Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar. Om du avlyser når du har sagt ja hva er grunnen da? Fordi set dukker opp noe kjekkere eller noe viktig? 

Anonymkode: 03188...b54

Du må være en utfordring å ha som venn. Man må virkelig trå varsomt for ikke å sende deg i kjelleren. Når noen i utgangspunktet har sagt ja til å møtes så har de jo ønske om å møte deg. Men så skjer det noen ganger ting som gjør at planer må endres og man regner med at voksne folk takler å utsette en venninnekveld.  Å takke ja til bursdagsfeiring er i mine øyne mer bindende enn å avtale en venninnekveld.

De fleste som tenker på å invitere noen venner til en liten feiring sitter nok ikke og vurderer om folk vil si ja, om de egentlig mener at de vil komme og om de kanskje muligens kan komme til å avlyse og på hvilket grunnlag det kanskje muligens avlyser. 

Du må gi vennene dine litt slack og ikke legge så mye i en enkel feiring. Inviter dem du ønsker og kos deg med dem som kan komme. De kommer ikke fordi de ikke har noe bedre å gjøre, men fordi de kjenner deg, liker deg og vil møte når du inviterer. 

Anonymkode: ff38a...75d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, må få bedt dem og se om noen kan/vil. 

Ser for meg at du sender invitasjon to dager før, folk kan ikke, du blir sur. 

Hvis du virkelig vil at folk skal komme, sender du ivite minst 3 uker før. Vi har planer for minst 3 helger fremover. 

Anonymkode: f669d...b14

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Takk for svar. Om du avlyser når du har sagt ja hva er grunnen da? Fordi set dukker opp noe kjekkere eller noe viktig? 

Ikke meg du spør, men kan svare for egen del.

Det siste jeg avlyste var en klubbkveld. Hadde vært syk, men karret meg på jobb torsdagen. Da var jeg så sliten at jeg måtte melde avbud for å hente meg inn før jobb neste dag.

Tidligere har jeg avlyst pga manglende barnevakt, overraskende besøk fra familie som bor på andre kanten av landet, jobbreise som plutselig dukket opp, sykdom osv. Aldri fordi jeg ikke ville, men fordi livet skjer.

Anonymkode: 89da3...668

Annonse

Suppehue skrev (13 timer siden):

Jeg har planer alle helger fra nå til nyttår..kanskje ikke begge dager men ofte minst en av dem. Så sjansen er at jeg hadde takka nei. Du må slutte å ta alt så personlig. 

Travelt der da. Så det hadde ikke vært mulig for deg. Må vel ha en dag med avslapping før nye uke og. Prøver på det, men klarer ikke det. Tenker at de gjerne ikke har lyst. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ikke meg du spør, men kan svare for egen del.

Det siste jeg avlyste var en klubbkveld. Hadde vært syk, men karret meg på jobb torsdagen. Da var jeg så sliten at jeg måtte melde avbud for å hente meg inn før jobb neste dag.

Tidligere har jeg avlyst pga manglende barnevakt, overraskende besøk fra familie som bor på andre kanten av landet, jobbreise som plutselig dukket opp, sykdom osv. Aldri fordi jeg ikke ville, men fordi livet skjer.

Anonymkode: 89da3...668

Takk for at du delte: greit å få hører årsaker og forklaringer på hvorfor avlyse. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ser for meg at du sender invitasjon to dager før, folk kan ikke, du blir sur. 

Hvis du virkelig vil at folk skal komme, sender du ivite minst 3 uker før. Vi har planer for minst 3 helger fremover. 

Anonymkode: f669d...b14

Prøver å be litt før, men ikke så veldig mye før. Men folk er jo mer opptatt enn meg så legge jo planer og sitter jo ikke hjemme som meg. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Prøver å be litt før, men ikke så veldig mye før. Men folk er jo mer opptatt enn meg så legge jo planer og sitter jo ikke hjemme som meg. 

Hva med å be litt før da? Nå ser du jo her hva som kanskje er vanlig for mange, så da kan du jo prøve å bruke det litt som rettesnor?

Anonymkode: 9192c...557

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hva med å be litt før da? Nå ser du jo her hva som kanskje er vanlig for mange, så da kan du jo prøve å bruke det litt som rettesnor?

Ja, må forsøke på det. Så må be nå om jeg skal få det til med litt tid. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Blir i november en gang. Litt usikker på når enda. 

Da sender du ut invitasjoner nå. Som du sier har du jo ikke så mye planer selv, så da er det bare å velge en dag :) 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det med voksne mennesker som på død og liv må feire bursdagene sine??

Rund dag; ok, men må man lage så mye styr for en 37 årsdag f.eks.??

Anonymkode: 5656a...c08

Er det noen som må det da? De som liker det feirer og de som ikke liker det lar det være. Eller vil du helst at alle skal mene det samme som deg - alltid?

Anonymkode: ff38a...75d

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Spiller det noen rolle for deg om andre gjør det da, hvor mye kan det egentlig plage deg?

Anonymkode: d0f35...01c

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg feirer alltid. Vennene mine setter pris på det og det gjør jeg og :) bare hyggelig det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...