Gå til innhold

Elektriker, er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med et prosjekt hjemme har jeg hatt elektriker her for å bytte 2 stikkontakter. 2 enkle ble byttet ut med 2 doble. De enkle stikkontakten var relativt nye, og de hadde jeg tenkt å bruke i prosjektet da jeg skal sette opp en lettvegg og lage et walk in. Disse enkle kontaktene skulle jeg gjenbruke da det holder i dette walk in rommet. 

Men ser jo at elektrikerne har tatt med seg stikkontaktene. Er det greit uten å spørre meg? Jeg har jo betalt for nye stikkontakter og jobben de utførte, hvorfor tar de med seg noe som tilhører meg uten å spørre? Er dette vanlig?? De var som sagt fine og ganske nye. Ingen ting som tydet på at det var søppel. Stjeler de for å bruke disse hos andre? Stikkontaktene jeg betalte en liten formue for, er det noe de har skaffet seg gratis hos en annen kunde og tjener penger på at jeg betaler for som ny?

Anonymkode: d0a34...db7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450230-elektriker-er-dette-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han har ryddet opp etter seg! Det burde du applaudere framfor å mistenke han for stjeling. 

Skulle du spart på de måtte du ha sagt fra

Anonymkode: dd431...83d

Enig! Menn kan jo ikke å rydde.

Anonymkode: 63afe...798

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I forbindelse med et prosjekt hjemme har jeg hatt elektriker her for å bytte 2 stikkontakter. 2 enkle ble byttet ut med 2 doble. De enkle stikkontakten var relativt nye, og de hadde jeg tenkt å bruke i prosjektet da jeg skal sette opp en lettvegg og lage et walk in. Disse enkle kontaktene skulle jeg gjenbruke da det holder i dette walk in rommet. 

Men ser jo at elektrikerne har tatt med seg stikkontaktene. Er det greit uten å spørre meg? Jeg har jo betalt for nye stikkontakter og jobben de utførte, hvorfor tar de med seg noe som tilhører meg uten å spørre? Er dette vanlig?? De var som sagt fine og ganske nye. Ingen ting som tydet på at det var søppel. Stjeler de for å bruke disse hos andre? Stikkontaktene jeg betalte en liten formue for, er det noe de har skaffet seg gratis hos en annen kunde og tjener penger på at jeg betaler for som ny?

Anonymkode: d0a34...db7

Ja det er vanlig at elektriker rydder etter seg, hvis du vill tatt vare på de må du jo si det

Anonymkode: 32360...743

Vi fikk byttet ut noen utelamper nylig. Da tok også elektrikeren de gamle med seg uten å spørre. Jeg gav beskjed at de trengte jeg så da leverte de dem tilbake. Jeg mistenkte de aldri for å stjele da. Tanken var nok god å rydde etter seg.

Anonymkode: 9ad55...efb

Kommunikasjon! 

Kjempebra at elektrikeren rydda etter seg! Selvfølgelig anså han de gamle stikkontaktene som avfall, det er slett ikke vanlig å gjenbruke sånt. (Dessverre!)

Dette må du ta på egen kappe, siden du ikke sa ifra på forhånd. Dessuten koster da ikke et par stikkontakter "en liten formue"? Er det prisen på disse som velter budsjettet ditt, så er vel kostnadene i høyeste laget totalt sett. 

Anonymkode: ce799...a03

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Jøss. De har vel ryddet etter seg. Snakk om å tro det verste om folk

Anonymkode: 4a934...728

Slik tenkte jeg også. De rydder bare og tar med seg det som er overflødig. Elektrikere er mennesker de også. Det er bare å prate med dem så finner du ut det. Om ts ønsker de to enkle kontaktene tilbake er det bare å henvende seg til firmaet.

Anonymkode: 773c1...ee9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...