Gå til innhold

Kollega som stjeler mat

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ja, faktisk.

Anonymkode: 7f4d1...ade

Belønne en tyv med gratis mat? Jaja…

Anonymkode: be034...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror så mange av dere at den som stjeler, stjeler pga økonomiske problemer? Jeg tror at det er en av de siste årsakene jeg ville tenkt. Mer sannsynlig at det har blitt en vane og litt spennende, noen liker jo å grabbe til seg, noen lever i sin egen verden og enser ikke at det er andre sitt.  En som sliter økonomisk, hadde neppe gjort det så åpenlyst på sin egen arbeidsplass.

På min arbeidsplass så begynte det plutselig å forsvinne privat mat fra skapet. En vikar ble tatt på fersken av meg og ble helt forundret når jeg sa at det var privat mat. Han sa han trodde det var til alle og at det bare var å forsyne seg, selv om det sto navn på alt. Han ble sur på meg fordi vi var så gjerrige,

Anonymkode: 9db03...534

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg hadde gått motsatt vei av de fleste her og heller kjøpt inn litt ekstra og skrevet på en lapp  at det var greit å ta av min mat om noen var sultne.

Herlighet 😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor tror så mange av dere at den som stjeler, stjeler pga økonomiske problemer? Jeg tror at det er en av de siste årsakene jeg ville tenkt. Mer sannsynlig at det har blitt en vane og litt spennende, noen liker jo å grabbe til seg, noen lever i sin egen verden og enser ikke at det er andre sitt.  En som sliter økonomisk, hadde neppe gjort det så åpenlyst på sin egen arbeidsplass.

På min arbeidsplass så begynte det plutselig å forsvinne privat mat fra skapet. En vikar ble tatt på fersken av meg og ble helt forundret når jeg sa at det var privat mat. Han sa han trodde det var til alle og at det bare var å forsyne seg, selv om det sto navn på alt. Han ble sur på meg fordi vi var så gjerrige,

Signerer! Det er mest sannsynlig ikke av økonomiske årsaker, men for å sprite opp en litt kjedelig hverdag. Jeg hadde tilsatt noe lakserende e.l. i noe av maten min.

Anonymkode: ea6fb...9ae

Skrevet

Putt en pakke med noe godt i kjøleskapet, «krydret» med noe skikkelig hot chilli… Brent barn skyr ilden. Og det er vanskelig å ikke røpe seg når det brenner i munnen. 

Anonymkode: 9cdc6...13d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha, ja - klart du hadde!

Anonymkode: 866e7...61d

Det er vanskelig for deg å skjønne at noen har empati?

Jeg tenker også at jeg kunne gjort det, men det løser jo ikke problemet med at folk går og skuler på hverandre. 

Anonymkode: 9d5ab...e90

Skrevet

Den amerikanske måten: sette opp et kamera for å få fakket tyven, og så gå bort til tyven og stirre på h*n med et dødsblikk mens en sier, "if you ever steal my food again I'll rip you a new one".

Den norske måten: sette opp en post-it lapp, "vær så snill og ikke ta maten min".

Anonymkode: 6dc58...d63

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Herlighet 😆

Vi har det på jobb nå også. Det ligger litt brød i skiver i frysedelen på kjøleskapet og står et par syltetøyglass til fri benyttelse i en egen boks. Det er bare hyggelig at det blir brukt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er vanskelig for deg å skjønne at noen har empati?

Jeg tenker også at jeg kunne gjort det, men det løser jo ikke problemet med at folk går og skuler på hverandre. 

Anonymkode: 9d5ab...e90

Det løser vel problemet om vedkommende da slutter å ta fra de andre?l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...