Gå til innhold

Skal du ta influensa- og/eller koronavaksine nå i høst, og er du i risikogruppe?

Skal du ta influensa- og/eller koronavaksine nå i høst, og er du i risikogruppe?  

33 stemmer

1. 1. Skal du ta influensa- og/eller koronavaksine nå i høst og er du i risikogruppe?

• Er i risikogruppe og skal kun ta influensavaksine
      3
    • Er i risikogruppe og skal kun ta koronavaksine
      0
    • Er i risikogruppe og skal ta både influensa- og koronavaksine
      3
    • Er ikke i risikogruppe og skal kun ta influensavaksine
      6
    • Er ikke i risikogruppe og skal kun ta koronavaksine
      0
    • Er ikke i risikogruppe og skal ta både influensa- og koronavaksine
      2
    • Er i risikogruppe og skal ta ingen av de to vaksinene
      2
    • Er ikke i risikogruppe og skal ta ingen av de to vaksinene
      17

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei til begge. Hadde influensa i fjor så det får jeg ikke nå. Har tatt to vaksiner med covid og endte med å måtte operere ut livmora så det gidder jeg ikke.

Anonymkode: b3d97...fdd

Ja, tar influensavaksine i håp om å slippe det i år igjen. Har tatt den de siste 6 årene. 

Koronavaksinen kommer jeg aldri å ta igjen. Fikk så mye problemer med blødninger i veldig lang tid etterpå. 

Anonymkode: 5365c...071

Annonse

Ser ingen grunn til å vaksinere meg mot noe jeg måtte teste for å vite at jeg hadde. Jeg merket ingenting til korona. Influensa hadde jeg rett før korona, det var lett hodepine og litt feber. Null stress. 

Anonymkode: fd1b5...744

Jeg er ikke i risikogruppa og skal ta begge vaksinene.

Alle rundene jeg tidligere har hatt med corona (3 ganger) og influensa (fått det flere ganger også) har vært kraftig og langvarige, og med to energiske barn og ingen til å hjelpe oss, gjør jeg alt jeg kan for å prøve å forhindre å bli syk, da det går utover dem også når jeg blir syk. Har dessuten en jobb der det ikke er greit å være syk (de finner aldri vikar for meg og det går utover mange om jeg blir syk). Tar også høydose C-vitamin og D-vitamin hver eneste dag.

Jeg begynte å ta influensavaksine da jeg var gravid med første barn for 10 år siden, og har siden gått alle gangene jeg har kunnet, har også tatt corona-vaksine når jeg har kunnet.

Barna mine har tatt alt i vaksineprogrammet (og jeg har tatt oppfrisiningsvaksine) og i tillegg betalte vi for at de skulle få vannkoppe-vaksinene privat.

Takknemlig for alt av vaksiner!

Anonymkode: 9b328...ab4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ser ingen grunn til å vaksinere meg mot noe jeg måtte teste for å vite at jeg hadde. Jeg merket ingenting til korona. Influensa hadde jeg rett før korona, det var lett hodepine og litt feber. Null stress. 

Da var du forkjøla, du hadde ikke influensa. 

Anonymkode: e4b8f...d94

Annonse

Jeg har nedsatt immunforsvar pga kreftbehandling og skal ta både covid-vaksine og influensavaksine i høst.  Har også frisket opp "trippelvaksinen".  De siste har jeg gjort uavhengig av kreftbehandlingen.  Det er jo noe alle bør gjøre.  

Anonymkode: 2ccca...a3f

Anonym bruker skrev (På 11.10.2024 den 1.37):

Jeg har nedsatt immunforsvar pga kreftbehandling og skal ta både covid-vaksine og influensavaksine i høst.  Har også frisket opp "trippelvaksinen".  De siste har jeg gjort uavhengig av kreftbehandlingen.  Det er jo noe alle bør gjøre.  

Anonymkode: 2ccca...a3f

Veldig mange som ikke vet om det eller tenker på det. Fastleger burde kanskje informere om det.

Hi

Anonymkode: 3ebac...4cc

Anonym bruker skrev (På 10.10.2024 den 22.45):

Da var du forkjøla, du hadde ikke influensa. 

Anonymkode: e4b8f...d94

Jo, det var influensa. Jeg var hos legen og ble testet. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det var influensa. Jeg var hos legen og ble testet. 

Hvorfor var du hos legen og testet, kun for litt feber og lett hodepine?

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor var du hos legen og testet, kun for litt feber og lett hodepine?

Hi

Fordi jeg var der med barna mine som var langt dårligere. Legen testet oss alle. Var det noe mer da?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Fordi jeg var der med barna mine som var langt dårligere. Legen testet oss alle. Var det noe mer da?

Ingen grunn til å bli passiv-aggressiv, det var bare et spørsmål.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...