Anonym bruker Skrevet 7. oktober #51 Del Skrevet 7. oktober Hadde vi hatt to vanlige lønninger hadde det vært veldig stramt, eller i praksis ikke gått rundt. (Men valg av bil og bolig henger jo sammen med inntekten) Vi har både hus og hytte, og selv om vi kom tidlig inn på boligmarkedet, og har bygd ut og pusset opp med høy grad av egeninnsats og med økonomiske løsninger, og kjøpte hytte på en heldig tid prismessig, så har vi høyt lån. Vi har i mange år snudd på krona og ikke hatt råd til mer enn akkurat det vi må, jeg har grått over å ikke ha råd til yttertøy til barn som vokser raskt, og vasket opp for hånd i flere måneder fordi vi ikke hadde råd til ny oppvaskmaskin, og ikke ville handle på kreditt. Nå har jeg en, i kommunal/statlig målestokk, godt betalt jobb i staten. Mannen min har over mange år jobbet seg oppover i det private, nå har han «nådd toppen» og tjener flere ganger min inntekt. Nå reiser vi på fantastiske ferier, spiser på restauranter vi har lyst til å oppleve, fordi vi prioriterer å samle på opplevelser med barna våre før de blir voksne og flytter ut, og med hverandre. Vi kjøper kvalitet når det kommer til garderobe og interiør. Men jeg er nok også en av dem som shopper sjeldnest i min omgangskrets. I år har jeg kjøpt tre nye plagg, og et par sko. Mannen min har kjøpt en jakke. Barna mine er tenåringer, og har fått noen plagg fordi de vokser. Men de har mest arvet og kjøpt brukt. Vi spiser mye vegetarmat, og er prisbevisste mtp matinnkjøp. Når det kan se ut som om vi «kaster om oss» med penger på reiser og opplevelser, tror jeg mange har et høyere månedlig forbruk enn oss, hvis man ser bort fra utgifter knyttet til boliglån. Anonymkode: 374a5...be8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450117-alltid-lite-penger-igjen-f%C3%B8r-l%C3%B8nn-og-jeg-skj%C3%B8nner-ikke-hvordan-s%C3%A5-mange-rundt-kan-reise-rundt-shoppe-vilt-og-vifte-med-kortet-til-stadighet/page/3/#findComment-150144119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå