Gå til innhold

Samarbeid barn

Anbefalte innlegg

Hvordan får man til samarbeid om barn når mannen nekter å kommunisere eller samarbeide eller ta til seg ting? Vi skal på mekling, men om ikke han vil så får vel ikke de tvunget ham? 

Hva hvis man er bekymret for om han greier å ta vare på barna alene, hvordan og til hvem sier man fra om den bekymringen? Hører han om at jeg har gjort det vil han jo bli enda vanskeligere å samarbeide med. 

Anonymkode: ff253...391

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450165-samarbeid-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store spørsmål i et nettforum, sikker derfor du ikke har fått noen svar. En av de store ulempene ved å skille seg fra en fyr som ikke fungerer godt nok i hverdagen, er at man overlater barna til den samme fyren uten at man selv er der og kompenserer. Man kan ikke tvinge noen til å samarbeide eller kommunisere, og det skal mye til for at ikke begge foreldre får samvær med barna sine. Det er jo også skriftliggjort i barneloven at barn har rett til samvær med begge sine foreldre. 

Iiiiik skrev (4 timer siden):

Store spørsmål i et nettforum, sikker derfor du ikke har fått noen svar. En av de store ulempene ved å skille seg fra en fyr som ikke fungerer godt nok i hverdagen, er at man overlater barna til den samme fyren uten at man selv er der og kompenserer. Man kan ikke tvinge noen til å samarbeide eller kommunisere, og det skal mye til for at ikke begge foreldre får samvær med barna sine. Det er jo også skriftliggjort i barneloven at barn har rett til samvær med begge sine foreldre. 

Ja, er derfor jeg har ventet altfor mange år med å gå også. I det minste er yngste 10 nå, så de greier seg litt selv. Men de tør ikke sifra til meg om faren oppfører seg dumt, for dumme meg tok det opp med ham engang de hadde sagt fra, og da ble han jo sint på dem for å ha sagt noe til meg. Så nå tør de ikke, i tilfelle jeg sier det til ham🥺

Anonymkode: ff253...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...