Gå til innhold

Hvor lenge måtte dere vente på medisinutprøving? ADHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det ikke mulig å gå privat til psykriater? Da får du ledig time etter bare noen dager,å fikk resept på medisin etter første dagen.

Anonymkode: 1286c...8d4

Det kan man. Men da meldes du ut av bup-systemet og får dermed ikke videre oppfølging der. Du må dermed fortsette i det private eller meldes opp på nytt med alt det medfører.

Anonymkode: d2ce3...83c

Håper dere har bedre suksess enn jeg hadde. Jeg hatet effekten ADHD-nedsiner hadde på meg. Fikk skikkelig høy hvilepuls (120 når jeg prøvde å sove!) og mye angst.

Har det mye bedre uten medisiner. Må bruke apper som Structured for å minne meg på hva jeg skal gjøre, og går for tiden ukentlig til en psykolog som lærer meg gode ting jeg kan gjøre («verktøy» for å takle hverdagen), og det har hjulpet mye.

Er veldig skeptisk til legestanden og psykiatere som hiver tunge medsiner (og ADHD-medisiner er amfetamin-derivater!) på folk.

Å gi slike medisiner til barn som vokser og utvikler seg synes jeg bør sitte LANGT inne. Det er også vist at det fører til at de vokser mindre og ender opp kortere som voksne enn om de ikke hadde tatt medisiner (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9627528/ - bruk gjerne Google Translate til å oversette om du synes engelsken her er litt vanskelig) 

Anonymkode: 41eed...ba3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...