Gå til innhold

Jeg dummet meg ut på jobb i dag. Bør jeg krype til kurset og innrømme det eller bare la vær?

Anbefalte innlegg

En mann hadde soleklart droppet det, iallfall de menn jeg jobber med, men jeg føler jeg bør rydde i misforståelsen og innrømme at det jeg så påståelig hevdet, er feil. Hva tenker dere? Innrømme at jeg sa feil, eller la det ligge og late som ingenting? Begge deler kan svekke integriteten min litt avhengig av hvem som snakker sammen. 

Anonymkode: 47b9e...dfe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

En mann hadde soleklart droppet det, iallfall de menn jeg jobber med, men jeg føler jeg bør rydde i misforståelsen og innrømme at det jeg så påståelig hevdet, er feil. Hva tenker dere? Innrømme at jeg sa feil, eller la det ligge og late som ingenting? Begge deler kan svekke integriteten min litt avhengig av hvem som snakker sammen. 

*Krype til korset, selvfølgelig. Ikke kurset. Haha, i dag er jeg på tur altså 🤦‍♀️

Med mindre du sier noe mer om hva det gjelder, så er det jo helt umulig å svare på. Forskjell en en tåpelig feil og en potensielt farlig feil.

Anonymkode: da70b...b05

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer an på hvilken konsekvenser det kan få om du ikke sier noe. Jeg hadde nok sagt fra. 

Anonymkode: 26471...f75

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Med mindre du sier noe mer om hva det gjelder, så er det jo helt umulig å svare på. Forskjell en en tåpelig feil og en potensielt farlig feil.

Nei, altså, det er ikke fare for liv. Jeg kan ikke si så mye pga taushetsplikt. Men jeg er ekspert på området og jeg gjorde en skikkelig brainfart. Han jeg pratet med satte et stort spørsmålstegn ved påstanden min, men jeg sto hardnakket på mitt. Skikkelig dumt, og det irriterer meg, og hvis han snakker videre med andre om det, svekker det integriteten min i selskapet.

Hi

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei, altså, det er ikke fare for liv. Jeg kan ikke si så mye pga taushetsplikt. Men jeg er ekspert på området og jeg gjorde en skikkelig brainfart. Han jeg pratet med satte et stort spørsmålstegn ved påstanden min, men jeg sto hardnakket på mitt. Skikkelig dumt, og det irriterer meg, og hvis han snakker videre med andre om det, svekker det integriteten min i selskapet.

Hi

Det er nokså vanlig hos, brennhete faglige diskusjoner og argumentasjoner og det går en kule varmt med harde påstander osv. MEN det er også vanlig å sende en melding til den det gjelder ala «jeg var påståelig i dag i…da du gjorde meg oppmerksomt på ..ved å stille spørsmål…Jeg har nå sjekka det ut her(link) og her(link) og du hadde rett. Takk for ..» Noe sånt

Anonymkode: e8d04...600

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er nokså vanlig hos, brennhete faglige diskusjoner og argumentasjoner og det går en kule varmt med harde påstander osv. MEN det er også vanlig å sende en melding til den det gjelder ala «jeg var påståelig i dag i…da du gjorde meg oppmerksomt på ..ved å stille spørsmål…Jeg har nå sjekka det ut her(link) og her(link) og du hadde rett. Takk for ..» Noe sånt

Ja. Takk. Jeg gjør det i morgen. Jeg håper jeg kommer lenger på litt ydmykhet enn påståelighet 😅

Hi

Helt klart legge deg flat. Det er ingenting verre enn skråsikre kollegaer som tar feil. Ved å innrømme feil viser du at du kan ta selvkritikk og være ydmyk. Å ikke si noe og du er bare den kunnskapsløse bitchen alle hater. 
Så tar du lærdom, ikke vær skråsikker når du ikke vet. 

Anonymkode: fc0ce...3b1

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Ja. Takk. Jeg gjør det i morgen. Jeg håper jeg kommer lenger på litt ydmykhet enn påståelighet 😅

Hi

Du er ikke alene om å ha vært der, noen ganger så er ikke hjernen helt påslått 😆 Du kommer langt med ydmykhet og en unnskyldning.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helt klart legge deg flat. Det er ingenting verre enn skråsikre kollegaer som tar feil. Ved å innrømme feil viser du at du kan ta selvkritikk og være ydmyk. Å ikke si noe og du er bare den kunnskapsløse bitchen alle hater. 
Så tar du lærdom, ikke vær skråsikker når du ikke vet. 

Anonymkode: fc0ce...3b1

Sant. Men nå var jeg skråsikker fordi jeg tenkte helt feil. Rett og slett en god gammeldags brainfart.

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette.

Si ifra !

Anonymkode: e7098...2d5

Jeg hadde sagt noe slikt som dette. Jeg hadde synes det var mer unaturlig om en kollega etter å ha vært påståelig hadde sendt en melding. Da hadde jeg følt at det ble en veldig stor deal av noe som ikke var så stor. Om jeg hadde gjort dette hadde jeg gått stukket nesen innom kollegaen i morgen og sagt noe tilsvarende i en avslappet/humoristisk tone

Anonymkode: d70bf...208

Hi

Uff nei, ikke send melding med linker og greier. Si det når du møter personen på jobb.

Annonse

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde sagt noe slikt som dette. Jeg hadde synes det var mer unaturlig om en kollega etter å ha vært påståelig hadde sendt en melding. Da hadde jeg følt at det ble en veldig stor deal av noe som ikke var så stor. Om jeg hadde gjort dette hadde jeg gått stukket nesen innom kollegaen i morgen og sagt noe tilsvarende i en avslappet/humoristisk tone

Anonymkode: d70bf...208

Jeg hadde syntes at det var helt greit.

Alle er enige om at hun burde si fra ihvertfall. 

Anonymkode: 26471...f75

Jeg setter alltid pris på noen som kan innrømme de vurderte feil der og da. Integriteten er mer i behold. Alle gjør feil, de færreste tør innrømme det.   

Anonymkode: 96a8e...229

Hvis man jobber innenfor noe akademisk eller vitenskaplig beholder du integriteten og respekten ved å kunne innrømme når du tar feil. Liker melding noen skrev over, enig i å sende en slik, evt si omtrent det samme muntlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...