Gå til innhold

Hvordan omtaler dere de voksne barna?

Anbefalte innlegg

Jeg strever litt med å finne rett ord når det er snakk om spørsmål knyttet til barn og ens egne ikke nødvendigvis er barn lenger. Det var greit da alle fire var tenåringer/ungdommer, men nå har jeg to stykker på henholdsvis 20 og 22 år, og to på 15 og 17 år. Å svare på spørsmålet om jeg har barn, er greit, da kan jeg bare forklare, men spørsmål som "Hvor mange barn har du? Og hvor mye penger bruker du på mat i måneden?", bare for å ta et litt teit eksempel, blir fort litt mer komplisert. Jeg har jo fått fire barn, men kan jeg si at jeg har fire barn når to av dem er voksne? Må man alltid presisere med f.eks. "to tenåringer og to voksne barn"?. 

Og nei, dette er absolutt ikke noe jeg tenker mye på, eller på noen som helst måte er et stort problem, men jeg er litt nysgjerrig på hva dere tenker her?

Anonymkode: 2f9ef...638

Fortsetter under...

Jeg omtaler dem som barna mine, hvis jeg snakker om dem som gruppe. Ellers bruker jeg navnene deres, hvis jeg snakker om en og en. Får jeg spørsmål om f.eks. utgifter til mat, forklarer jeg bare at de er store og har flyttet hjemmefra. Og ja, jeg vil alltid si at jeg har tre barn, selv om de er voksne. 

Min mor, som jo for lengst er bestemor og til og med oldemor, sier jo også at hun har tre barn hvis noen spør.

Jeg svarer jo antallet barn jeg har uansett alderen deres. Det som lenge var vanskelig for meg var om jeg skulle inkludere det barnet som døde som spedbarn. Jeg har jo tre barn, men jeg er mamma til fire. Så mitt svar er nå at jeg har tre barn, men bare ett hjemmeboende. Så om jeg skal svare på hvor mye penger vi bruker på mat i mnd, så presiserer jeg at det er snakk om to voksne og ett barn. 

Anonymkode: ab176...4e7

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg strever litt med å finne rett ord når det er snakk om spørsmål knyttet til barn og ens egne ikke nødvendigvis er barn lenger. Det var greit da alle fire var tenåringer/ungdommer, men nå har jeg to stykker på henholdsvis 20 og 22 år, og to på 15 og 17 år. Å svare på spørsmålet om jeg har barn, er greit, da kan jeg bare forklare, men spørsmål som "Hvor mange barn har du? Og hvor mye penger bruker du på mat i måneden?", bare for å ta et litt teit eksempel, blir fort litt mer komplisert. Jeg har jo fått fire barn, men kan jeg si at jeg har fire barn når to av dem er voksne? Må man alltid presisere med f.eks. "to tenåringer og to voksne barn"?. 

Og nei, dette er absolutt ikke noe jeg tenker mye på, eller på noen som helst måte er et stort problem, men jeg er litt nysgjerrig på hva dere tenker her?

Du har jo 4 barn? Selv når de blir 40... menbdu kan jo presisere at to er voksne og to tenåringer, og evt om noen ikke bor hjemme.

Anonymkode: 09081...960

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tenker at hvordan man svarer på det og hvor mye du forklarer kommer litt an på hva som er grunnen til at du blir spurt. Er det small talk, presentere seg osv så trenger du jo ikke forklare så mye. På spørsmål om hvor mange barn du har så synes jeg det er naturlig å svare det antallet barn du har selvom 2 av dem er over 18, men når det er snakk om matbudsjett, ferie ol så blir det naturlig å svare litt mer utfyllende som f.eks. "jeg har 4, men nå som de to eldste er voksne så....". 

Anonymkode: 8ce72...00b

De blir nok ungene for evig og alltid. Mamma sier ungene til meg og min søster, ungenes kjærester til våre kjærester eller menn. Noe som gjør min svoger flau enda, selv etter at de har vært gift i over 20år. Han føler seg plutselig atten år igjen hver gang hun sier det, men nå har han gitt opp håpet om at hun kommer til å endre på tittelen hans. 

Anonymkode: d57ee...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...