Gå til innhold

Bruker dere hytta deres ofte og er det verdt prisen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker den ikke så ofte da den ligger 3-4 timer unna, men den er absolutt verdt det! Vi kjøpte en enkel, koselig hytte med solcelle og brønnvann da, så vi har knapt nok utgifter på den og slapp å ta opp lån. Da er der enklere å forsvare lite bruk.

Anonymkode: e4f4d...b3d

Ja, så absolutt. Vi kjøpte hytte nå i våres etter å ha vært uten hytte i 8 år. Vi savnet det. Ca 3 timer dit,men vi er der sånn ca annenhver helg og ferier. Jeg slapper så av på hytta. Syns det er dritt å dra hjem søndager. 

Anonymkode: af3a9...2a5

Annonse

Vi er glade i hytta vår, og bruker den veldig mye. For oss er det på alle måter verdt det. 

Jeg var skeptisk da vi diskuterte hyttekjøp. Vi har tilgang til flere hytter i familien, og ser at de er lite i bruk. Jeg var redd det skulle bli tilfelle for oss også.

Grunnen til at vi bruker hytta vår mye er komfort. Vi har samme standard som hjemme. Alle barna har hvert sitt rom, vi har to stuer, og vi har to bad og vaskerom Det er fiber i hytta, så nettet fungerer som hjemme. Vi har alpinbakke i umiddelbar nærhet, med en stor park,  og barna er i bakken med venner store deler av dagen  

Vi har alt på hytta. Klær, sko, yttertøy, ski, klatreutstyr, sengetøy osv. Det er lett å dra dit hele året, vi tar stort sett bare med oss mat og drikke. 

Anonymkode: ef572...4ba

Kommer helt an på hvilken type du er. Hytte er ikke noe for meg. Det ble bare stress med å "måtte" dra dit, pakking, handling, enda et hus å vedlikeholde og bruke penger på. Og ungene ville ikke være med når de ble større. Så vi solgte hytta og nå koser vi oss hjemme og på reiser i helgene. 

Anonymkode: f03ff...99e

Kommer også an på familiesituasjonen deres også. For vår del er hytta et nydelig sted å rømme til. Vi rømmer vekk fra masete søsken som alltid vil hit i helgene fordi de ikke orker å underholde egne barn, og vi rømmer fra naboer som bruker oss som SFO for deres barn. Vi har blitt utnyttet i ti år, nå rømmer vi for å slippe unna. Det er verdt alle tusenlappene i måneden på lån og renter. 

Anonymkode: 8bd89...a64

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Kommer også an på familiesituasjonen deres også. For vår del er hytta et nydelig sted å rømme til. Vi rømmer vekk fra masete søsken som alltid vil hit i helgene fordi de ikke orker å underholde egne barn, og vi rømmer fra naboer som bruker oss som SFO for deres barn. Vi har blitt utnyttet i ti år, nå rømmer vi for å slippe unna. Det er verdt alle tusenlappene i måneden på lån og renter. 

Ser den, hadde vi gjort og😍😍

Anonymkode: e72ed...e6c

Husk at hytta også er en investering. Dere betaler til dere selv og kan selge den med fortjeneste senere. Også leie den ut når dere ikke er der. 
men.. man må betale forsikringer, strøm og kommunale avgifter på hytta også. Så det koster en del å ha hytte. 

Anonymkode: 77635...bf3

Annonse

Vi elskar hytten vår. Har hatt den i 3 år nå. Får dessverre ikke reist opp så ofte i helgene (ca2,5 timer å kjøre) men er det i alle skoleferier og 1-3 uker om sommeren. 
Vi kommer oss bort fra mas og jag og avtaler, senker skuldrene og bare er sammen. 
Noen ganger setter vi pris på å ta med venner eller familie på besøk og det er kjekt for store og små. 

Anonymkode: 3a227...7df

Anonym 7df igjen. Glemte å nevne at hytten er på fjellet. Kan ikke se for meg at en hytte ved sjøen hadde vært like anvennelig hele året. 
Vi får brukt den ca 50 døgn i året. Det blir dyre døgn, men er verdt hver krone. I fremtiden tror jeg det blir en samlingspunkt med voksne barn og barnebarn. Så det er lurt å tenke langsiktig. Og gjerne ha plass til fremtidige svigerbarn og barnebarn og ☺️

Hytta brukes 60-80 dager i året av oss selv, helger/ferier/hyttekontor, og så hender det andre familiemedlemmer bruker den også. Vi kan ikke forestille oss livet uten, selv om vi av og til har andre typer ferier også.

Anonymkode: c2e3d...485

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Anonym 7df igjen. Glemte å nevne at hytten er på fjellet. Kan ikke se for meg at en hytte ved sjøen hadde vært like anvennelig hele året. 
Vi får brukt den ca 50 døgn i året. Det blir dyre døgn, men er verdt hver krone. I fremtiden tror jeg det blir en samlingspunkt med voksne barn og barnebarn. Så det er lurt å tenke langsiktig. Og gjerne ha plass til fremtidige svigerbarn og barnebarn og ☺️

Joda, vi er på hytta vår ved sjøen masse! Det er deilig uansett årstid 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...