Gå til innhold

Usunt å aldri være sosial?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg et vel ikke vanlig sosial selv om jeg kjører barna på trening. Hvor ofte er det sommeravslutning på skolen liksom? Vi besøker min mor eller søster en gang i løpet av barnas uke, dvs 2 ganger i mnd. At jeg skrev det siste var for å få frem at barna ikke sitter inne og råtner pga min livsstil, men dere tolker det som jeg er supersosial den uka barna er hjemme. 

Jeg jobber ikke.

Jeg tolker det som om det er helt normalt å være inne i 7 dager i strekk uten å ha et ønske om å se andre mennesker, siden alle mener innlegget er helt på trynet. Da er det jo ikke noe galt i det.

Anonymkode: dd8ea...346

Nei, det er ikke normalt å være inne i 7 dager i strekk. Da tar du ikke vare på din egen fysiske eller psykiske helse. Og det tror jeg du også vet, siden du har opprettet denne tråden.

Du sier at du ikke har noen sosial angst, men det å ikke gå ut annenhver uke, det høres ut som en depresjon. Enten det eller, som en annen skriver, at du kanskje er høytfungerende autist - men selv da har du plikt til å ta ansvar for egen helse.

For som mor har du et ekstra ansvar for å ta vare på ditt liv og din helse også når barna ikke er hos deg. Og da må du ta ansvar for egen helse, komme deg ut og være aktiv, spise sunt, ha et nettverk slik at du når barna flytter ut ikke blir helt alene. For ungene dine skal ikke måtte føle at de må være ditt "sosiale liv".

Anonymkode: fca09...72e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke normalt å være inne i 7 dager i strekk. Da tar du ikke vare på din egen fysiske eller psykiske helse. Og det tror jeg du også vet, siden du har opprettet denne tråden.

Du sier at du ikke har noen sosial angst, men det å ikke gå ut annenhver uke, det høres ut som en depresjon. Enten det eller, som en annen skriver, at du kanskje er høytfungerende autist - men selv da har du plikt til å ta ansvar for egen helse.

For som mor har du et ekstra ansvar for å ta vare på ditt liv og din helse også når barna ikke er hos deg. Og da må du ta ansvar for egen helse, komme deg ut og være aktiv, spise sunt, ha et nettverk slik at du når barna flytter ut ikke blir helt alene. For ungene dine skal ikke måtte føle at de må være ditt "sosiale liv".

Hvis hi er introvert, har hjemmekontor og 50% omsorg, så kan det gå helt fint å være 7 dager. Slik er min hverdag, å det er sånn jeg trives. Jeg går ut med bosset, henter posten og butikken hvis det trengs. 

Anonymkode: 6fa1c...11e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må nesten dokumentere at man ikke tar vare på helsa di om man er inne syv dager i strekk. Hi skriver at hun trener, synden fysiske delen er ivaretatt. Så dokumenter at det er psykisk usunt å være alene syv dager i strekk?

Anonymkode: e7401...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...