Gå til innhold

Hvordan kan ski interesserte folk i Canada ikke kjenne til Therese Johaug??

Anbefalte innlegg

Therese Johaug er den mest kjente nordmannen i verden.

Kom i diskusjon med canadiske turister. Jeg nevnte Therese Johaug som Norges fremste idrettsutøver, og de nektet for å ha kjennskap til henne.

De mente at de var kjempe interessert i ski og vintersport.  Lurer på om de løy siden de hadde noen dårlig opplevelser med innstilling av tog til Bergen og måtte legge om planer.

Men jeg følte dem som høy på pæra. Jeg kjenner hvertfall ikke til deres ishockey stjerner.

Anonymkode: 85c12...f00

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kom i diskusjon med canadiske turister. Jeg nevnte Therese Johaug som Norges fremste idrettsutøver, og de nektet for å ha kjennskap til henne.

De mente at de var kjempe interessert i ski og vintersport.  Lurer på om de løy siden de hadde noen dårlig opplevelser med innstilling av tog til Bergen og måtte legge om planer.

Men jeg følte dem som høy på pæra. Jeg kjenner hvertfall ikke til deres ishockey stjerner.

Nei det er hun så absoultt ikke. Kanske blant de 100 mest kjente.
Du føler de er høy på pæra og du kjenner ikke til noen canadiske ishockey spillere som er x antall ganger mer kjent enn Johaug world wide!

Lukter troll av dette....

Anonymkode: 70ba2...629

Annonse

Troner ikke Marit Bjørgen godt over Johaug da? 

Men, er man interessert i den sporten, bør en ha fått med seg navnet. Mange som liker å skilte seg som interessert som egentlig ikke er så engasjert som de skal ha det til. Mulig de bare har bitt seg merke i at nordmenn er veldig glad i skisport, det er ikke som at norsk fotball skaper samme stemning 😅

Anonymkode: 96d14...341

Hvilken skigren er de interessert i da? Om det er langrenn så lyver de om de ikke vet hvem hun er, men om det er alpint så er det ikke så rart. Langrenn er ikke stort i Canada. Ishockey er jo enormt på verdensbasis så det finnes mange millioner flere mennesker som er oppdatert på det enn langrenn. 

Og så tror du at innstilt tog til Bergen gjør at de lyver til deg? Er ikke det überspesielt av deg?

Anonymkode: 587c6...1f3

De kan jo være interessert i skisport hjemme uten å så veldig peiling på hvem som vinner hva i Europa. Greit at de har sett litt på VM, men de trenger ikke ha hengt seg så veldig opp i hva skistjernene her heter, bare om de selv har vunnet eller ikke.

Tror ikke Johaug er den mest kjente nordmannen heller....

Anonymkode: ff14b...a1e

Anonym bruker skrev (På 7.10.2024 den 20.35):

De løy helt sikkert! Jeg pleier også å lyve hvis tog, buss eller fly er forsinket når jeg er i utlandet. da later jeg ofte som at jeg ikke vet om noen kjente personer fra deres land, så det er helt vanlig!

Men altså… ble du krenket av at de ikke visste hvem hun er? Og mener du seriøst at de er høy på pæra fordi de ikke kjenner til en person du mener er verdenskjent?

Det å være interessert i vintersport betyr ikke nødvendigvis at de følger med på alt som skjer på den andre siden av kloden

Anonymkode: 57e8c...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...