Gå til innhold

Når slutter barna å vil ha vintersko?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har alltid hatt vintersko. Tok akkurat 19åringens vintersko nedifra loftet, eller det ene parret somhun har hatt ifra ungdomskolen engang. Hun bruker vintersko mest når det er veldig mye snø eller hun skal ut og leke i snøen (ja, begge ungene leker enda i snøen selv eldste som er 21 selv om hun ofte tar med tantebarnet sien hun syns hun er litt gammel til alt) 

Men de har gått i mye rart vi terstid, men alltid hatt og de har blitt godt brukt. Når det er mye snø eller snøen er slik at den ikke er ferdigkt og nedtrykt så brukes vintersko. Joggesko kunne de fint gå med vinterstid også, men da måtte den være skikkelig måkt slik at de ikke ble våte. Tok fire min å gå til skolen, så var begrenset hvor mye vintersko de trengte bort dit. Hadde vi bodd slik at de ikke kunne løpe hjem i ett friminutt og bytte hadde jeg vært litt strengere (de kom ofte løpende hjem for å hente sko til venner, så de skjønte selv hva de burde på seg. De hadde hentet nok sko og klær til venner som frøys at de klarte dette veldig bra. )

Anonymkode: 0f379...29b

Spørs hva du kaller vintersko…. Cherrox sluttet de med på barneskolen, men bruker noen lignende støvler som tåler kulde når det er surt og vått.. 

Bruker ikke vintersko med borrelås, men bruker vintersko med knytting og eventuell glidelås på siden.

Alt er jo avhengig av hvor du bor, været og om du ønsker å fryse

Anonymkode: 46ad5...f14

Annonse

Jentene mine på 15 og 17 har hatt vintersko hele tiden. De liker vintermote med tykke gensere, jakker, skjerf og riktige sko 

Men guttene har hatt mange år de har gått i vanlige sko, vans o.l, hele året. De har hatt vintersko da, som har blitt et par ganger i året på turer til slalåmbakken o.l.

Anonymkode: f91db...a20

Fra de var rundt tolv har de styrt det helt sjøl, og gått i joggesko året rundt i noen år til de tok til vettet. De har jo uansett hatt fjellstøvler og terrengsko til annet bruk, som det var mulig å holde varmen i om de skulle noe der de innså at joggesko var ubrukelig.

Endret av sug lut

Min på 16 har vært uten vintersko et par år, men nå ville hun ha terrengsko til vinteren. Sønnen på 14 fryser til døde uten ull og vintersko. Eldste bruker ikke vintersko, men hun har flyttet ut, så jeg blander meg ikke

Anonymkode: 6d69c...138

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jentene mine på 12 vil ikke ha vintersko, men de vil ha uggs. De er i hvert fall varme, så da har de fått det. 

Anonymkode: b8f6f...e3f

Er ikke det vintersko?

Anonymkode: e58ba...e54

De har brukt vintersko helt til de startet på videregående og slapp å gå til skolen, da tok sneakers over for en stund. Det har aldri vært en konflikt hos oss, men vi ble et sted med mye vær og vinteren kommer med både slaps og sprengkulde n

Anonymkode: 9c096...5d1

Annonse

Min datter på 14 ville også ha Uggs i fjor, det samme i år. De er jo svært upraktiske i slaps, og i alle fall når de skal på skoletur i skogen eller på fjellet med oss.

Så da har hun ett par «fornuftige» sko og ett par Uggs. Jeg insisterer på de fornuftige skoene, som hun til nøds kan gå med på.

Hadde hun ikke gått i UGGs i slapps, så hadde de jo holdt i flere sesonger, men de må nok byttes ut i år. De fornuftige vinterskoene holder i mange år fremover, for hun vokser ikke i føttene lenger.

Anonymkode: 30401...290

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nekter ikke enda, hun blir 12 år. Men støvler og rengtøy på skoleturer nekter hun, og jeg gir f. Tar bare de viktige kampene, hun har ikke dødd av regn enda. 

Anonymkode: db3a5...197

Man dør ikke av regn, men det er ganske irriterende å måtte avslutte turer tidlig fordi så mange kler seg dårlig og fryser og vil hjem. Så den kampen hadde jeg absolutt tatt. 

Min på 17 som går i 2 vg har ikke brukt siste 3-4 åra. Skal han no spes hvor han MÅ ha vintersko, eks på fjellet, låner han farens. Tenker dette går over av seg selv når frontallappen er mer på plass og fornuften mer tilstede. Gidder ikke ta kampen. 14-åringen min i 9 kl brukte vintersko i fjor og er ikke så opptatt av å være «kul» i mangel av et bedre ord. Han bruker nok joggesko hvis det ikke blir snø, men med masse snø tror jeg han er mer fornuftig enn broren

Anonymkode: f1f0a...bb5

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Man dør ikke av regn, men det er ganske irriterende å måtte avslutte turer tidlig fordi så mange kler seg dårlig og fryser og vil hjem. Så den kampen hadde jeg absolutt tatt. 

De avslutter ikke turer, ærlig talt. Lærerne er ikke tafatte.

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

De avslutter ikke turer, ærlig talt. Lærerne er ikke tafatte.

Okay. Så det at jeg har vært med på turer hvor man måtte snu pga at det var uforsvarlig å gå videre når noen var så kalde, det vet du at ikke stemmer? Jeg lyver altså?

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Okay. Så det at jeg har vært med på turer hvor man måtte snu pga at det var uforsvarlig å gå videre når noen var så kalde, det vet du at ikke stemmer? Jeg lyver altså?

Tragisk at  man snur pga noen ikke har vett til å kle seg., hadde de måtte fryse, så hadde de kanskje lært noe.

Anonymkode: 9fd72...7ed

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er jo vintersko

Anonymkode: 46ad5...f14

I Australia brukes de som tøfler. De er varme, men trekker inn vann. Passer godt når det er veldig kaldt og ikke vått. 

Anonymkode: b8f6f...e3f

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Tragisk at  man snur pga noen ikke har vett til å kle seg., hadde de måtte fryse, så hadde de kanskje lært noe.

Anonymkode: 9fd72...7ed

De frøs jo… 

Klarer du ikke å lese hva jeg skriver eller føler du bare for å gjøre deg dum?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...