Gå til innhold

Bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer hvis jeg kan, men jeg er alenemor i 100% jobb, så helgene er som oftest ganske så fulle. 

Anonymkode: 8ad71...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Tror gjerne den skal få gå forbi i stillhet er ikke viktig. 

Anonymkode: 03188...b54

Det var jo sjokkerende....not. Så nå skal du vel gnåle om dette i månedsvis da, gud hjelpe oss alle.

Anonymkode: d0f35...01c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I alle dager! Hvis jeg velger å feire bursdagen min og inviterer venner er det fordi jeg ønsker å bruke tid med dem og gjerne vil ha dem der. Ikke fordi jeg tror at jeg er viktig, eller at de sitter og venter på å bli invitert. Tror ikke det er ofte folk går og venter på invitasjon og blir skuffet hvis den ikke kommer, altså.  

Anonymkode: a41de...2f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er nok best. Du legger allerede nå opp til at vennene dine ikke innfrir forventningene dine. Da blir du sittende alene på bursdagen, så kan du klage og syte både før, under og etter. Akkurat slik du vil ha det. 

Anonymkode: ff38a...75d

Skrevet

Ser dere og mener det er best: 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ser dere og mener det er best: 

Så nå skylder du på folk her inne for at det ikke blir noen fest, jøssenavn altså.

Skrevet

Kanskje noen takker nei for å teste  om du virkelig bryr deg om dem og spør dem om hvorfor, og om de ikke har det bra og er ensomme. 
Og hvis de takker ja, er det kanskje av plikt. Ikke fordi de vil ha en hyggelig fest og glede deg. Har du tent på det? 🤔

(Håper du skjønner at jeg setter det på spissen fordi det er akkurat sånn du selv driver på) 

Anonymkode: 03178...384

Skrevet

Vi visste vel alle hvordan denne tråden kom til å ende. 

Skrevet

Ingen hadde brydd seg om jeg feiret eller om jeg lot vær. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Melker du denne enda?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Å, som du prøver å hale ut tråden😂

Vet du, det er ingen som bryr seg om vi feirer bursdagen vår eller ikke. Det gjelder alle voksne. Om jeg inviterer vennene mine for å feire bursdagen så syns de det er hyggelig og kommer hvis de kan, men hvis jeg ikke feirer er det ingen som blir skuffet og lei seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Du har et helt forvrengt bilde av hvilken rolle man har i andres liv. Ingen sitter og venter på at andre skal invitere til bursdag. Blir det invitert, så vel, det er hyggelig. Men ingen tenker på det om det ikke blir invitert. Dette gjelder for alle mennesker, det er ikke noe unikt ved deg. 

Anonymkode: c9167...3db

Skrevet

Jeg kan ikke huske sist jeg ble bedt i en bursdagsfeiring, så nei, jeg tror folk flest bryr seg katta om hvem som feirer eller ikke feirer. Det er ingen som sitter og venter spent på invitasjon. 

Anonymkode: 8ad71...213

Skrevet

Selv om det ikke er vanlig å tenke på eller bry seg særlig om andres bursdager, er det likevel veldig hyggelig å bli bedt i besøk!

Anonymkode: c1116...c4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du har et helt forvrengt bilde av hvilken rolle man har i andres liv. Ingen sitter og venter på at andre skal invitere til bursdag. Blir det invitert, så vel, det er hyggelig. Men ingen tenker på det om det ikke blir invitert. Dette gjelder for alle mennesker, det er ikke noe unikt ved deg. 

Anonymkode: c9167...3db

Jeg tror jeg har helt rett. Jeg vet at ingen bryr seg om det ikke blir og at det ikke spiller noen roll om det er sånn eller sånn og heller plagsomt om de fikk en invitasjon, men sier nei fordi det ikke passer. Alle har nok med seg.,

Skrevet

Jeg tror jeg har helt rett. Jeg vet at ingen bryr seg om det ikke blir og at det ikke spiller noen roll om det er sånn eller sånn og heller plagsomt om de fikk en invitasjon, men sier nei fordi det ikke passer. Alle har nok med seg.,

Ingen bryr seg at det ikke blir feiring, det er helt sant. Men det er likt for alle voksne, de fleste ordner bare en liten feiring med barn og nærmeste familie. 

Skrevet

Ingen bryr seg at det ikke blir feiring, det er helt sant. Men det er likt for alle voksne, de fleste ordner bare en liten feiring med barn og nærmeste familie. 

Ja, det er sant. Og som ellers med de som har få så sitter man alene den dagen. Alltid blir man taper og nedprioritert. Dette er det ingen med mye familie og venner skjønner eller bryr seg om fordi det ikke er dem. Og heller ikke den som har få som blir priorierte. Det samme hver gang. Men de med få skal alltid tilpasse den andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er sant. Og som ellers med de som har få så sitter man alene den dagen. Alltid blir man taper og nedprioritert. Dette er det ingen med mye familie og venner skjønner eller bryr seg om fordi det ikke er dem. Og heller ikke den som har få som blir priorierte. Det samme hver gang. Men de med få skal alltid tilpasse den andre. 

Svaret blir da. Finn deg noen andre som er ensom og vær med dem da. Du kan ikke forvente å bli valgt her. De har jo mann, barn osv. 

Jeg kan vel alle svarene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Svaret blir da. Finn deg noen andre som er ensom og vær med dem da. Du kan ikke forvente å bli valgt her. De har jo mann, barn osv. 

Det er ingen andre sin feil at mitt liv er så tragisk og patetisk og ikke har noen å dele det med det er jeg er min egen lykkesmed. Alle har samme muligheter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Nei. Det er ikke det som er svaret. Svaret er å invitere i god tid og velge en dag som er mulig for de fleste. Man velger f.eks. ikke en lørdag som er midt i en fotballcup der de som har barn på fotball reiser vekk fredagen og ikke er hjemme igjen før søndagen. Dette fordre at du kjenner vennene dine og vet hva som opptar dem. Er det noen som er viktigere enn andre så kan man ringe dem på forhånd og høre om det er en dag som passer bedre enn andre. Når man har få er det viktig at man er på ballen og delaktig i venners liv slik at man kan spille hverandre gode og velge en dag som passer. 

Så er det også slik at den med mest mulighet må tilpasse seg andre med mindre mulighet. Om mine venner hadde blitt sur fordi jeg meldte avbud fordi jeg satt på sykehuset hele natten med en alvorlig syk slektning, hadde jeg lurt på om det var rablet for dem. Jeg hadde en slektning som ble akuttinnlag på sykehus og måtte avlyse en overraskelsesfest fordi jeg ikke kunne arrangere. Slikt skjer og ingen ble sure. Men alt dette fordrer at du ser vennene dine og prøver å finne løsninger. Da må du legge til side alle fellene dine og ønskene om at de skal dra fra viktige ting for å vise hvor glade de er i deg. Det er ikke slik man måler vennskap. Det er slik man mister vennskap. 

Med andre ord. Engasjer deg i vennene dine. Velg en dag for festen som ser ut til å være mulig for flere og send invitasjon ut i god tid. 

Anonymkode: fdd80...53d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Herlighet, du har ikke engang invitert noen, men du sitter het å surver over at ingen kommer til å ville komme. så da har du bestemt deg for at sånn er det og det blir sånn pga dine egne valg.

Skrevet

Det er ingen andre sin feil at mitt liv er så tragisk og patetisk og ikke har noen å dele det med det er jeg er min egen lykkesmed. Alle har samme muligheter. 

Hvorfor fgør du ikke noe med det, du har det ikke bra psykisk i det hele tatt. Men det er ikke dine venner, din familie eller folk her inne sitt ansvar å fikse.Slutt å skyld på alle andre, du må ta ansvar for deg selv og skaffe deg selv hjelp.

Ønsker du å leve resten av livet i en negativ spiral, ønsker du at resten av livet ditt skal være sånn som det er nå?

Skrevet

Du har en sønn og foreldre i nærheten. Det er det jeg har og pleier å invitere når jeg fyller år. Jeg har ikke vært i venninnebursdag på mange år. 

Ser du galskapen i at du sitter her og sutrer over manglende feiring når du ikke har invitert noen? Venter du på at de skal stelle istand en stor feiring for deg? Litt sånn som man kun ser i amerikanske filmer. 

Du har urealistiske forventninger til livet, venner og familie. Du legger opp til å få noe å klage over. 

Skrevet

Jeg ser at det er dumt av meg og klage på dette når jeg ikke har spurt noen, men jeg ble så berørt av når jeg ble dårlig og følte meg så oversett når jeg hadde trengt bare en lite engasjement som tok gnisten og tankene på hvor lite jeg betyr. Da gikk jeg i hullet på alt og ville ingenting. 

Skrevet

Hvorfor fgør du ikke noe med det, du har det ikke bra psykisk i det hele tatt. Men det er ikke dine venner, din familie eller folk her inne sitt ansvar å fikse.Slutt å skyld på alle andre, du må ta ansvar for deg selv og skaffe deg selv hjelp.

Ønsker du å leve resten av livet i en negativ spiral, ønsker du at resten av livet ditt skal være sånn som det er nå?

Nei, det vil jeg egentlig ikke. Men jeg ser ikke noe alternativ her. Dette koster penger. Jeg skylder ikke på andre. Men reagerer på hva andre gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...