Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Før men går inn i spa-området må man jo dusje.
Dersom du skal i badehall, på spa eller lignende hvor det er flere som dusjer sammen og den ene av de andre har mange operasjonsarr, legger du merke til det?

Jeg har fryktelig mange (og de fleste ganske store) av dem, de fleste er gamle så de tenker jeg ikke over, men det siste fikk jeg bare for 5 uker siden og jeg føler meg ikke komfortabel med det arret enda. Skal på jobb seminar om cirka en måned og vurderer sterkt å la badetøyet ligge hjemme..

Anonymkode: 80838...e00

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450209-skal-p%C3%A5-spa-om-en-m%C3%A5ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så ukomfortabel i en sånn setting at jeg har enn nok med å få dusjet og kledd meg enn å glo på andre. HMen hdde jeg kikket opp,  så hadde jeg neppe lagt merke til om andre har arr eller ei, hadde jeg hadde lagt merke til det så hadde jeg uansett ikke brydd meg om det.

Anonymkode: 5a769...66e

Jeg legger jo merke til dem om de er synlige, men jeg tenker jo aldri noe negativt. 

Min søster var i en alvorlig bilulykke som tenåring og hun har arr etter hudtransplantasjon og operasjoner over stort sett hele kroppen. Det har aldri hindret henne i gå i bikini, og om noen stirrer så stirrer hun tilbake. Små barn kan spør hva som har skjedd, og da svarer hun hyggelig, men stort sett så lar ikke folk seg merke med det. De fleste er oppdratt til å ikke stirre uansett. 

Anonymkode: 1514d...71b

Jeg ser det jo, men har aldri tenkt noe spesielt om det, og ihvertfall ikke noe negativt 

Sist jeg var i svømmehallen var det en dame med utlagt tarm i dusjen, jeg tenkte at det var flott at pose på magen ikke hindrer folk i å gå i svømmehallen.

Det er virkelig plass til alle altså, tykk og tynn, med arr og strekkmerker, pose på magen og allverdens andre "skavanker". Virker kroppen bruker man den, og det er flott.

Selv er jeg både overvektig, har et digert arr vertikalt på magen og har både strekkmerker og åreknuter. Jeg gir faen, jeg virker og jeg vil svømme 😉

Anonymkode: 910b2...572

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom du skal i badehall, på spa eller lignende hvor det er flere som dusjer sammen og den ene av de andre har mange operasjonsarr, legger du merke til det?

Jeg har fryktelig mange (og de fleste ganske store) av dem, de fleste er gamle så de tenker jeg ikke over, men det siste fikk jeg bare for 5 uker siden og jeg føler meg ikke komfortabel med det arret enda. Skal på jobb seminar om cirka en måned og vurderer sterkt å la badetøyet ligge hjemme..

Vet du, jeg synes det er så flaut selv å være i garderober så jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har sett på eller lagt merke til noe på andres kropp. Jeg ser ned og styrer for meg selv. 

Av og til tenker jeg at jeg burde "passe på" neste gang jeg er i en garderobe og faktisk titte litt rundt, for da er jeg sikker på at veldig få ser ut som modeller og influensere og at jeg selv også kanskje kunne innse at jeg også er normal. Jeg har også endel arr, det har sikkert mange. 

Anonymkode: 18524...e1b

Nei, set hadde jeg ikke tenkt på overhodet. 

Men, jeg deltar aldri i badeaktiviteter med jobben. Der setter jeg grensen. Jeg er ikke interessert i å se kollegaene mine i bikini, og jeg er ikje interessert i p vise meg i bikini foran dem. Det synes jeg blir for intimt. 

Anonymkode: 3dc52...2ab

Annonse

Hadde nok lagt merke til det, men ikke tenkt noe mer over det. Man ser vel at det kommer fra operasjon også? Jeg har arr etter selvskading over halve kroppen så jeg skal vel ikke si så mye - ikke drar jeg i felles dusjen heller. 

Anonymkode: e1a09...18f

Det er jo ikke til å unngå at man ser ting hvis man dusjer sammen, men de stedene jeg har vært på spa har det vært sånn at man er skjermet og har litt privatliv når man dusjer. Hvis jeg ser noen med operasjonsarr så tenker jeg ikke noe annet om det enn at vedkommende har gjennomgått operasjon(er). Hvis jeg hadde sett deg og lagt merke til arrene hadde jeg tenkt at du har vært sterk som har gått gjennom mye og unnet deg en deilig dag på spa.

Anonymkode: 92930...b91

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

5 uker etter operasjon og du tenker at spa er en god ide? Jeg ville det gjort det tidligst etter 3 mnd av hensyn til infeksjon i arret..

Ingen glor på hverandre i spa, det er stort sett skjermet områder og det er voksne mennesker som er der. Når du ikke bryr deg om arrene, vil mest sannsynlig ikke andre gjør det heller 

Anonymkode: e8e91...87b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

5 uker etter operasjon og du tenker at spa er en god ide? Jeg ville det gjort det tidligst etter 3 mnd av hensyn til infeksjon i arret..

Ingen glor på hverandre i spa, det er stort sett skjermet områder og det er voksne mennesker som er der. Når du ikke bryr deg om arrene, vil mest sannsynlig ikke andre gjør det heller 

5 uker nå, og 5 uker til jeg skal på spa-hotell

HI

Du får jo ikke infeksjon i et arr! Det har grodd etter 5 uker. 

Anonymkode: da2da...839

Ja da lar du badetøyet ligge hjemme da. Det er virkelig INGEN som bryr seg om du viser arr eller ikke. 
Åpenbart tror du selv at dette er noe folk finner spennende. Er så lei folk med i-landsproblem. Ååååå..,, har så mange arr, kan ikke vise frem de. Hva vil folk tenke?
Det er så mye tragedier i verden, om du avstår fra å leve pga noen simple arr, det er ditt problem!!!

#blivoksen

Anonymkode: 53ff5...2dc

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ja da lar du badetøyet ligge hjemme da. Det er virkelig INGEN som bryr seg om du viser arr eller ikke. 
Åpenbart tror du selv at dette er noe folk finner spennende. Er så lei folk med i-landsproblem. Ååååå..,, har så mange arr, kan ikke vise frem de. Hva vil folk tenke?
Det er så mye tragedier i verden, om du avstår fra å leve pga noen simple arr, det er ditt problem!!!

#blivoksen

Alt her inne er i-landsproblemer, likevel er du her inne i stedet for å være ute og redde verden...

Anonymkode: 5a769...66e

Vi burde alle dusje mer sammen. Normalisere kropper og fasonger, og vu burde gjøre det med barna våre. Gå i dusjen med stolthet du, tenk hva kroppen din har fått til! Du er sterk! 
Jeg har mange arr, små og store, strekkmerker, og et relativt stort fødselsmerke. Men jeg har også lov å synes, og jeg tenker at jeg kanskje kan være en god rollemodell for noen ved å vise meg naken. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

#blivoksen

Jeg jobber innen miljø, etikk og samfunnsansvar opp mot FN sine bærekraftmål. Det vil si at jeg gjør langt med for å prøve å gjøre noe med mye av det som er galt ute i verden enn den gjennomsnittlige nordmann, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha min egen forlegenhet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...