Gå til innhold

I rike Norge får ikke ungdommer helsehjelp

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror folk undervurderer hvor kjørt man er i en slik situasjon. For egen del, sov vel i snitt en time i døgnet, konstant i beredskap. Det er ikke bare å lese seg opp på ditt og datt, klage osv når du er der. 

Har man noen i nettverket som kan hjelpe er det nå man ber om hjelp. Jeg har selv hjulpet noen i en vanskelig situasjon, er godt kjent med både skjemaer og hvordan man formulerer når det er nødvendig. Men når dritten traff vifta hjemme hos oss klarte jeg knapt å handle inn en vanlig middag. Som nevnt her allerede, du skal være frisk for å være syk, hvis du havner som kasteball i dette systemet. 

Anonymkode: d5835...ae2

Man er ganske skjørt i en slik situasjon. Man går i alarmberedskap hele tiden, og man blir totalt utslitt. Ja man må være frisk for å være syk i dag. Ikke alle har de kreftene når en har stått og står i slike ting over lang tid. 

Anonymkode: 2d4c4...625

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Alle som bor i Norge tar ut mer fra velferdsstaten enn vi betaler inn i løpet av et helt liv. 

Anonymkode: c9c30...4c5

Fint om du tror på dette, da er du lykkelig. Virkeligheten er dessverre veldig motsatt. For ikke å overdrive, så tipper jeg vi i gjennomsnitt får igjen 25% av det vi betaler inn. Og dette nivået faller bratt, nå når vi tar inn tusenvis av mennesker til landet som ALDRI har bidratt noe som helst til fellesskapet, men likevel på en merkelig måte er kvalifisert for store årlige utbetalinger. Ikke merkelig at de absolutt største bidragsyterne til fellesskapet, de som får mindre enn 1% igjen for sine innbetalinger til fellesskapet, flykter landet.

Anonymkode: f989c...ecc

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fint om du tror på dette, da er du lykkelig. Virkeligheten er dessverre veldig motsatt. For ikke å overdrive, så tipper jeg vi i gjennomsnitt får igjen 25% av det vi betaler inn. Og dette nivået faller bratt, nå når vi tar inn tusenvis av mennesker til landet som ALDRI har bidratt noe som helst til fellesskapet, men likevel på en merkelig måte er kvalifisert for store årlige utbetalinger. Ikke merkelig at de absolutt største bidragsyterne til fellesskapet, de som får mindre enn 1% igjen for sine innbetalinger til fellesskapet, flykter landet.

Anonymkode: f989c...ecc

Virkeligheten er ikke motsatt. Sykepenger, skolegang, lege, undersøkelser, fysioterapi, blå resept medisiner, barnetrygd, barnehage, sykehus, veier, transport, arbeidsledighetstrygd, uføretrygd, AAP, sosialstønad, politi, brannvesen, kriminalomsorgen, sykehjem, foreldrepenger, pleiepenger, rehabilitering, pensjon osv.  I løpet av et liv så er alle innom mange av de her ytelsene, noen fler enn andre. Men å påstå at man i gjennomsnitt får kun 25% av det man har betalt inn, er kunnskapsløst flaut.

Anonymkode: ce4bf...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...