Gå til innhold

Orkanen Milton

Anbefalte innlegg

Ser skrekkelige bilder på TikTok, og det er vanskelig å tro at dette er virkelig. Men er så mange som legger ut, og kan vel ikke være "filmtriks" og filter alt, eller? Er det faktisk så helt j****g som bildene viser? Dette er jo en sinnsyk katastrofe, ingen kan vel komme levende utfra dette? Det skjærer i hjertet når jeg ser biler, fanget i vannmasser, lys og vindusviskere på, og så blir de truffet av et tak, eller feid avgårde av enorme vannmasser!! Og en haug med folk fanget på motorveiene når de skulle evakuere. Må jo være enda utbyggere der enn hjemme? Jeg er helt sjokkert, her jeg sitter!

Anonymkode: e6f3a...fbd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450234-orkanen-milton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Med tanke på at de viser videoer der flere hus skal ha blåst bort der det står at hele familier er døde i husene sine så tviler jeg på. Hus veier en hel del faktisk. Mange er bare ute etter clout.

Anonymkode: 993e6...f3d

Det er ikke bare private tiktok videoer som snakker om at hele hus er blitt blåst, flere nyhetssider melder det samme.

Anonymkode: b4b83...85f

Det er store materielle skader, og flere døde, så at det er ille er det ingen tvil om

Det er jo vind i orkan styrke og stormflo 

Alle ble anbefalt å evakuere, de som nektet ble bedt om å skrive navn og fødselsdato med splittusj på armen...

Men TikTok er ikke en nyhetskanal du kan stole på, les ekte nyheter isteden.

Anonymkode: 024dd...d02

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Med tanke på at de viser videoer der flere hus skal ha blåst bort der det står at hele familier er døde i husene sine så tviler jeg på. Hus veier en hel del faktisk. Mange er bare ute etter clout.

Må huske at husene der borte er bygget omtrent sånn som gamle boder her. En lett trevegg, noe fyll i midten som egentlig bare veier luft og så innerveggen. Det er ikke isolasjon og tykke stendere montert i grunnfundament som her. Det er så og si papphus. 

Anonymkode: b9918...da7

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Må huske at husene der borte er bygget omtrent sånn som gamle boder her. En lett trevegg, noe fyll i midten som egentlig bare veier luft og så innerveggen. Det er ikke isolasjon og tykke stendere montert i grunnfundament som her. Det er så og si papphus. 

Anonymkode: b9918...da7

De fleste hus her er bygget med «leca» blokker i 1. etg og treverk i 2. etg. Nyere hus har helt vanlig isolasjon. Men det finnes også mange såkalte «manufactured homes» og trailers. Det er disse boligene som blir tatt av vinden. 

Man må huske på at Florida er preget av ekstreme forskjeller. Vi har ekstremt mange innbyggere med liten eller ingen inntekt samt mange med svært store helseutfordringer. Det er primært disse som evakueres (utenom de stedene hvor det er pålagt evaluering pga faren for springflo) 

Anonymkode: a25dd...6e5

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Foreløpig er det bekreftet 4 døde. Noen av de er helserelaterte dødsfall. 

Dødstallene vil sannsynligvis øke da

Anonymkode: a25dd...6e5

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ser skrekkelige bilder på TikTok, og det er vanskelig å tro at dette er virkelig. Men er så mange som legger ut, og kan vel ikke være "filmtriks" og filter alt, eller? Er det faktisk så helt j****g som bildene viser? Dette er jo en sinnsyk katastrofe, ingen kan vel komme levende utfra dette? Det skjærer i hjertet når jeg ser biler, fanget i vannmasser, lys og vindusviskere på, og så blir de truffet av et tak, eller feid avgårde av enorme vannmasser!! Og en haug med folk fanget på motorveiene når de skulle evakuere. Må jo være enda utbyggere der enn hjemme? Jeg er helt sjokkert, her jeg sitter!

Anonymkode: e6f3a...fbd

Man må være temmelig dum som driver å kjører rundt når orkanen kommer, det var jo meldt om i god tid i forveien så folk har hatt tid til å evakuere. At folk velger å evakuerte i siste liten får de bare ta på egen kappe..

Anonymkode: 2002e...209

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Man må være temmelig dum som driver å kjører rundt når orkanen kommer, det var jo meldt om i god tid i forveien så folk har hatt tid til å evakuere. At folk velger å evakuerte i siste liten får de bare ta på egen kappe..

Anonymkode: 2002e...209

Lurer på om du er like dum som du frenstår her.

Anonymkode: b4b83...85f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...