Gå til innhold

Oppgjør med eksen

Anbefalte innlegg

Vi har solgt huset og pengene skal fordeles. 

Jeg har fått en advokat på saken, sånn at jeg vet hva som blir rett.

Eksen nekter å godta det advokaten har kommet frem til. Han sier han skal ha 300 000 kr mer. 

Det frister ikke å "være snill*. Han har vært fysisk, psykisk og seksuelt voldelig. Han har vært ekstremt frekk mot meg de siste årene.

Bør jeg gi etter likevel?  Eller stå på med det advokaten mener?

Anonymkode: 357e4...e9d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450218-oppgj%C3%B8r-med-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi etter? Er du rusk jente!! Alt kommer an på hvor mye dere sitter igjen etter alt er oppgjort med megler, fratrekk for alle utgifter, hva dere har betalt inn av egenandel m.m

Mulig dere må inngå forlik etterhvert, men fysisk, psykisk og vold har ikke noe med oppgjøret å gjøre dessverre. 

KellyTaylor skrev (50 minutter siden):

Gi etter? Er du rusk jente!! Alt kommer an på hvor mye dere sitter igjen etter alt er oppgjort med megler, fratrekk for alle utgifter, hva dere har betalt inn av egenandel m.m

Mulig dere må inngå forlik etterhvert, men fysisk, psykisk og vold har ikke noe med oppgjøret å gjøre dessverre. 

Jeg føler jeg må gi etter pga det er jo synd I han... Han spiller på følelser. Det tenker jeg at ikke har noe med saken å gjøre, akkurat som vold ikke har noe med saken å gjøre ja. 

Advokaten er informert om alt og da mener jeg at det er rett det Advokaten har kommet frem til. Boligen er solgt og oppgjøret fra megler er klart.

Likevel har jeg allerede gått med på å "gi han mer". 

Nå må du gi deg!

Til en viss grad kan jeg forstå at man gir etter litt for å minske konfliktnivået når det er barn i bildet og man må samarbeide videre, men du kan ikke gi han egenkapitalen din 

"Verdier man bygger seg opp i løpet av et samliv skal deles likt, og det er ikke mer synd på deg enn på meg. Nå deler vi disse pengene rettferdig og kommer oss videre i livet."

Ferdig snakka.

Anonymkode: 49dd1...6b9

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nå må du gi deg!

Til en viss grad kan jeg forstå at man gir etter litt for å minske konfliktnivået når det er barn i bildet og man må samarbeide videre, men du kan ikke gi han egenkapitalen din 

"Verdier man bygger seg opp i løpet av et samliv skal deles likt, og det er ikke mer synd på deg enn på meg. Nå deler vi disse pengene rettferdig og kommer oss videre i livet."

Ferdig snakka.

Problemet er at han mener at dette blir kjempe urettferdig!  

Man tar med seg noe inn i ekteskapet og skal ha dette ut igjen. Problemet er at han ser ikke selv hvor lite han faktisk tok med seg inn. Han kan ikke dokumentere det. Jeg kan dokumentere alt. 

Han har ikke bodd i boligen på lenge pga vold. Og da mener han det er urettferdig at han skal være med å betale på lånet mens han har bodd borte fra huset. Grunnen til at han ikke ble kjøpt ut før er pga han har nektet å snakke om temaet. Jeg har virkelig prøvd. 

Nå måtte jeg gå til skrittet å selge boligen og gå til advokat, rett og slett for å tvinge frem en løsning. Men det ser ganske låst ut fremdeles 

Hi

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Problemet er at han mener at dette blir kjempe urettferdig!  

Man tar med seg noe inn i ekteskapet og skal ha dette ut igjen. Problemet er at han ser ikke selv hvor lite han faktisk tok med seg inn. Han kan ikke dokumentere det. Jeg kan dokumentere alt. 

Han har ikke bodd i boligen på lenge pga vold. Og da mener han det er urettferdig at han skal være med å betale på lånet mens han har bodd borte fra huset. Grunnen til at han ikke ble kjøpt ut før er pga han har nektet å snakke om temaet. Jeg har virkelig prøvd. 

Nå måtte jeg gå til skrittet å selge boligen og gå til advokat, rett og slett for å tvinge frem en løsning. Men det ser ganske låst ut fremdeles 

Hi

Ok, sånne mennesker vil aldri noen sinne se noe annet enn egne behov og krav, det får du aldri endret.

300.000 er ganske mye penger, så jeg hadde heller brukt noen av de på advokat og evt rettsak enn å gi de til han. Du får aldri endret hans syn på det uansett, så får du ikke ut pengene uten rettslig krav er det den veien du må gå.

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ok, sånne mennesker vil aldri noen sinne se noe annet enn egne behov og krav, det får du aldri endret.

300.000 er ganske mye penger, så jeg hadde heller brukt noen av de på advokat og evt rettsak enn å gi de til han. Du får aldri endret hans syn på det uansett, så får du ikke ut pengene uten rettslig krav er det den veien du må gå.

Jeg vet. Har VIRKELIG prøvd å komme til en løsning i LANG tid. Han ser ikke hvor voldelig han har vært og ser ikke sin rolle i dette. Ser ikke alt jeg gjør. Er jeg som har betalt alt og hatt barna alene. Han stiller aldri opp.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg vet. Har VIRKELIG prøvd å komme til en løsning i LANG tid. Han ser ikke hvor voldelig han har vært og ser ikke sin rolle i dette. Ser ikke alt jeg gjør. Er jeg som har betalt alt og hatt barna alene. Han stiller aldri opp.

Hvis du gir etter, så gir du ham på en måte rett, da? 

Skal han liksom få betalt for volden sin? Du er blitt helt hjernevasket av denne mannen, la advokaten ta seg av kommunikasjonen og behold pengene som er rettmessig dine. 

the amazing spidermamma skrev (6 minutter siden):

Tenk på pengene som barna sine, så er det kanskje lettere å beholde dem. Tenk på alt du kan gjøre livet bedre for dem med disse pengene, kontra hva han kommer til å bruke dem på. 

Han sier jeg må tenke på ungene, han bør derfor ha mer penger. Det forstår jeg ikke. Han vil jo ikke stille opp for barna. 

Men tusen takk for råd 

the amazing spidermamma skrev (9 minutter siden):

Hvis du gir etter, så gir du ham på en måte rett, da? 

Skal han liksom få betalt for volden sin? Du er blitt helt hjernevasket av denne mannen, la advokaten ta seg av kommunikasjonen og behold pengene som er rettmessig dine. 

Du har helt rett. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi har solgt huset og pengene skal fordeles. 

Jeg har fått en advokat på saken, sånn at jeg vet hva som blir rett.

Eksen nekter å godta det advokaten har kommet frem til. Han sier han skal ha 300 000 kr mer. 

Det frister ikke å "være snill*. Han har vært fysisk, psykisk og seksuelt voldelig. Han har vært ekstremt frekk mot meg de siste årene.

Bør jeg gi etter likevel?  Eller stå på med det advokaten mener?

Dere har solgt boligen uten å bli skiriftlig enige om fordelingen i den økonomiske oppgjøret? Det er jo en risikosport i seg selv .. Men regner med at advokaten har kontroll på regnestykket ?..

Eksen har forresten rett i at han skal få dekket sin andel for leieutgifter i separasjonsperioden. Men dette regnes ut sammen med hans plikt til 50% på utgifter på felles bolig i separasjonsperioden. I praksis skal han få dekket en viss andel av hans leieutgifter dog ikke hele summen  

Anonymkode: bfe12...664

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dere har solgt boligen uten å bli skiriftlig enige om fordelingen i den økonomiske oppgjøret? Det er jo en risikosport i seg selv .. Men regner med at advokaten har kontroll på regnestykket ?..

Eksen har forresten rett i at han skal få dekket sin andel for leieutgifter i separasjonsperioden. Men dette regnes ut sammen med hans plikt til 50% på utgifter på felles bolig i separasjonsperioden. I praksis skal han få dekket en viss andel av hans leieutgifter dog ikke hele summen  

Anonymkode: bfe12...664

Hvorfor en risikosport ? Han ble drit sur hvis vi skulle gå utifra en takst. Pga jeg kunne jo evt få mer hvis jeg solgte i etterkant. Da ville han lage en avtale om at han skulle ha en del av det som jeg fikk ekstra ved salg.

Ang leieinntekter så sier advokat at han har ikke rett på det, pga han har ikke krevd det, og det står heller ikke noe om det noen plass.

Hi 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...