

Lykke til❤️

Anonymkode: 804af...701

Hvis det er personlige ting om din helse så er du ikke forpliktet til å dele mer enn du selv ønsker. Du kan starte med å fortelle i grove trekk. Da vil de kanskje ha litt spm underveis og da blir det en toveis kommunikasjon. Start gjerne med at det koster deg mye å dele, og at du føler trygghet til dine kollegaer da det er viktig for deg å dele mtp jobben videre. Det går nok veldig bra. Alle sliter med sitt. Mulig du blir overrasket over at de forteller om sine ting eller kjenner noen i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: 53099...3a0

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Eller i løpet av de neste ukene, men kan like så godt gjøre det i morgen så det er gjort. Merker at jeg får høyere puls bare av å tenke på det nå. Jeg skal ikke dele foran et stort publikum, kun noen få som til en viss grad trenger å vite, av praktiske årsaker.

Jeg er nok litt privat av meg og ikke helt komfortabel med å dele ting som er litt tungt, følger meg utrolig sårbar, og lagelig til for hogg. Men den følelsen er irrasjonell, ingen vil jo kritisere meg for dette (ingen oppegående person i hvert fall og menneskene jeg skal fortelle det til er i høyeste grad oppegående) 

Likevel kjenner jeg at jeg kommer til å sove dårlig i natt og grue meg når det nærmer seg. 

Noen som har noen beroligende ord på lager, et tommel opp, eller lignende? 😅

Anonymkode: 8fc93...ad6

De vil nok sette pris på åpenheten ❤️

Anonymkode: 07561...20a

Av erfaring er det bedre for alle parter å spille med helt åpne kort. Da er alt opp i dagen, en slipper spekulasjoner, situasjonen rundt det som skjer blir møtt med respekt og omsorg, og ikke minst du er forutsigbar. Bare et forsiktig tips. Selvsagt vanskelig å åpne opp, men godt etterpå😊

Anonymkode: a08cb...ab6

jeg vet ikke helt hva jeg skal si når du ikke vil si hva det er her en gang

det kan jo være så mye alt fra en viktig til som en alvorlig diagnose eller noe du egentlig ikke trenger og dele med dem på jobb

Anonymkode: 79ab0...6e0

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

jeg vet ikke helt hva jeg skal si når du ikke vil si hva det er her en gang

det kan jo være så mye alt fra en viktig til som en alvorlig diagnose eller noe du egentlig ikke trenger og dele med dem på jobb

Anonymkode: 79ab0...6e0

Vi får vel bare ta hi sitt ord for at det er nødvendig å dele. Og ingen trenger å vite hva det er for å gi råd og oppmuntring. Nysgjerrigper på loftet ;) 

Anonymkode: 804af...701

Min erfaring er at det er litt tungt å fortelle, men så uendelig mye lettere etterpå. Man bruker så mye mer energi på å dekke over enn på å bare være åpen. Jeg har bare opplevd å få støtte og gode ord på veien, også fra helt uventet hold. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: d2f0e...212

Jeg er svært sikker på at du vinner stort på ærlighet og åpenhet, selv om jeg i aller høyeste grad forstår at du gruer deg. Pust med magen, dette fikser du! 

Anonymkode: 4bab8...34a

All erfaring tilsier at det kanskje forslitte ordtaket «Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg» er et godt ordtak. 
Lykke til! Jeg er overbevist om at det er bra å dele. 

Anonymkode: e6837...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...