Gå til innhold

Ok å skrive slik 5 dager etter mannens død? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen døde og en kone og barn mistet sin kjære. Kona og mannen hadde humor ut i fra hva jeg leser i teksten, samtidig er det litt tidlig med mørk humor? Mannen døde brått og uventet i en ulykke.

De ønsket seg flere barn så enken skriver at hun søker etter mann, bemidlet er ett pluss men ikke ett must. Må like enker, og ps klokken tikker. Jeg lo da jeg leste det, men tenkte også at jeg var litt slem som lo. Det sto at mannen hadde humor og sannsynligvis lo i himmelen. Hun skriver også tuller men det er også endel sannhet i det hun skrev. Jeg kjenner ikke disse to men tenkte «oi, kan jeg le eller var det litt tidlig å dele slikt før kroppen er kald»🤔. Livet går videre som hun skriver, å det er jo fint. 

Anonymkode: 8fbf7...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor skrev hun dette? Jeg tenker det er sjokk som snakker, og at hun kommer til å angre på det.

Anonymkode: a35c1...4f1

Skrevet

Enig med den over. Jeg tror ikke at hun har tatt innover seg hva som har skjedd. Det kan ta litt tid.

Anonymkode: f5642...901

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor skrev hun dette? Jeg tenker det er sjokk som snakker, og at hun kommer til å angre på det.

Minst to steder i sosiale medier. Jeg kjenner de ikke, men ut i fra avisoverskrifter  i media (fra tidligere) er det en mulighet at dette er mer personlighet enn sorg som snakker. Unner både henne og barnet lykke og flere barn når klokka tikker men samtidig bittelitt tidlig å skrive det kanskje. 

hi

Skrevet

For et skikkelig uspiselig innlegg av enken. Man skriver faktisk ikke sånt selv om man er i sjokk.

Skrevet

Smakløst og man må tro at hun har mer enn en skrue løs. Sjokk og sorg kan ikke bortforklare dette. 

Anonymkode: 8d0ba...950

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Minst to steder i sosiale medier. Jeg kjenner de ikke, men ut i fra avisoverskrifter  i media (fra tidligere) er det en mulighet at dette er mer personlighet enn sorg som snakker. Unner både henne og barnet lykke og flere barn når klokka tikker men samtidig bittelitt tidlig å skrive det kanskje. 

hi

Hvis det er personlighet som snakker, uff, jeg gremmes, Man skriver virkelig ikke noe sånt, så respektløst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er personlighet som snakker, uff, jeg gremmes, Man skriver virkelig ikke noe sånt, så respektløst.

Og dette skal folk som er glad i han være vitne til, barna deres, familie og venner. Jeg har ikke ord.

Skrevet

Eidsvoll-området?

Anonymkode: 1d892...8bb

Skrevet

Jeg dømmer ikke. Folk vokser opp forskjellig, å det er lov å ytre ulike meninger om ting. Jeg er nok A4 å lever nok ett A4 liv. Ikke sikkert hans/hennes krets reagerer fordi jeg TROR ikke de er like a4 å kjedelige som meg, men mer kontroversielle på noen områder. Dette ut i fra media. Dette er delt offentlig og åpent slik at jeg som ikke er venn eller kjenner de kan se det. Så ikke noe hemmelig. Er jo glad man sørger på sin måte, unner ingen å drukne i sorg. Selv om innlegget var ment med humor og seriøst som hun hun sier.

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg dømmer ikke. Folk vokser opp forskjellig, å det er lov å ytre ulike meninger om ting. Jeg er nok A4 å lever nok ett A4 liv. Ikke sikkert hans/hennes krets reagerer fordi jeg TROR ikke de er like a4 å kjedelige som meg, men mer kontroversielle på noen områder. Dette ut i fra media. Dette er delt offentlig og åpent slik at jeg som ikke er venn eller kjenner de kan se det. Så ikke noe hemmelig. Er jo glad man sørger på sin måte, unner ingen å drukne i sorg. Selv om innlegget var ment med humor og seriøst som hun hun sier.

hi

Jeg dømmer absolutt. Om jeg forstår deg riktig så er dette mennesker som har en slags offentlig rolle som gjør at mange vet hvem de er? Da får jeg innrykk av at hun er av typen som næres av oppmerksomhet og som ønsker at folk snakker om henne. Hun setter sitt behov for å bli sett foran hensyn til andre pårørende. De har barn, de har sikkert familie og venner som sørger. Smakløst og fullstendig uten sosiale antenner. 

Skrevet

Trenger man å mene så mye rundt dette da?

Anonymkode: e1763...b6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Man trenger ikke, men man kan. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lite man egentlig trenger å mene noe om, men noen finner ulike temaer interessant å diskutere. Ikke at det ene er mer riktig enn det andre men diskusjoner er bra. 

hi

Skrevet

Hva folk skriver når de er i sjokk og sorg, det tenker jeg andre ikke bør dømme hardt over...

Det hun skriver kan dessuten være et uttrykk for en dobbel sorg, både over mannen og det barnet de tydeligvis hadde planlagt å få sammen etter dette.

Eller kanskje er det å skrive dette det som gjør at hun greier å holde seg oppe nok til å ta seg av barnet hun allerede har.

Kanskje er humor og det å forsøke å se for seg at livet går videre det som gjør at hun holder seg oppe til begravelsen er over.

Det kan være mange grunner til at hun skriver det. De fleste vil nok reagere på det, men de fleste har vel også opplevd såpass at de har vett nok til å ikke dømme henne for det mtp. det sjokket hun sikkert er i.

Anonymkode: 54394...e07

Skrevet

Hun er i sjokk!

Anonymkode: 0ab66...804

Skrevet

Jeg synes det vitner om mangel på empati hvis en inntar en moraliserende formening fra utsiden om hvordan den som faktisk bærer byrden burde håndtere det. Det er ingen som kjenner dette mer på kroppen og hverdagslivet enn henne, skal virkelig noen som lever et liv som går videre som før mene om det er riktig reaksjon eller ei? 

Anonymkode: 80b4f...b98

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg synes det vitner om mangel på empati hvis en inntar en moraliserende formening fra utsiden om hvordan den som faktisk bærer byrden burde håndtere det. Det er ingen som kjenner dette mer på kroppen og hverdagslivet enn henne, skal virkelig noen som lever et liv som går videre som før mene om det er riktig reaksjon eller ei? 

Anonymkode: 80b4f...b98

Det er ganske sikkert flere pårørende i denne saken og hun bør også ta hensyn. 

Skrevet

En normalt sørgende hadde nok ikke skrevet dette. Men vil tro hun er i sjokk, ikke er seg selv, bruker humor for å overleve traumet? Det er helt sikkert en grunn til det. 

Anonymkode: 274e2...04f

Skrevet

Normale mennesker skriver ikke sånt. Det der vil hefte ved for all framtid.

Anonymkode: 85307...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...