Gå til innhold

Regjeringen innfører frp politikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sosialistene innfører det som strider mot deres politikk for å vinne stemmer. Skattelette. Hvis du liker skattelette så stem frp til neste år så får alle skattelette!

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/3MmvX0/skattekutt-for-alle-som-tjener-under-1-million-her-er-lekkasjene-fra-aarets-statsbudsjett

Er det ikke rart at sosialistene plutselig har innført skattelette? Det verste er at nesten ingen gjennomskuer dem. Folk lar seg kjøpe og stemmer de samme og vi får det like elendig igjen etter neste valg. Det er riktig og viktig at folk får bestemme over sine penger selv. Men dette var jo veldig pussig. Hva tenker du om skatteletten de kommer med nå like før valget? Sammentreff?

Anonymkode: bb684...c55

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Sosialistene innfører det som strider mot deres politikk for å vinne stemmer. Skattelette. Hvis du liker skattelette så stem frp til neste år så får alle skattelette!

https://www.aftenposten.no/okonomi/i/3MmvX0/skattekutt-for-alle-som-tjener-under-1-million-her-er-lekkasjene-fra-aarets-statsbudsjett

Er det ikke rart at sosialistene plutselig har innført skattelette? Det verste er at nesten ingen gjennomskuer dem. Folk lar seg kjøpe og stemmer de samme og vi får det like elendig igjen etter neste valg. Det er riktig og viktig at folk får bestemme over sine penger selv. Men dette var jo veldig pussig. Hva tenker du om skatteletten de kommer med nå like før valget? Sammentreff?

Sosialistene har alltid jobbet for at de som har minst skal få mer. Her bommer du imponerende mye. 

Diskuterer du politikk med venner og kollegaer?

Anonymkode: 7e489...8ea

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Sosialistene har alltid jobbet for at de som har minst skal få mer. Her bommer du imponerende mye. 

Sosialistene har alltid vært for mer skatter og avgifter. Jeg diskuterer ikke politikk på arbeid. Gjør du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Å gi skattelette til de som har lave og alminnelige inntekter er svært god sosialdemokratisk politikk. Det kalles utjevning. 

Du bommer ikke bare på mål, HI, du er ikke engang på banen. 

Anonymkode: 3ff0e...6d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å gi skattelette til de som har lave og alminnelige inntekter er svært god sosialdemokratisk politikk. Det kalles utjevning. 

Du bommer ikke bare på mål, HI, du er ikke engang på banen. 

Utjevning og utjevning.....valgflesk kalles det der.

Regjeringen gir mellom 400 kroner og 200 kroner i året i lettelser i inntektsskatten til folk som har tjener mellom 250.000 og 1 million kroner, ifølge VGs opplysninger.

De største lettelsene kommer til folk som tjener mellom 100.000 kroner og 200.000 kroner: De får 2.200 kroner mer å rutte med i året. Mens de som tjener mellom 200.000 og 250.000 kroner får 1200 kroner.

De som tjener over 1 million kroner får en skatteøkning på mellom 400 til 600 kroner i året.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/qPkrMo/dette-betyr-statsbudsjettet-for-lommeboken-din?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Anonymkode: 1f114...5a7

Skrevet

Blir feil uansett for enkelte. 

Lavere skatt på lav inntekt er meget effektivt tiltak for å utjevne forskjeller. Det her er bra, helt riktig og hører hjemme i et sosialdemokratisk land som Norge. Ett fett om det er AP, rødt eller FRP som sikrer det. 

Anonymkode: 43e77...65c

Skrevet

Mellom 200 og 400 i året… wow!

Anonymkode: e0970...481

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei sosialistene bryr seg mest om at de som har en del skal miste det. Det er måten deres på å senke gapet mellom "fattige og rike"

Sosialistenes mottok virker å være "jeg føler meg bedre hvis andre får det verre"

Anonymkode: 4f019...d01

Skrevet

Tiltakene er bare tøys og helt uten praktisk betydning, for alle. Skattelette høres alltid fint ut. De totale skattene øker uansett hele tiden. Nå er tiden for å bruke fellesskapets midler til egen valgkamp. Det kommer nok mange tiltak for "folk flest" framover. 100 kroner mindre her og der. Når valget er over økes skattene med tusenvis av kroner igjen. 

Tenk om regjeringen heller hadde satt av milliarder til å bytte ut vann- og kloakkrør i hele landet, framfor å varsle økte kommunale avgifter pga dette. Det gir ingen mening at vi skal late som vi er fattige i dette landet, og bruker det som begrunnelse for å øke offentlige avgifter. Kast denne regjeringen snarest! 

Anonymkode: 1867e...b13

Skrevet

Dette innlegget er i hvert fall et godt eksempel på FrP-retorikk. Alt som kan ligne på noe en eller annen i FrP har sagt ved en eller annen anledning, leses som at andre partner tar etter dem. At det i tillegg er fullstendig skivebom er vel også nokså typisk FrP. 

Anonymkode: 95222...336

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei sosialistene bryr seg mest om at de som har en del skal miste det. Det er måten deres på å senke gapet mellom "fattige og rike"

Sosialistenes mottok virker å være "jeg føler meg bedre hvis andre får det verre"

Sosialismen er slik at pengene flyttes over til alt som ikke fungerer, for å være snill. Utjevning kalles det. På denne måten får alle gradvis mindre og mindre. Fordi det er det som fungerer som driver landet framover. Penger bør gå til alt som fungerer bra, de rikeste burde stimuleres til større suksess. Fordi, det drypper alltid på klokkeren når det regner på presten. Hvis de rikeste jages ut av landet, eller knebles med skatter, da blir ingen av oss velstående. Samhold er bra, men ikke i en jammerdal for jammerdøler. Vi må tåle at det sitter noen pamper her og der. Samfunnet trenger noen som har suksess, de er gode forbilder, de viser at det er mulig. I Norge er det bare lottomillionærer som er aksepterte rikinger. Det er en tragisk vits.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Nå er det vel i stor grad sosialistene å takke for velstanden landet har opparbeidet seg etter krigen. De har forvaltet oljepengene klokt, mens FrP den gang ville selge rettighetene for en stor engangssum. FrP og høyre har en ‘pisse i buksa for å holde seg varm’ strategi, men lite tanke for generasjonene som kommer etter. 

Skrevet

Det har da aldri vært frp/høyre-politikk å bedre situasjonen for de lavtlønnede. 
Frp og Høyre vil at de rikeste blant oss skal skatte mindre, slik at de har mer kapital til å utvikle sine bedrifter og gjøre investeringer. 

Men det er idiotisk å gi 2-400 kroner i årlig skattelette, det utgjør ingen merkbar forskjell for noen. 

Anonymkode: 76753...d0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Det har da aldri vært frp/høyre-politikk å bedre situasjonen for de lavtlønnede. 
Frp og Høyre vil at de rikeste blant oss skal skatte mindre, slik at de har mer kapital til å utvikle sine bedrifter og gjøre investeringer. 

Men det er idiotisk å gi 2-400 kroner i årlig skattelette, det utgjør ingen merkbar forskjell for noen. 

Anonymkode: 76753...d0c

Nei, men å få 1200,- mer i året, som mange med lav lønn, deltidsjobb eller lave ytelser får vil være merkbart. Om det så vidt går rundt i dag så kan 200,- i måneden bety en tur til i matbutikken eller kanskje en tur på kino. 

Anonymkode: 23bd8...57a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, men å få 1200,- mer i året, som mange med lav lønn, deltidsjobb eller lave ytelser får vil være merkbart. Om det så vidt går rundt i dag så kan 200,- i måneden bety en tur til i matbutikken eller kanskje en tur på kino. 

1200 i året, blir 100 kroner i måneden, ikke 200. De som har 250 000 i året får hele 33 kroner i måneden, det blir jo rene festen.

Anonymkode: 1f114...5a7

Skrevet

AP politikken bidrar iallefall til at jeg snart ikke gidder å jobbe så hardt og mye som jeg gjør. Jeg tjener bra fordi jeg gjør en helvetes innsats med minst 12 timer jobb hver dag, men når det man oppnår er at jeg skal betale mer skatt for at andre som ikke jobber eller har tatt valg som gjør at de er i lavinntekt jobber skal få lettelser. I fjor betalte jeg 898.546 kr i skatt og med arb.avgift og selskapsskatt bidro selskapet mitt med over 7 millioner til statskassa og da har jeg bidratt med mer enn nok, og slik begynner mange av de som tjener godt og driver en bedrift å tenke. Møkk lei hele sosialismen når det blir bare fler og fler som går på ytelser istedefor å jobbe og tjene penger.

Anonymkode: ef9f7...571

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

AP politikken bidrar iallefall til at jeg snart ikke gidder å jobbe så hardt og mye som jeg gjør. Jeg tjener bra fordi jeg gjør en helvetes innsats med minst 12 timer jobb hver dag, men når det man oppnår er at jeg skal betale mer skatt for at andre som ikke jobber eller har tatt valg som gjør at de er i lavinntekt jobber skal få lettelser. I fjor betalte jeg 898.546 kr i skatt og med arb.avgift og selskapsskatt bidro selskapet mitt med over 7 millioner til statskassa og da har jeg bidratt med mer enn nok, og slik begynner mange av de som tjener godt og driver en bedrift å tenke. Møkk lei hele sosialismen når det blir bare fler og fler som går på ytelser istedefor å jobbe og tjene penger.

Anonymkode: ef9f7...571

Nettopp! Sosialisme er bare skatter og avgifter. Vi hadde bedre råd under Siv og Erna! Nå har det blitt vanlige folks tur... Sosialistene vil ikke stille krav så da slipper folk som har vondt i viljen å arbeide. Vi trenger frp i regjering igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nettopp! Sosialisme er bare skatter og avgifter. Vi hadde bedre råd under Siv og Erna! Nå har det blitt vanlige folks tur... Sosialistene vil ikke stille krav så da slipper folk som har vondt i viljen å arbeide. Vi trenger frp i regjering igjen.

Tror du Jonas og AP har påvirket den økonomiske situasjonen i andre land også? Det at vanlige folk hadde bedre råd for fem år siden gjelder jo i de fleste vestlige land. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror du Jonas og AP har påvirket den økonomiske situasjonen i andre land også? Det at vanlige folk hadde bedre råd for fem år siden gjelder jo i de fleste vestlige land. 

Forskjellen er jo at vi, altså Norge, og nordmenn, er ikke fattige. Vi tvinges til fattigdom av en udugelig regjering som later som at vi er like fattige som Europa og resten av verden. Vi har mer enn nok strøm, olje og penger. Likevel blir strømmen dyrere, og kommunene har elendig økonomi til å dekke tjenester de er pålagt å yte til befolkningen. Olje er en egen historie, vi har i årevis hatt verdens dyreste bensin/diesel, tross at vi produserer tonnevis av olje.
Det er INGEN grunn til at nordmenn skal dø i helsekø, at eldre må holdes innendørs pga trange budsjetter, at barnehager ikke har vikarer, at veiene faller fra hverandre, at busskort skal være svindyrt, at maten skal koste mye mer i Norge enn i andre land. Veldig mye av årsaken, også det offentlige sløseriet, er at rikspolitikerne, altså de som sitter på Stortinget, sitter på 84% av all skatteinntekt. Kun 12% tilfaller kommunene. Det er fullstendig GALT at det er slik. Befolkningen bor ute i kommunene, ikke rundt i Oslo, rundt Stortinget. Skatteinntekter må i mye større grad gå direkte til kommuner. Norge har fattige kommuner over hele landet pga rikspolitikere som bader i andres penger, og drysser de ut over den store verden, ikke oss. Våre penger sløses over hele jordkloden, fra Sør-Amerika, innom Afrika, helt til Afghanistan. Mens kommuner i Norge sliter med å yte de tjenestene vi har betalt skatt for å få tilbake. Det er absurd. Dette er politikernes feil, ingen andres.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/wgK7JP/ks-etterlyser-kraftig-loeft-vedum-vil-se-paa-opplegget-for-2024

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er jo at vi, altså Norge, og nordmenn, er ikke fattige. Vi tvinges til fattigdom av en udugelig regjering som later som at vi er like fattige som Europa og resten av verden. Vi har mer enn nok strøm, olje og penger. Likevel blir strømmen dyrere, og kommunene har elendig økonomi til å dekke tjenester de er pålagt å yte til befolkningen. Olje er en egen historie, vi har i årevis hatt verdens dyreste bensin/diesel, tross at vi produserer tonnevis av olje.
Det er INGEN grunn til at nordmenn skal dø i helsekø, at eldre må holdes innendørs pga trange budsjetter, at barnehager ikke har vikarer, at veiene faller fra hverandre, at busskort skal være svindyrt, at maten skal koste mye mer i Norge enn i andre land. Veldig mye av årsaken, også det offentlige sløseriet, er at rikspolitikerne, altså de som sitter på Stortinget, sitter på 84% av all skatteinntekt. Kun 12% tilfaller kommunene. Det er fullstendig GALT at det er slik. Befolkningen bor ute i kommunene, ikke rundt i Oslo, rundt Stortinget. Skatteinntekter må i mye større grad gå direkte til kommuner. Norge har fattige kommuner over hele landet pga rikspolitikere som bader i andres penger, og drysser de ut over den store verden, ikke oss. Våre penger sløses over hele jordkloden, fra Sør-Amerika, innom Afrika, helt til Afghanistan. Mens kommuner i Norge sliter med å yte de tjenestene vi har betalt skatt for å få tilbake. Det er absurd. Dette er politikernes feil, ingen andres.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/wgK7JP/ks-etterlyser-kraftig-loeft-vedum-vil-se-paa-opplegget-for-2024

Huff, ja. 

Merkelig de ikke har spurt deg! Du har jo svaret på alt, du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Huff, ja. 

Merkelig de ikke har spurt deg! Du har jo svaret på alt, du. 

Er det ditt eneste motargument? At det er meg det er noe feil med? Fant du ingen ting i det jeg skrev som ikke er riktig, og måtte derfor angripe meg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er det ditt eneste motargument? At det er meg det er noe feil med? Fant du ingen ting i det jeg skrev som ikke er riktig, og måtte derfor angripe meg? 

Jo, jeg har i aller høyeste grad motargumenter, men jeg orker ikke å forsøke engang. Jeg ser av det du skriver at du har et så totalt annet syn på verden enn hva jeg har, så jeg ser ikke vitsen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke 2-400 kr i mnd, men i året. Så 16-33 kr i mnd. 

Anonymkode: 909b1...fbc

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jo, jeg har i aller høyeste grad motargumenter, men jeg orker ikke å forsøke engang. Jeg ser av det du skriver at du har et så totalt annet syn på verden enn hva jeg har, så jeg ser ikke vitsen. 

Men beskylde meg for å være en bedreviter som har svar på alt, det ser du vitsen med.

Hva med å forklare alle andre hvor jeg tar feil? Hvorfor ikke hente fra den uendelige mengden med motargumenter du antyder å være i besittelse av, for å belyse andre her inne? Det kan være veldig avklarende for mange å få innsikt i hvordan en sosialdemokrat skaffer penger til fellesskapet. På meg virker det som at eneste veien så langt er å beskatte aller mest de som skaper verdier i samfunnet, for å gi pengene til de som skaper minst verdier i samfunnet. Hvordan kan det være bærekraftig? For meg er det fornuftig å heie fram de som skaper mest verdier til samfunnet, ikke de som skaper minst. Noen må dra lasset, det må være et lokomotiv der framme. I et velfungerende samfunn er de rikeste et glimrende lokomotiv for å skape aktivitet, arbeidsplasser, og velstand i befolkningen. Det er begrenset hvor lenge farten varer om lokomotivet stanser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.10.2024 den 18.22):

Vi trenger Frp-politikk, landet gjør det. Vi kan ikke ha det slik at kommunene må tigge fra Oslo fordi over 80% av skatteinntektene forvaltes derfra. Rikspolitikerne sitter som paver i Stortinget og fordeler penger som hører andre steder til. 

https://www.finansavisen.no/politikk/2024/10/09/8189695/store-svarer-pa-kommuneoppror-lover-a-holde-tett-kontakt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...