Gå til innhold

Det er ikke lurt å drive med rusmidler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har vel det aldri vært lurt uavhengig av type rusmiddel… 

Anonymkode: 4e99c...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå har vel det aldri vært lurt uavhengig av type rusmiddel… 

Anonymkode: 4e99c...c0c

Nå blir du ikke avhengig av denne typen, greit å vite hva en snakker om før en slenger ut noe. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå blir du ikke avhengig av denne typen, greit å vite hva en snakker om før en slenger ut noe. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 73f9e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 73f9e...42c

Står selv på rusinfo.no 

Skiller ikke ut dopamin, slik som nikotin, morfin og alkohol. Risikoen ved bruk av dette er hva du kan finne på i øyeblikket eller at du plukker feil sopp. 
 

Uansett, ikke noe man skal innta ukritisk av den grunn. Akkurat nå pågår det mange studier som viser en god effekt av Psilocybin ved depresjon og avhengighet, men det kreves fremdeles gode nok studier for at dette skal bli en del av behandling i helsevesen. Når den tid kommer vil man forhåpentligvis skille ut de få som blir psykotiske, slik som dette tilfellet, ikke minst hindre at det skjer når man inntar. Stakkaren har nok ikke hatt tid til å vente på at dette er en mulighet og forsøkt på egenhand. Det er jo bare trist egentlig og kunne vært unngått om man ble fulgt opp i stedet. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Nå blir du ikke avhengig av denne typen, greit å vite hva en snakker om før en slenger ut noe. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Hun nevnte ikke noe som helst om avhengighet eller ikke da.....kanskje lese skikkelig før du hisser deg opp..

Anonymkode: 80fed...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Står selv på rusinfo.no 

Skiller ikke ut dopamin, slik som nikotin, morfin og alkohol. Risikoen ved bruk av dette er hva du kan finne på i øyeblikket eller at du plukker feil sopp. 
 

Uansett, ikke noe man skal innta ukritisk av den grunn. Akkurat nå pågår det mange studier som viser en god effekt av Psilocybin ved depresjon og avhengighet, men det kreves fremdeles gode nok studier for at dette skal bli en del av behandling i helsevesen. Når den tid kommer vil man forhåpentligvis skille ut de få som blir psykotiske, slik som dette tilfellet, ikke minst hindre at det skjer når man inntar. Stakkaren har nok ikke hatt tid til å vente på at dette er en mulighet og forsøkt på egenhand. Det er jo bare trist egentlig og kunne vært unngått om man ble fulgt opp i stedet. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Du vet det fordi du har lest det et sted på nettet? Det er ikke å vite. Studier er ikke å vite. Studier har feilmargin. Ingen studie sier noe for sikkert. Studier finner ut av hvor vanlig noe er, prøver å forklare årsakssammenhenger. Men ingen studie har konkludert med at ingen kan bli avhengig av noen type rusmidler. Det finnes til og med studier som sier det er mulig for enkelte å bli avhengige av drikke med kullsyre, være seg det er brus eller rent vann med kullsyre.

Men nå sa du at du vet. Den eneste måten det er mulig å vite på er ved egen erfaring.

Anonymkode: 73f9e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du vet det fordi du har lest det et sted på nettet? Det er ikke å vite. Studier er ikke å vite. Studier har feilmargin. Ingen studie sier noe for sikkert. Studier finner ut av hvor vanlig noe er, prøver å forklare årsakssammenhenger. Men ingen studie har konkludert med at ingen kan bli avhengig av noen type rusmidler. Det finnes til og med studier som sier det er mulig for enkelte å bli avhengige av drikke med kullsyre, være seg det er brus eller rent vann med kullsyre.

Men nå sa du at du vet. Den eneste måten det er mulig å vite på er ved egen erfaring.

Anonymkode: 73f9e...42c

https://nhi.no/forskning-og-intervju/psilocybin-fleinsopp-i-behandling-mot-depresjon
 

https://rusopplysningen.no/psilocybin

https://tidsskriftet.no/2018/11/oversiktsartikkel/psykedeliske-stoffer-i-behandling-av-angst-depresjon-og-avhengighet

Ett sted på nett er offentlig informasjon. 
 

Uansett, skal innrømme jeg leste kjapt på første der. Legger meg flat på den, beklager til c0c

Anonymkode: 7fbc6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå blir du ikke avhengig av denne typen, greit å vite hva en snakker om før en slenger ut noe. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Såååå, at jeg sier det ikke er lurt uavhengig av type rusmidler tilsier at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Da foreslår jeg at du først vet hva avhengighet betyr før DU slenger ut noe 

Anonymkode: 4e99c...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Såååå, at jeg sier det ikke er lurt uavhengig av type rusmidler tilsier at jeg ikke vet hva jeg snakker om? Da foreslår jeg at du først vet hva avhengighet betyr før DU slenger ut noe 

Anonymkode: 4e99c...c0c

Neida, var jeg som slang ut her, leste for fort. Sorry 🙈 

Anonymkode: 7fbc6...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen rusmidler er bra på noen måte. Ikke bare er det rus, men man kommer inn i et miljø 

Anonymkode: 873af...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nå blir du ikke avhengig av denne typen, greit å vite hva en snakker om før en slenger ut noe. 

Anonymkode: 7fbc6...731

Det er også greit å lese det en svarer på før en  blir nebbete.

Anonymkode: f8daf...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere dør hvert år av alkohol forresten, alkohol er farligere enn mange ulovlige rusmidler. 

Mange drikker alkohol giften men peker finger på andre forbudte rusmidler. Alkohol er også et rusmiddel, så om du også mente alkohol så er jeg helt enig!

Nei, jeg har aldri tatt rus sopp og kommer heller aldri til å gjøre det. 

Anonymkode: 25fee...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Flere dør hvert år av alkohol forresten, alkohol er farligere enn mange ulovlige rusmidler. 

Mange drikker alkohol giften men peker finger på andre forbudte rusmidler. Alkohol er også et rusmiddel, så om du også mente alkohol så er jeg helt enig!

Nei, jeg har aldri tatt rus sopp og kommer heller aldri til å gjøre det. 

Anonymkode: 25fee...ca2

Flere dør av alkohol enn av rus, men det er fordi flere drikker alkohol enn å ruse seg. Rus gir en fantastisk følelse sier de, og da er det lett å ty til det om man har det vanskelig. Problemet er at man kommer inn i et miljø der det er skumle folk som selger. Til slutt handler alt om å få tak i rus, man lyver til sine nærmeste og rusen tar over livet. Å håndtere følelsene sine uten rus er viktig. 

Anonymkode: 873af...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Flere dør av alkohol enn av rus, men det er fordi flere drikker alkohol enn å ruse seg. Rus gir en fantastisk følelse sier de, og da er det lett å ty til det om man har det vanskelig. Problemet er at man kommer inn i et miljø der det er skumle folk som selger. Til slutt handler alt om å få tak i rus, man lyver til sine nærmeste og rusen tar over livet. Å håndtere følelsene sine uten rus er viktig. 

Anonymkode: 873af...b84

Alkohol er et rusmiddel. 

Anonymkode: 306b1...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Alkohol er et rusmiddel. 

Anonymkode: 306b1...6b4

Det er det absolutt. Hadde alkohol blitt oppfunnet i dag hadde det nok vært ulovlig. Narkotika er rusmidler som er illegale. Man vet ikke hva det inneholder, og man får tak i dette i kriminelle miljø. Den rusen de får på dop er en fantastisk og himmelsk opplevelse for mange. Det nummer ut vonde følelser og det er lett for at man vil gjøre det igjen, og prøve andre midler. 

Anonymkode: 873af...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Flere dør av alkohol enn av rus, men det er fordi flere drikker alkohol enn å ruse seg. Rus gir en fantastisk følelse sier de, og da er det lett å ty til det om man har det vanskelig. Problemet er at man kommer inn i et miljø der det er skumle folk som selger. Til slutt handler alt om å få tak i rus, man lyver til sine nærmeste og rusen tar over livet. Å håndtere følelsene sine uten rus er viktig. 

Anonymkode: 873af...b84

Hva er alkohol da? Om det ikke er er rusmiddel. 

Anonymkode: 0f82c...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...