Gå til innhold

Føler meg utrygg på grunn av pappas tvilsomme venner

Anbefalte innlegg

Pappas tvilsomme venner kommer på besøk.  Jeg måtte på do midt på natten og oppdaget den ene hadde sovnet på sofa.

De har aldri sagt meg noe, men jeg føler meg utrygg.  De er her ofte og spiller.  De virker å ha egne problemer eller utfordringer.

Pappa er ufør, og kan ikke gå mye ute og har blitt asosial.  Er redd for han vil bli for ensom hvis jeg setter stopp for dette.

Mamma bor lengre unna den skolen jeg ønsker å fortsette på.  

Anonymkode: 96027...14f

Fortsetter under...

Kjære deg, hvor gammel er du? Uansett om du er 15 eller 19, snakk med en voksen du er trygg på om dette, mor, en lærer, en annen. Det er ikke greit at du kjenner det slik i eget hjem. Vær så snill gjør det!

Anonymkode: 3029e...653

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pappas tvilsomme venner kommer på besøk.  Jeg måtte på do midt på natten og oppdaget den ene hadde sovnet på sofa.

De har aldri sagt meg noe, men jeg føler meg utrygg.  De er her ofte og spiller.  De virker å ha egne problemer eller utfordringer.

Pappa er ufør, og kan ikke gå mye ute og har blitt asosial.  Er redd for han vil bli for ensom hvis jeg setter stopp for dette.

Kan du snakke med ham om det?

Anonymkode: 8dbf2...060

Hei.

Det er ingen god følelse å føle seg utrygg i sitt eget hjem. Min anbefaling er å snakke med pappa om det. Si hva du føler, at du føler deg utrygg og at det er ukomfortabel. Det betyr ikke at pappa ikke får være sosial, men kanskje finner dere en løsning at disse mennene ikke overnatter. Uansett fint å snakke om det og jeg tror du vil føle deg bedre etterpå . 

Anonymkode: f3fa8...700

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes du skal snakke med pappaen din om dette jeg.

Vet ikke hva du legger i ordet tvilsom, for det er der hele problemet ligger. Ruser de seg og er tvilsomme, som i kjeltringer, skjønner jeg godt usikkerheten din. Men er de tvilsomme som i litt annerledes, ikke helt A4, kan det godt hende du er usikker helt uten grunn.

Du trenger ikke gå til angrep på pappaen din eller forlange at de ikke kommer, men bare spørre.... Du pappa, disse vennene dine, jeg føler meg litt usikker på dem. Er det mennesker du kan gå god for, er de snille osv

Om dette blir et stort problem kan dere jo lage en løsning hvor han har sosiale kvelder med dem de helgene du er hos mammaen din

Anonymkode: 53834...172

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...